Tenhle příběh mě vyhnal ze čtecí krize. | Legenda

Přiznávám, že spolu s obdobím zkoušek mě v poslední době skolila i čtecí krize, a to pořádná. Díky Legendě od Stephanie Garber ale můžu bezpečně prohlásit, že byla zažehnána. Kéž by čtením skvělých příběhů mizelo i zkouškové. Tahle kniha mě totiž chytla už do první stránky a vůbec jsem se od ní nemohla odtrhnout...

Navazuje na první díl
Legenda je druhý díl fantasy bestselleru Caraval, který jsem četla v roce 2018 a moc se mi líbil. Vzhledem k mé superschopnosti nedočítat série jsem se ale bohužel k pokračování dostala až teď. Naštěstí však děj navazuje tam, kde skončil, a autorka na začátku trochu připomíná i události z předchozího dílu. Sestry Scarlett a Tella totiž vyhrály jeden Caraval, magickou hru, kde realita splývá s iluzí, ale teď je čeká další. A tentokrát možná bude hra opravdovější, než by se jim zamlouvalo...

Chutnal jako nádherné noční můry a uloupené sny, jako křídla padlých andělů a lahve čerstvého měsíčního světla.
Do všeho po hlavě
Události prvního dílu byly líčeny z pohledu Scarlett, v Legendě se do popředí dostává Tella. Díky tomu se vyřešil můj největší problém s touto sérií, protože mi přestala vadit protagonistka. Ačkoli se jedná o sestry, Tella je mnohem odvážnější a průbojnější než Scarlett, jde do všeho po hlavě a díky tomu má vyprávění z jejího úhlu pohledu mnohem větší spád. V kombinaci s tajemnou hrou, která všechny obklopuje, jde o opravdu neodložitelný příběh.

Tella moc dobře věděla, jakou hru hraje: takovou, která, pokud nezvítězí, zničí ji i lidi, které miluje.

Nikdy nevíte, čemu věřit
Právě prostředí, kde se děj odehrává, je dalším lákadlem. Přepychové paláce, róby a šampaňské na Caravalu nejsou výjimkou, jedná se však jen o pozlátko, které skrývá děsuplnou realitu. Ten, kdo skutečnost odhalí, vyhraje Caraval a tajemný Legenda mu splní jedno přání. Ani postavy, ani čtenář však nemají téměř žádnou šanci rozlišit skutečnost a klam. A právě v této iluzi spočívá největší originalita knihy - ač sledujete dění očima jedné postavy, nikdy nevíte, čemu věřit - díky tomu vás autorka po celou dobu čtení udrží v napětí.

Lidé byli sobecká stvoření. Hvězdy na to hleděly neustále, zase a znovu.

Všechno, co jsem potřebovala
Už jsem vám prozradila v úvodu, že mě tenhle příběh vytáhl ze čtecí krize. Obsahoval totiž kromě napínavé dějové linky, skvělé protagonistky a zajímavého prostředí i všechno ostatní, co jsem potřebovala. Nesmírně mě bavila romantická linka a na chuť jsem přišla i stylu psaní. Atmosféra tajemna už byla jen příjemným bonusem. Zkrátka a dobře, za sebe můžu Legendu jedině doporučit. A jsem zvědavá, jestli autorka dokáže tuhle laťku překonat v závěrečném dílu trilogie!

Tella však na nemožné volby nevěřila. Z vlastní zkušenosti věděla, že jedna cesta je vždycky jasně horší než ta druhá.


Název v originále: Legendary
Autor: Stephanie Garber
Překlad: Martina Šímová
Nakladatelství: Egmont
Žánr:YA, fantasy
Série: Caraval #1
Počet stran: 432
Čteno: v květnu 2020, v češtině
Hodnocení: 4,5/5

Za poskytnutí recenzní e-knihy děkuji Palmknihám, vy si ji můžete pořídit zde.

Která kniha vás vytáhla z vaší poslední čtecí krize?
Marky

Komentáře