Minirecenze #1 | Walkabout, Othello

Xonl08naf8vmy6bu22umf0qmqak7b8rv

Minirecenze je krátké shrnutí vlastního názoru o knize, ale to už určitě víte... 

A proč jsem se s nimi rozhodla začít?
O některých knihách zkrátka a dobře recenzi napsat nedokážu. Buď se mi nelíbily a nechci dvě hodiny zbytečně sedět nad negativní kritikou, nebo k nim nemám co originálního říct. Přesto bych se ke každé přečtené knize chtěla vyjádřit, a tak bych chtěla zavést nový druh článků: Minirecenze. V nich vám povím něco o knihách, na které recenze psát nechci nebo z jakéhokoliv důvodu nebudu... 

A teď už tedy k prvním dvěma minirecenzím...

23991563
Walkabout - James Vance Marshall 
(Goodreads | Databáze knih)

Dva sourozenci přežijí pád letadla uprostřed australské pouště. Pokoušejí se dostat do města Adelaide ke své tetě a přitom potkají domorodce v jejich věku...
Připomíná vám to Robinsona Crusoe? To se vám ani nedivím, protože tenhle pocit jsem měla po celou dobu čtení. Kniha mi přišla naprosto nezajímavá - jako by ji psal někdo, kdo se vyžívá v dlouhých a komplikovaných popisech australské pustiny... A nejspíš tomu tak i je. Důvodem k přeskakování celých odstavců a někdy i stránek nebyla má nedostatečná angličtina (protože jsem knížku četla v originále spolu s polovinou své třídy), ale nekonečná nuda. Jediné, co mě v knize bavilo a zdálo se mi zajímavé, bylo vnímání kulturních rozdílů mezi domorodcem a dvěma americkými dětmi. I když to mi občas taky lezlo na nervy, takže spíš za obálku než za obsah dávám:
Kniha: 1/5
Obálka: 3,5/5


Othello - William Shakespeare
Tuhle klasiku zná snad každý. Závistivý Jago namluví svému pánu Othellovi, že ho jeho žena Desdemona podvádí s Cassiem, to vše jen kvůli tomu, aby mohl nastoupit na Cassiovo místo. A (jinak by to nebyla správná Shakespearovská tragédie) nakonec skoro všichni zemřou...
Dílo se mi zdálo jako jedno z nadprůměrnějších Shakespearových divadelních her. Klasická tragédie s náměty, které přetrvávají dodnes, to rozhodně je, ovšem na mého milovaného Romea a Julii rozhodně nemá... Na druhou stranu pro ty, komu se zmiňované autorovo nejslavnější dílo nelíbilo, by mohl být Othello jako dělaný. Je to zkrátka jiný příběh a není správné ho odsuzovat už jen kvůli autorovi. I když jsem se v žádné  postav nenašla, čtení jsem si celkem užila, ale ke knize se už asi nevrátím... Takový lehký nadprůměr si ode mě zaslouží:
Kniha: 3/5
Obálka: 2/5

Četli jste některou z těchto knih?
Jak se vám líbily?
Marky

Komentáře

  1. Koukám, že hodnocení není zrovna nejvyšší a u ní první knihy jsi mě spolehlivě odradila :D Ale jestli to budeme mít jako povinnou četbu, tak si to stejně budu muset přečíst :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě kvůli hodnocení jsem nechtěla knihu detailněji "rozpitvávat" v recenzi, tak doufám, že ji jako povinnou četbu mít nebudeš :D

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.