Top 5 knih, které u nás letos vyjdou


Díky HumbookTeamu se ke mně poslední dobou dostalo poměrně dost knih, které ještě nevyšly. Dnes jsem pro vás vybrala pět nejlepších, které zatím nevyšly, ale určitě stojí za pozornost. Jedná se samozřejmě o tituly v žánru Young Adult, ale věřím, že si tu na své přijdou i ti, kteří se knihám pro mládež obloukem vyhýbají. Tak se pojďme podívat na ta doporučení!

Zloději dýmu (Sally Green)
(vychází 18.3. v nakladatelství CooBoo, více informací zde)

Tuhle knížku jsem četla už v prosinci a pořád mi do jisté míry leží v hlavě. Jedná se o příběh pěti protagonistů z různých zemí a různých vrstev společnosti, jejichž osudy se prolínají v epické akční fantasy jízdě. Na můj vkus příběh ubíhal až moc pomalu, ale musím vyzdvihnout propracované prostředí a intriky, které mě v knihách baví vždycky.

Hodnotila jsem po dlouhém váhání 4/5.


Cinder - audiokniha (Marissa Meyer)
(vychází 25.3. v nakladatelství Egmont, více informací zde)

Na sérii Měsíční kroniky opravdu nedám dopustit. Miluju styl psaní Marissy Meyer, její schopnost propojit pohádku se sci-fi světem plným akce, intrik, propracovaných postav a vztahů, humor... A právě proto, že jsem si knižní verzi tolik oblíbila, jsem se audioknihy dost bála. Ale musím říct, že se opravdu povedla! Režie, přednes i hudební/zvukové mezihry se povedly na jedničku. Pokud chcete s audioknihami začít, tuhle můžu opravdu doporučit.

Hodnotila jsem 5/5, to ani jinak nešlo.


Princezna popela (Laura Sebastien)
(vychází 1.4. v nakladatelství Cpress, více informací zde)

Tohle si musíte přečíst. JAko YA fantasy má tahle kniha samozřejmě svoje chyby, ale mě to nevadilo. Hlavní hrdinka je zlomená, mučená a trochu šílená, ale stejně se pořád snaží chránit sebe a svůj lid. Splétá intriky a radši používá mozek, než magii. Kromě toho se můžete těšit na výborně vystavěný svět se širokou problematikou. Zajímavé postavy, poměrně uzavřený konec a krásné citáty v rámci čtivé knihy. Co víc si přát?

Hodnotila jsem 4,5/5, protože druhý díl bude ještě lepší.


Temné a osamělé prokletí (Brigid Kemmerer)
(vychází 22.4. v nakladatelství CooBoo, více informací zde)

Jestli máte pocit, že retellingů Krásky a zvířete jste už četli dost, mýlíte se. Tahle kniha by vám opravdu za žádných okolností neměla uniknout. Proč? Absolutně se zamilujete do postav. Ne tak docela princezna Harper se rozhodně nenechá zachraňovat - spíš nepříteli nakope zadek, a to i s následky operace po mozkové obrně. Princ Rhen zase není tak marný, jak se zadá. A Gray kromě své role nejloajálnějšího sluhy dokáže vždy říct tu správnou věc ve správnou chvíli.

Hodnotila jsem 4/5, protože kniha má svoje rezervy.


Nikdynoc (Jay Kristoff)
(vychází v 6.5. v nakladatelství CooBoo)

Fakt se mi to líbilo, ale nechci tuhle knihu nějak extrémně propagovat, protože
1) je to hodně sprosté, grafické a násilné, což vadilo i mně (za to ta hvězdička dolů).
2) styl psaní není pro každého - je to zvlášť na začátku hodně pomalé a jsou tam poznámky pod čarou.
Pokud se přes to ale přenesete, zamilujete se. Postavy, prostředí, vztahy, zápletka, tréninkové scény, intriky a ne-kocour jsou dokonalé.


Hodnotila jsem 4/5.


