Čtyři emoce, které prožívám u čtení

Jsem hodně emocionální člověk, a tak i u čtení hodně prožívám svoje pocity. Ač jsem se to dřív styděla přiznat, knížky mě snadno rozpláčou a filmy ještě snáz. Ovšem slzy nejsou to jediné, co ve mě dobrý příběh dokáže vyvolat...

V červnu jsem se proto zapojila do projektu "červen, měsíc audioknih", s nímž přišla Audiotéka, a který byl zaměřený právě na emoce. Vybrala jsem si proto čtyři pocity, které ve mně audioknížky nejčastěji vyvolávají, a přidala k nim čtyři tipy na skvělé příběhy. Tak tady je máte:

Dojetí
Dost často vyhledávám audioknihy právě proto, aby mi dodaly pocit domova, bezpečí a útěchy - proto tíhnu k příběhům plným mezilidských vztahů a společenským románům ze života. Vynikajícím příkladem jsou všechny knihy mého milovného Fredrika Backmana, zejména Muž jménem Ove. Jestli vás nedojme tenhle citlivý příběh o lidech pro lidi, pak už vás nedojme nic. Já pláču vždycky, když ho znovu poslouchám, a je to krásné. 

Radost
Abych ty slzy trochu vyvážila, ráda se vrhám i do vtipných audioknížek, kde mají hlavní postavy osobitý smysl pro humor. Výhercem v téhle kategorii je za mě jednoznačně Marťan od Andyho Weira. Jedná se o deník astronauta, kterého jeho posádka opustí na Marsu v domnění, že zemřel. Jenže on přežil, a teď se za každou cenu potřebuje zachránit. Zní to jako akční film, ale věřte mi, že deník osamělého astronauta skýtá víc pobavení než akce.

Nostalgie
Audiokniha, kterou jsem za život slyšela bezkonkurenčně nejvíckrát, jsou rozhodně Hunger Games, respektive komplet téhle světoznámé dystopické trilogie z pera Suzanne Collins. Tenhle příběh si pouštím do uší, když jsem smutná, nemocná, nebo třeba když nemůžu spát. Znám ho totiž nazpaměť, a tak se u něj cítím nostalgicky - protože právě tahle série mi otevřela brány YA - a hlavně doma.

Nadšení
Pokud můj blog čtete pravidelně, určitě víte, že mě naprosto nadchla série Hraničářův učeň od Johna Flanagana. Jedná se o typickou fantasy pro mladší čtenáře, kterou miluju, i když jsem ji vůbec nečetla ve věku, kdy jsem patřila do cílové skupiny. Baví mě sledovat vývoj postav, světa i vztahů, odkrývat záhady a zažívat dobrodružství mladého hraničářského učně i jeho přátel. Zkrátka a dobře, tahle série má všechno, co byste od ní mohli potřebovat.

Pokud by vás některá z audioknížek zaujala, ještě do 30.6. si je s kódem "EMOCEODMARKY" můžete pořídit se 30% slevou na webu Audiotéky.

Jaké emoce při čtení nejčastěji prožíváte vy?
Marky

Komentáře

  1. Já třeba u knih brečím pravidelně, jako třena u Zlodějky knih, kdy je to dojetím a smutkem, nebo se směji nahlas, např. Rytmus já a Malychin. Myslím si, že neznám nikoho, kdo by četl knihu a nevyjádřil u ni jakoukoliv emoci :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.