Důležitý není konec, ale cesta. | Isla a šťastné konce - recenze

Autor: Stephanie Perkins
Žánr: YA, romantika, oddechovka
Série: Polibek pro Annu #1
Počet stran: 339
Čteno: 5. srpna 2015

O čem to je?
Isla je zamilovaná do Joshe. A nejen zamilovaná, ona je skutečně zamilovaná! K zbláznění... Kdo by si také nezamiloval introvertního kreslíře s talentem na rozdávání? A kdo by se neztrapnil pokaždé, když ho vidí? Isle se rozhodně daří oboje, dokud se ti dva jednoho dne nepotkají na Manhattanu a najednou to vypadá, že Josh o ní ví víc, než že jen existuje. Může ale začínající vztah mezi nimi přežít všechno, co je čeká ve škole a potom?

Hodnocení
Ano, konečně jsem to s poslední recenzí, ve které budu opěvovat Stephanie Perkins, pak už budete mít bohužel pokoj... Už určitě všichni víte, co napíšu. Ano, moje oblíbená věta patří i sem: Od Stephanie Perkins bych četla i nákupní seznam. Tahle autorka patří mezi mistry v psaní a z obyčejného romantického příběhu dokáže vykouzlit zázrak. Všechno, co by se vám mohlo zdát tuctové, se promění v úžasné a možná (ačkoliv byste to nečekali) dokonce i napínavé čtení.

Kéž by se na mě díval jako na věci a osoby, které kreslí. Pak by si totiž všiml, že jsem víc než jen plachá. Stejně jako já v něm vidím víc než jen flákače.
(~ strana 11)

Stephanie Perkins nám v této knize představuje třetí příběh z volné série Polibku pro Annu. Tentokrát se zaměřila na Islu a Joshe, kteří se už oba mihli jako vedlejší postavy v první knize této autorky. Trochu lituji, že jsem si před čtením Isly nedala re-reding Anny, protože bych si pak vzpomněla na hlavní postavy o trochu víc... Každopádně se nemusíte bát, že Anně, Étiennovi, Lola a Cricketovi už odzvonilo. V poslední knížce je potkáme, a to dokonce všechny spolu, a čeká nás nemalé překvapení. Už jen za tenhle návrat bych dala Stephanie pět hvězdiček!

Jak už jsem se jednou zmínila, podařilo se Stephanie Perkins ze středoškolského románku vytvořit něco mnohem víc. Možná odhadnete, jak to všechno skončí, ale jsem si naprosto jistá, že vás cesta k cíli nejednou překvapí a vy budete tajit dech, co se bude dál dít. U knížek od Stephanie Perkins totiž není důležitý konec, ale to, jak se k němu dojde. Důležitá je cesta.

Ne, že by byla šance, aby se zamiloval do mě.
Ale kdyby náhodou byla, nechci si ji pokazit.
I když žádnou nemám.
Ale jen pro jistotu.
I když je to marné.
(~ strana 28)

O romantice samotné snad ani psát nemusím - je jasné, že roztomilejší knížku budete těžko hledat. U čtení jsem se culila, smála, hihňala a vzdychala - ani se mi už nedostává slov na to, abych vyjádřila své pocity, takže jen opakuji, že je to zkrátka roztomilé. Tentokrát se na tom ale nepřičinila jen autorka, ale také sama Isla, která je nejromantičtější a nejstydlivější romantička pod sluncem

Tím se konečně dostáváme k postavám. Anna, Lola i Isla si najdou čtenářky, které se v nich vidí. Já jsem v každé z nich našla něco, co mě charakterizuje, ale Isla je mi z těch tří zdaleka nejpodobnější. Tahle hlavní hrdinka mě vystihovala tolik, jako snad žádná předešlá. Dokonce bych si troufla tvrdit, že i více než Cath z Fangirl, a to už je co říct! Isla je romantická, stydlivá a tak trochu snílek... A zároveň má velmi podobný způsob myšlení jako já - což jsem si uvědomila až tehdy, když jsem si přečetla tenhle odstavec:

Sice jsem na sebe tvrdá, ale není lepší přiznat si své nedostatky dřív, než je někdo může použít proti vám? Dřív než vám někdo zlomí srdce? Není lepší, když si ho zlomíte sami? Podle mě upřímnost dělá člověka silnějším.
(strana 249)

Josh mi vždycky tak sympatický nebyl. Jednou jsem ho měla ráda a jednou ne - podle toho,co zrovna provedl. Nakonec jsem se přece jen smířila s tím, že k Isle se zkrátka hodí a basta, ale já bych se asi přes jeho náladovost nepřenesla. Na druhou stranu kdo by nechtěl mít za kluka takového umělce?

Názor na obálku
Česká obálka se docela povedla - každopádně je mnohem lepší, než ten její původní návrh. Ale i tak se musím přiznat, že je mi trochu líto, že neexistuje česká verze knih v těch krásných obálkách druhého anglického vydání.. To bych si všechny knihy klidně koupila znova, protože jsou opravdu nádherné!

9627755231759002206687425455488

Shrnutí
Sečteno a podtrženo: pokud jste ještě nečetli Annu ani Lolu, bežte si je přečíst. A pokud jste je četli, ale Islu ne, běžte si ji taky přečíst. Protože takhle krásný romantický příběh s autentickými postavami kouzelnou atmosférou hned tří měst (New Yorku, Paříže a Barcelony) si zkrátka nemůžete nechat ujít! A pamatujte, že není důležité, že uhodnete, jak to skončí, důležitá je cesta k cíli!

Celkové hodnocení: 5/5