Na kterou z těchto knih se těšíte nejvíc?
Snad jsem vás aspoň na některou nálakala...
Marky

Komentáře

  1. Těším se na Princeznu popela.

    OdpovědětVymazat
  2. Na Zloděje dýmu se velmi těším. Cinder jsem četla a zamilovala jsem si ji. Na audioknihu jsem zvědavá. Slyšela jsem ukázku, která byla skvělá, a tak nějak mě ještě více přesvědčila o nutnosti si Cinder poslechnout. Jsem ráda, že u nás Princezna z popela vyjde. Těším se na ni. Na Temné a osamělé prokletí se těším nejvíc. Miluji retellingy ♥ Nikdynoc vypadá skvěle. Jsem zvědavá, jestli to i pro mě bude moc násilné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cinder je nutnost, audiokniha je vážně skvělá! A Nikdynoc podle mého musíš vyzkoušet - buď ti sedne, nebo ne... Ovšem za pokus stojí učitě :)

      Vymazat
  3. Na Zloději dýmu jsem zvědavá, jací budou. A teda mohu říci, že Nikdynoc zní zajímavě. No, uvidím, zda ji zkusím či ne. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Je pravda, že retellingy....po pár nepovedených jsem k nim trošku skeptická. Ale teď nedávno jsem znovu viděla Krásku a zvíře a chce se mi číst právě toto téma. Tak možná Temné a osamnělé prokletí bude to pravé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že s retellingy se poslední dobu roztrhl pytel, ale tenhle je opravdu jedinečný :)

      Vymazat
  5. Tak tú knihu zlodeji dymu by som si aj rada prečítala takže si ju pridávam do svojho zoznamu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkný výběr :) Na Všechny tyto knihy se neskutečně těším :) On celkově nový edičák CooBoo je takovými peckami doslova našlapaný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! A souhlasím, ediční plán CooBoo letos vážně obsahuje spoustu skvělých knih :)

      Vymazat
  7. Krásné tipy na knihy! Zloděje dýmu už mám objednané, tak mi snad brzy dorazí. :) Ještě mě hodně zaujala Nikdynoc, kterou si také nejspíš nenechám uniknout. :)

    OdpovědětVymazat
  8. A já se na Nikdynoc tak moc těším :D (tak abyh tvrdě nenarazila). Na Zloděje dýmu wse teď chystám a v oku mám i Princeznu popela a Temné a osamnělé prokletí. Cinder jde mimo mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nenarazíš, Nikdynoc se ti prostě musí líbit! I ty ostatní :D

      Vymazat
  9. Princeznu popela, Temné a osamělé prokletí a Nikdynoc si rozhodně přečtu díky tvému doporučení :) Obzvláš´t na Nikdynoc se nesmírně těším <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To moc ráda slyším, jsem zvědavá na tvoje podněty :)

      Vymazat
  10. Na zloděj dýmu se moc těším a kniha vypadá moc krásně ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Ehm, vážně bych si Cinder měla konečně přečíst. Jednou to udělám, třeba ještě letos, fakt! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To sice nezní moc důvěryhodně, ale budu doufat, že máš pravdu :D

      Vymazat
  12. Já si určitě nenechám ujít Nikdynoc. Sice nemám radost ze zvolené obálky, čekala jsem tu druhou s Miou, ale nic to nemění na tom, že na příběh jsem děsně zvědavá a bojím se jít do angličtiny. Slyšela jsem, že není nejlehčí, takže raději to nebudu riskovat. :D
    Další retelling na Krásku a zvíře si taky určitě musím zapsat na seznam! Ta obálka vypadá skvěle, a jako fanoušek jak Kruté krásy, tak Na lovu, doufám, že Temné a osamělé prokletí nebude výjimka a bude se mi to líbit. :D
    A taky Princezna popela. Sice mě zaskočilo, že je to paperback, ale whatever, stejně si to chci přečíst, takže pokud na ni někde narazím, váhat nebudu. :D Ta obálka je prostě boží a příběh zní taky super, takže tak! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se tahle verze obálek Nikdynoci osobně líbí víc, ale chápu, že není pro každého. A v angličtině ji nedoporučuji, je to dost náročné.
      Prokletí se ti určitě bude líbit, dokonce jsme s Kristý k němu vymyslely projekt na Instagramu!
      Taky mě mrzí, že Princezna z popela je paperback, ale i tak ji nutně všichni potřebujete :D

      Vymazat
  13. Po Illuminae a Gemine bude Nikdynoc povinná jazda! Neskutočne sa na tú knihu teším. Audioknihu Cinder som počúvala a hrozne som sa v audioknihách zmýlila. Ostatné knihy na zozname nemám, ale rozmýšľam nad Zlodejami dýmu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nezapomeň na Obsidio! Zloději dýmu stojí za pokus ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.