O | Abeceda knihomola


Ahojky!
Je úterý, takže přicházím s dalším článkem do nového projektu, který pořádám spolu s Kristý. Pokud byste se chtěli přihlásit, instrukce najdete tady. (Nemusíte začínat souběžně s námi... Můžete si vytvořit vlastní abecedu, nebo můžete začít až od dalších písmen, abyste měli své články stejných písmen ke stejnému datu.) Tentokrát tu mám písmeno O.


Organizace
Pokud si myslíte, že jsem se přidala do organizace knihomolů nebo že jsem si přeorganizovala pokoj, aby se mi tam vešlo víc knih, jste úplně vedle. Chtěla bych napsat něco o tom, že jsem se jako správný knihomol musel naučit zorganizovat čas tak, abych stíhala povinnosti, čtení, recenze a ještě všechny ostatní koníčky A taky spánek, což bývá občas problém... Každopádně se mi potvrdilo, že když člověk prokrastinuje efektivně (děláte, co chcete a ne jen tak nic), ušetří se neskutečné množství času - pochopitelně hlavně na čtení!

school. school

Opakování
Opakování je matka moudrosti, ale to jsem zase vedle. Ráda bych zdůraznila to, že se v knihách často opakuje něco, co už jste četli nebo třeba viděli ve filmu. Ale není opakování jako opakování. Na jednu stranu je tu kopírování (ať už motivu, zápletky nebo třeba obálky), kterým pohrdám a je mi líto, že stále některým lidem prochází. Pak tu ale máme třeba takové to typické "to je jako Harry Potter/Hunger Games/..." Jenže třeba je to pouze kniha podobného žánru a lidé ji odsoudí jen kvůli tomu, že se podobá některému z bestsellerů ve stejné kategorii. V dnešní době je těžké přijít s něčím novým. Všechno už tu někdy bylo, a tak buďme trochu tolerantnější a uvědomme si, že opakování je někdy v pořádku.

HarryUntitled

Opatrnost
Možná je to jenom můj vlastní poznatek, ale od té doby, co jsem se dostala do knižní blogosféry, jsem mnohem opatrnější při vybírání knih, které si koupím nebo i přečtu. Dřív jsem si půjčovala z knihovny úplně náhodné tituly a zkoušela, jestli se mi budou líbit nebo ne. Teď si sice kupuji, půjčuji a vůbec čtu mnohem více knih, ale pečlivě si je vybírám. Náhoda zmizela, protože vím o spoustě skvělých knih, které bych si chtěla přečíst, a tak si "nemůžu dovolit" experimentovat. Jestli je to dobře? Nevím. Ale je to tak...

BooksUntitledPin tillagd av Shivashree (I Follow Back) på Bucket List | Pinterest

A co vy? Organizujete si čas, abyste stíhali více čtení?
Jak snášíte opakování motivů nebo třeba knižních obálek? Jste opatrní při nakupování knih?
Marky

Komentáře

  1. Moc pěkné asociace :) S tou opatrností souhlasím, navíc člověk je rád, že si na čtení najde nějaký čas a tak ho nechce vyplácat nějakou špatnou knihou, ale soustředí se, aby si kupoval nebo půjčoval jen ty slibné. Hezký článek!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.