Cynismus, pozitivní energie a zákulisí divadla | Kafe a cigárko


Název v originále: Kafe a cigárko (aneb Historky z hereckého podsvětí)
Autor: Marie Doležalová
Vydavatel: Tympanum
Žánr: humor
Série: -
Délka: 6 hodin 27 minut
Posloucháno: 25. prosince 2016 - 4. ledna 2017, v češtině

Marie Doležalová rozhodně nezačínala svůj blog s představou, že vyjde v knižní a audioknižní podobě nebo že by za něj snad mohla dokonce dostat Magnesii Literu. Jenže všechno tohle se splnilo a Historky z hereckého podsvětí už nejsou slavné jen ve formě pravidelných čtvrtečních blogů. V této knize se máte možnost dozvědět nejen o životě už ne tak novopečené herečky, ale také o barvení vlasů, parkování a vůbec o Maruščině životě...

Blog Kafe a cigárko jsem sice znala, ale nečetla jsem ho pravidelně. A než jsem si poslechla jeho audioknižní verzi, vlastně mi ani nedošlo, že jsem na dvou Maruščiných divadelních představeních vlastně byla... Od audioknihy jsem díky tomu neměla vlastně žádná očekávání a tím pádem mě nemohla zklamat. Už jen obálka mě nadchla, a tak nezbývalo než vyzkoušet obsah!

Co jsem čekala a dostala? Otevřené dveře do zákulisí divadel, na castingy, natáčení filmů a večírky divadelních klubů. Spoustu drobných, ale zajímavých a důležitých detailů ohledně fungování divadel, filmových režisérů a hereckého života obecně. Maruška se do toho vrhla po hlavě a čtenář, který toho o hereckém podsvětí ví jen velmi málo nebo zhola nic, bude určitě příjemně překvapený. Dozvíte se totiž všechno, co jste vědět chtěli, a ještě mnohem víc...

Co jsem nečekala a dostala? Naprosto dokonalý smysl pro humor, který jako by zastínil všechny ostatní úžasné aspekty téhle knihy. Tím nechci říct, že je to celé jen o vtipu a ničem jiném  naopak! Jenže Maruščin smysl pro humor je zkrátka bezkonkurenční, tedy aspoň pro mě. Její sarkasmus a cynismus spojený s určitou dávkou sebelítosti a spoustou pozitivní energie, která jako by z jejích slov přímo zářila, nemůže jen tak zaniknout.

Jaká je autorka? Skvělá. Právě kvůli jejímu přístupu k věci jsem si Marii Doležalovou tolik oblíbila. Je to normální holka jako každá jiná, a přece se dokáže odlišit. Dokáže svůj život brát s až neuvěřitelným nadhledem a sdílet jeho strasti a slasti s tisíci lidí...

A jako bonus? Dokonalá interpretace. Možná se ptáte, jak by mohla nebýt dokonalá, když audioknihu ztvárnila sama autorka, ještě ke všemu herečka? Vlastně si tím sama nejsem jistá. Každopádně musím pochválit jak přednes, tak hudební doprovod, který pro mě u audioknih hraje často důležitou roli.

Kafe a cigárko poskytuje čtenářům možnost nahlédnout do hereckého podsvětí, jak už slibuje samotný název. Kromě spousty zajímavostí vás ovšem čeká i Maruščin dokonalý smysl pro humor a spousta pozitivní energie, která z knihy přímo srší. Přes to všechno je Marie Doležalová normální holka, se kterou se určitě dokážete sžít. V audioknižní podobě se navíc můžete těšit na Maruščin skvělý přednes a příjemný hudební doprovod. Knize tedy s čistým svědomím a úsměvem na rtech dávám pět hvězdiček a určitě se k ní někdy vrátím.

Celkové hodnocení: 5/5

Děkuji Audiotéce za poskytnutí audioknihy k recenzi, vy si ji můžete poslechnout zde.

Máte rádi kafe?
Marky
P.S. Co říkáte na mmj pokus o trochu jiné formátování recenzí? Líbí se vám?

Komentáře

  1. Hezká přehledná recenze :-). Knihu mám v tištěné verzi, nevěděla jsem, že existuje i audiokniha. Díky za informaci, ráda si poslechnu.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se mi moc líbila. :) Maruščin humor je opravdu výborný! :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.