Kniha kouzel TAG


Od Books with love jsem byla nominována na TAG Kniha kouzel, na který už mám dlouho spadeno. Děkuji za nominaci a následné popohnání, asi bych se k němu hned tak nedostala...

1. Kouzlo, jež Vás přenese do děje jakékoliv knihy, přesně do chvíle, kterou si vyberete. 
Kam se necháte přenést, do jaké chvíle a proč?
To je moc těžké, chtěla bych všechno vidět a zažít... Asi bych chtěla vidět testrály v Harrym Potterovi (bez toho, abych musea někoho vidět umírat) nebo vůbec mluvit s Lunou. Vždycky mě fascinovala, mám ji hrozně ráda...


1395782_342223635921386_2084347058_n.jpg (494×421)

2. Kouzlo Vám umožní vytáhnout libovolnou postavu z knihy a přivést ji do reálného světa.
Koho vytáhnete a proč? Co s ní uděláte v reálném světě?
Nejspíš bych vytáhla Edmonda Wellse z Mravenců od Bernarda Werbera. Zkrátka a dobře bych si s ním ráda popovídala, protože zná tolik zajímavých věcí. A myslím, že jeho názory a debata s ním by mě hodně obohatily. Taky by nemuselo tolik lidí zemřít :/

3. Kouzlo, které Vám dá možnost přetvořit konec jedné knihy.
Který konec předěláte dle vašich představ a proč? Jak moc velký rozdíl mezi původním a novým koncem bude?
Uhm, kdo by to byl řekl, ale vybrala bych si Alianci od Veronicy Roth. Protože to je hrozně kruté a nemuselo to být -kniha by se obešla i bez toho! Mno, abych se vyhnula spoilerům: naše hlavní hrdinka by na konci knihy ne-. To úplně stačí!

INSURGENTE

4. Kouzlo má za účel zabít postavu z knihy dle Vašeho výběru ve Vámi zvolenou chvíli.
Kterou postavu, kdy a proč zabijete? Jak to podle vaší teorie ovlivní děj knihy?
(Pozn. to, jak bude děj po smrti postavy pokračovat, je náhodné a vy nevíte, jak to nakonec bude)
Jej, to je moc těžké... Najde se totiž spousta postav, které mě ve všech možných knihách iritovaly. Asi bych zabila ty zlé ze Saecula od Ursuly Poznanski, aby nemohli napáchat to, co napáchali. Protože to je naprosto hrozné a ještě teď mám ze vzpomínky na ten děs husí kůži...

 5. Když tímto lektvarem polijete stránku knihy, přehraje vám scénu, která se zrovna odehrává.
Jakou scénu byste takto chtěli vidět na vlastní oči a né o ní jen číst a z jaké je knihy? Proč právě tuhle scénu?
Ty otázky jsou čím dál těžší! Takových scén je spousta... Nakonec ale zvítězilo vyprávění státnímu zástupci z knihy Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel od Jonase Jonassona. To bych se asi uchechtala k smrti (viz Kráska).


6. Lektvar, po jehož vypití se na 1 hodinu stanete hlavní hrdinkou/hlavním hrdinou vybrané knihy v libovolnou chvíli.
Kým byste se stali a co byste udělali jinak?
Chtěla bych být Kathleen z Pana Davise od Michaely Červenkové. Užívala bych si krásné dětství na venkově s koněm a kamarády... Vůbec bych ráda byla zase malá holička - tehdy jsem si toho dost nevážila, teď by se mi to moc líbilo. A uměla bych to ocenit. Ale jinak bych neudělala nic (možná bych nedělala tolik věcí, za které by mě čekal průšvih, ale co bych o tom jako malá holčička věděla, že?), jen bych si užívala ten pocit.

