NY + mafie + romantika = kniha | Nebezpečná láska - RC recenze

Autor: Kateřina Petrusová
Nakladatelství: Fragment
Žánr: romantika, román pro ženy
Série: Bavettovi #1
Počet stran: 376
Čteno: 15. - 19. dubna 2015

Newyorská ošetřovatelka Paige získává po smrti svého minulého pacienta velmi nezvyklou práci. Má se totiž starat o Michaela Bavettu, který se po těžké autonehodě chová jako malé dítě. Michael si sice Paige oblíbí, ale čím více si spolu rozumí, tím více začíná Paige pronikat do tajů jeho italské rodiny, která zjevně patří k mafii. Co se tedy stane, když se Michael probere? Má Paige šanci vyváznout živá?

Námět téhle knihy je skutečně zajímavý. Zaujalo mě, jaké komplikace mohou s "pacientem" jako je Michael nastat a čtení jsem si moc užívala. jenže ke konci knihy přišel zvrat, který jsem sice čekala celou dobu, ale tak nějak se mi nelíbilo jeho provedení. Měla jsem pocit, jako bych začala číst úplně jiný příběh. Najednou jsem louskala přeslazený román pro ženy místo té zajímavé knihy, kterou jsem v ruce držela předtím. S tou změnou jsem se nesmiřovala lehko a přišla mi opravdu velmi nepřirozená, ale nakonec se mi to přece jen podařilo a užila jsem si i konec knihy, který přinesl zase další, tentokrát vítaný zvrat.

couple, love, lovers, new, sex, york - inspiring picture on Favim.comPtáte se, co mi pomohlo překonat tu nechuť? Samozřejmě styl Katčina psaní. Pokud mě ještě tak dobře neznáte, připomínám, že patří mezi autorky, od kterých bych četla naprosto cokoliv. I když, jak jsem se přesvědčila právě u Nebezpečné lásky, občas to jde ztuha... Přesto musím přiznat, že jsem se zase přihlouple culila a Katka mi svou knihou dokonale zvedla náladu - jako ostatně vždycky.

Ze stylu Katčina psaní vyplývá také to, že se kniha čte krásně plynule a rychle (až na ten zmiňovaný zádrhel) a za pár chvil otočíte na poslední stránku. Nebezpečná láska sice nepřetéká akcí, ačkoliv je mimo jiné i o mafiánech, ale přesto se odvíjí příjemným tempem. Díky tomu stihnete vnímat detaily, ale také se u čtení nenudíte.

"Chtěla bys psa?" zeptal se. Zavrtěla jsem hlavou:
"Ani ne. Pořád se o něj musíš starat, venčit ho a tak. Říkala jsem ti přece, že chci papouška."
"No jo, jasně, máš pravdu," vzpomněl si.
"Proč ses tomu tak smál?"vyzvídala jsem. Pokrčil rameny:
"Nevím, papoušek se k tobě prostě vůbec nehodí."
"A co se ke mně hodí?"
"Já," oznámil mi. Neodolala jsem a vyplázla na něj jazyk. Vypadal potěšeně.
(~ str. 230)

Nejvíce se podle mého vydařily postavy. Paige mi jako hlavní hrdinka nevadila, i když to nebyla zrovna moje spřízněná duše, ovšem mnohem lepší dojem udělal Michael. Katce se úžasně podařilo vykreslit jeho postavu a vlastně i tu náhlou změnu jeho osobnosti - problém byl spíš v reakci Paige než v samotné změně. Nejvíce se mi líbila "mafiánská hospodyně" Theresa, která zachránila jakoukoliv situaci a poslouchali ji i ti nejnamachrovanější chlapi. Stejně jako u Pekáče buchet jsem si našla oblíbené i méně oblíbené postavy, ale tak to už u Katčiných knih chodí...

Sečteno a podtrženo se nemáte čeho bát. Možná se vám Nebezpečná láska zdá jako kýč a taky to do jisté míry kýč je, ale Katka má i tak co nabídnout. Skvělý styl psaní, správné tempo a milé hlavní i vedlejší postavy - to vše korunováno příběhem, který se vám zaručeně dostane pod kůži. Sice se vám ta romantika možná bude zdát moc, ale uvidíte, že nejpozději za pár dní budete mít v ruce druhý díl - nebo možná i třetí?

Kniha: 4/5
Obálka: 2/5

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu můžete získat zde.