Možnost vidět vše z druhé strany | Čtyřka - recenze

Čtyřka: Divergentní povídky (Divergent, #0.1 - 0.4)Název: Čryřka: Divergentní povídky
Název v originále: Four
Autor: Veronica Roth
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: dystopie, sci-fi
Série: Divergence #0,1 - 0,4
Počet stran: 192

Tobias byl různými okolnostmi donucen vystoupit ze své frakce. Neohroženost, kterou si k vlastnímu překvapení na Obřadu volby vybral za svou novou frakci, ale ani zdaleka nesplňuje jeho očekávání. Jako Čtyřka sice může začít s novou identitou, ale ne všichni se nechají oklamat. Navíc přijde na to, že jeho nová frakce chystá něco, co by mohlo ohrozit celý systém a všechny lidi ve městě. O dva roky později našel Čtyřka osobu, se kterou může sdílet své tajemství a potřebu něco udělat. Dívka, která se zdá být v ohledu výběru frakce více než podezřelá, mu možná dokáže pomoci se stát opět Tobiasem...



Ačkoliv už všichni, kdo četli trilogii Divergence, znají konec tohoto úžasného příběhu, Tobiasova minulost nás má stále čím překvapit. Dozvídáme se o něm více a to hned z první ruky, což hodnotím jako velké plus. Pozorovat váhání a rozhodování postavy, ačkoliv už víme, co se vlastně stane, pro mě byla nová a opravdu skvělá zkušenostNení ale pravda, že vše, co se v knize stalo, jsem věděla nebo předvídala. Některé zvraty jsem opravdu nečekala a naskytlo se mi i několik velkých překvapení. V tomto ohledu Veronica Roth splnila více, než jsem doufala.

Kniha je rozdělená na čtyři části. První tři vypráví o Tobiasově životě předtím, než začal děj Divergence a na scéně se objevuje Tris. Ve čtvrté části je poměrně stručně načrtnutý vztah Tobiase s Tris od jejich setkání přes všechna úskalí a úskoky, získávání důvěry... Nejvíce se mi ale líbila závěrečná část knihy, v níž jsou popsány některé scény z Divergence z pohledu Tobiase. Vzhledem k tomu, že jsou to jedny nejvýznamnějších v celé první knize, jsem byla opravdu ráda, že jsem si je mohla přečíst i z jiného úhlu pohledu...

Ze simulační místnosti vykročím s výkřikem na rtech. Pálí mě ret, a když si od něj odtáhnu ruku, na konečcích prstů mám krev. Během zkoušky jsem si ho musel prokousnout.
Žena z Neohroženosti, která dohlíží na průběh mého testu - představila se jako Tori - se na mě zvláštně podívá a stáhne si své černé vlasy do uzlu. Ruce má po celé délce potetované plameny, slunečními paprsky a křídly jestřábů.
"Uvědomoval sis, že to je jen simulace, že to není skutečné?" zeptá se mně a vypne počítač. Snaží se o nenucený tón i výraz, ale svou spontánnost, za kterou se skrývá několikaletá praxe, jen předstírá. Poznám to. Vždycky to na lidech poznám.

Čtyřka: Divergentní povídky je jednoznačně kniha určená pro ty, kteří děj Divergence, Rezistence a Aliance už znají. S nostalgií a smutkem se pak mohou vrátit k samotným začátkům celého děje a vzpomínat, jaké to bylo, když začínali číst Divergenci... Toto je skvělá dodatečná kniha, přestože není příběhově tak silná, v srdcích příznivců trilogie si určitě najde své místo...

Tuto knihu doporučuji hlavně těm, kteří se chtějí dozvědět něco více o Tobiasovi. Ačkoliv se o něm v původní trilogii dozvídáme mnoho, stále to není dost. Díky Čtyřkovi si máte možnost udělat na záhadného instruktora přesný vlastní názor. Veronica Roth na začátku zmiňuje i to, že původně začala psát Divergenci z pohledu Tobiase, ale naštěstí pak objevila Tris... Určitě knihu Čtyřka: Divergentní povídky nedoporučuji těm, kteří původní trilogii ještě nečetli.

Čtyřka: Divergentní povídky mne opravdu zaujala, i když to vlastně nebyla "plnohodnotná kniha" oceňuji hlavně mé oblíbené scény a myslím, že Veronica Roth více udělat nemohla... Proto dávám 3 hvězdičky.



A co vy? Četli jste tuto knihu nebo se na ni chystáte? Napište mi svůj názor :)
Marky

Komentáře

  1. Na knížku se hrozně moc těším. I když třeba nebude tak skvělá jako samotná triologie, hrozně se těším, až zase "navštívím" moje oblíbené postavy! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně s tímto názorem jsem do této knihy šla... A moje očekávání se splnila, ačkoliv se Čtyřka s "plnohodnotnými" knihami nemůže srovnávat... :)

      Vymazat
  2. Já jsem ještě nečetla Alianci, ale chci jí číst a hned potom si musím přečíst právě tuhle knihu. :3 :D Jinak moc děkuji za upozornění na chybu, nějak jsem si toho nevšimla. :D
    -CrazyJull

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.