7. Lektvar, který vymaže zvolenou knihu ze světa i z paměti lidí.
Kterou knihu byste bez výčitek nechali přestat existovat? Čím se provinila, že si něco takového zaslouží?
Upřímně řečeno si myslím, že tohle si žádná kniha nezaslouží. Každý titul se někomu líbil a každý dokázal někdo ocenit. To by bylo jako vymazat člověka, protože se ničím nevyznamenal! To přece nejde!

8. Kouzlo, díky kterému Vámi vybraný autor napíše knihu, jakou si jen zamanete.
Od koho byste chtěli knihu na přání? Proč? A o čem by byla?
Chtěla bych knížku od Johna Greena, která by se mi líbila stejně jako hvězdy. Nebo od Suzanne Collins. Nebo Alice Oseman. Nebo.... všech ostatních. Dobře, to nezvládám. Dejme tomu John Green...

boom clap you make me feel good | via Tumblr

9. Kouzlo Vám umožní přidat novou nebo oživit již zemřelou postavu v jakékoliv knize a určit jí její další osud.
Koho byste nechali vstát z mrtvých anebo kam byste přidali jakou postavu? Jaký charakter by nová postava měla? Za jakým účelem by postava obživla/přibyla? Jaký by byl její život v knize?
Nečtěte dál, pokud jste nečetli Labyrint!!!
!!!
!!!
Oživila bych Chucka z knihy Labyrint: Útěk od Jamese Dashnera. Je snad jasné proč, nebo ne? Proč se vlastně někdo ptá na tak spoilerující otázky? Mělo by se to zakázat!
Už můžete.


10. Kouzlo, díky kterému můžete vytvořit vlastní svět kombinací již existujících světů a přesně si vybrat obyvatele, včetně postav z jakýchkoliv knih.
Jaký svět byste vytvořili a kdo všechno by v něm měl žít? Jak by fungoval? Co by se tam dělo? Jak by tam žily určité existující postavy a jak by se zkřížily jejich osudy?
Chtěla bych zkombinovat svět Hunger Games, Divergence, Harryho Pottera, Eragona a Malého bílého končíka. Jakkoliv. Hlavně s happyendem a bez smrtí postav, které zemřít nemusí.

Na závěr bych chtěla nominovat všechny, kteří mají o TAG zájem, ale ještě ho nevyplnili. A určitě mi napište odkaz do komentářů, budu se těšit :)
Marky

Komentáře

  1. Tohle je strašně super tag, ale zároveň dost těžký. Máš krásné odpovědi, možná se o něho taky pokusím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je těžký, jenom jsem to odmítla opakovat u každé otázky :/ Budu se těšit :)

      Vymazat
  2. Taky jsem dělala tenhle TAG ještě na starém blogu, kde i zůstal. Jej, moje odpovědi byly vždycky takové složité a nerozhodné, obsahovaly x variant :D To ty ses s TAGem poprala dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmmm, já jsem se vždycky zamyslela a náhodně vybrala jednu z nich (nebo víc :D). A díky ;)

      Vymazat
  3. Tak tohle je naprosto dokonalý tag! Odpoledne si ho vyplním :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem u konce Aliance tak brečela! :) Ale asi bych to tak nechala, alespoň se kniha odlišuje od ostatních tohohle žánru a jedno je jisté - nikdo na ten konec nikdy nezapomene! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ne, ale spousta lidí si kvůli tomu, že o tom někde slyšeli, knihu vůbec nepřečte nebo je nebaví a je to škoda...

      Vymazat
  5. Moc dobrý tag a na záludné otázky velice dobré odpovědi. :) Když jsem tam viděla otázku, jakou knihu bys nechala zmizet a pod tím okay, bála jsem se, že bys nechala zmizet Hvězdy. :D Náramně se mi ulevilo, když jsem zjistila, že to nejspíš patří k otázce dolů. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky a neboj, musíš číst a PAK koukat na obrázky.... Hvězdy jsou boží, ty bych nikdy nikdy nikdy nenechala zmizet :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.