Fotorecenze: Botanicum



Vítejte v muzeu rostlinné říše, kde si můžete prohlédnout vše od kapradin přes šlechtěné květiny a jehličnaté stromy až po sukulenty. Botanicum je právě takovou expozicí a dozvíte se zde spoustu zajímavých informací o rostlinách všeho druhu. Zaujalo vás? Tak se pojďme podívat dovnitř, vstup je zdarma...


Botanicum je již druhá kniha v sérii Račte vstoupit do muzea. V prvním díle jménem Animalium jsme se měli tu čest seznámit s říší zvířat a teď nás čeká flora. Mně bohužel první díl unikl, takže je nemůžu srovnat, ale doufám, že si ho co nejdříve pořídím také.



Autorky si s tímto "muzeem" doopravdy vyhrály, a to jak po vzhledové, tak po obsahové stránce. Ke každé kapitole (tedy skupině rostlin) tu najdete ilustrace pár jejích zástupců s popisky na vedlejší straně. Kromě toho si v každé kategorii můžete přečíst základní charakteristiku dané skupiny, kde najdete i pár zajímavostí.



Musím říct, že jsem se knihy nejprve trochu bála, protože přece jen jde "jenom o kytky", tak proč mít doma tak drahou bichli... Jenže jakmile se mi Botanicum dostalo do rukou, byla to láska na první pohled! Vydržela jsem si jím listovat hodně dlouho a oblíbila si hned několik kapitol. Na prvním místě u mně ale nejspíše skončily orchideje - no koukněte sami!



Botanicum ale neslouží jen jako okrasa knihovniček sběratelů, naopak! Myslím, že tuhle expozici si užijí děti i dospělí. Pokaždé, když knihou prolistujete znovu, objevíte v ní něco nového - a právě proto věřím, že bude bavit i děti. Ty z ní také samozřejmě načerpají více informací než dospělí, ale každý si jistě najde svou zajímavou novinku.



A ještě malé upozornění nakonec: tahle kniha je obrovská! A tím nemyslím velká. Prostě OB-ROV-SKÁ! Tak si dejte pozor, až si na ni budete plánovat místo v knihovně - mně se tam totiž nevejde na hloubku, takže bude muset bydlet nahoře na skříni... Jinak ale nemám opravdu žádné výhrady, protože do téhle epozice se zkrátka musí zamilovat úplně každý.



Celkové hodnocení: 5/5

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Albatros, vy si knihu můžete pořídit zde.




Název v originále: Botanicum
Autor: Kathy Willis
Ilustrace: Katie Scott
Nakladatelství: Albatros
Žánr: ilustrovaná, literatura faktu
Série: Račte vstoupit do muzea #2
Čteno: 23. dubna 2018, v češtině

Máte doma ilustrované encyklopedie?
Chystáte se si tuhle koupit?
Marky
P.S. Proklikem na obrázky si je můžete zvětšit!

Komentáře

  1. To by mi bylo strašně líto, že se mi nevejde do knihovny. I když možná bych pro ni místo našla. Asi bych měla problém spíš s výškou. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si ji budeš muset položit na šířku, to zas takový problém není ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.