Novoroční knižní předsevzetí | Ještě jednou Vánoce s Books are my life...

Úvodní článek do projektu najdete zde.

Ahojky!
Tak tu máme poslední článek před vyhodnocením tohoto projektu! už se těšíte, jak budete mít tenhle šílený banner z krku? Já tedy ne, ale než se taky rozpovídám o shrnutí, které přijde na řadu později, ráda bych vám představila některá předsevzetí, která by se mohla knihomolům hodit. Podotýkám, že nejde o moje předsevzetí, protože já si na sebe takové nároky vážně nekladu. Tak už se na ně pojďme podívat!


Nekupovat si knihy, dokud nepřečtu ty, co mám doma
Tohle by skutečně mohlo platit i pro mně, ovšem když zůstaneme nohama pevně na zemi, je to naprosto nesplnitelné. Nekupovat si všechny ty nově vycházející krásky - zvlášť při tom edičním plánu, které nám loni v létě představilo CooBoo, to prostě nejde. Představte mi člověka, který to dokáže. To nejde. Ne.

books, vintage, and tumblr imageSetkat se se svým oblíbeným spisovatelem
Tohle patří spíše mezi sny a přání a cíle než mezi předsevzetí, ale záleží na osobě. Ti co jejich oblíben autor není ani Čech ani mezi živými, to asi lehké mít nebudou, ale ostatním knihomolům by se to přece jen někdy podařit mohlo. Nemyslíte?

Vracet knihy včas a v dobrém stavu
S tímto bodem jsem třeba nikdy problémy neměla. Vracení knížek kamarádkám termín  nemívá a ten v knihovně si nejenže hlídám, ale chodí mi i upozornění (to víte, my Pražáci) na mail, takže časově všechno zvládám. A když přihlédnu ke stavu knih, jsem často větší pedant než samotná knihovnice nebo kamarádka a vrátím knihu někdy i v lepším stavu než původně...

Jet na zahraniční knižní veletrh
Kdo by nechtěl? Ten nemá rozum... Svět knihy je sice úžasný, ale je jenom  jeden, takže když chceme víc, musíme do zahraničí. A co jsem četla různé reporty, tak to rozhodně stojí za to...

Rozjet vlastní knižní projekt
Toto jsem si slibovala od roku 2015 a povedlo se. Dokonce jsem se dostala tak daleko, že do budoucna mám nápady na minimálně tři další, z nichž aspoň jednoho se určitě dočkáte už letos, a to nebudete ani potřebovat internet... Ale nebudu spoilerovat, to si nechme na později...

Podívat se do filmových studií Harryho Pottera
Ehm, no, jaksi se mi nedostává slov... Kdo si tohle nepřeje, tak už vážně nevím... To už vám asi nepomůžu.

art, bibliophile, and diary imagePřestat kupovat knihy pouze kvůli obálce.
Přesněji by se tohle mělo jmenovat "Přestaň už do Prčic kupovat ty zatracený knihy jenom kvůli nějaký šílený obálce!", ale zdálo se mi to příliš citově zabarvené. Takže zkrátka když už za tu knihu chci utratit ty peníze, proč si nepřečtu aspoň anotaci? No protože to má hezkou obálku, pochopitelně. Můj rozum nemá rozum.

Mít rozum s "recenzáky"
Tohle osobně není můj případ, ale znám spoustu blogerů, kteří si recenzní výtisky berou jenom proto, že je to "kniha zadarmo", a pak jich mají tolik, že nejsou schopni dodržet termín recenze a čtení je nebaví. Jsem moc ráda, že se mě tento bod netýká, ale přesto je velmi důležitý, takže ho nepřehlížejte!

Číst něco jiného
Zkoušet nové žánry, neodsuzovat knihy a číst více klasiků - tohle všechno a mnohem víc by se dalo zařadit do kategorie tohoto předsevzetí. Poslední dobou jsem začala mít taková období, kdy čtu jenom Young Adult a myslím, že to není správně. Člověk by se měl občas vymanit ze svého nejčtenějšího žánru a vyzkoušet něco nového. A přesně o tom jsou novoroční předsevzetí!

harry potter, book, and glasses imageČíst venku
Tohle by se mi taky hodilo. Vždycky v létě si vytáhnu ven deku, pití, jídlo, zápisník, knihu a mobil, pohodlně s usadím a tři hodiny fotím fotky na Instagram, načež zapadne slunce nebo tam jsou mravenci nebo i kocour přijde sníst svačinu anebo je mi zima  ajá jdu dovnitř. A nepřečtu nic, takže tohle je potřeba změnit. Když si jdu číst na vzduch, měla bych si na tom vzduchu vážně číst. K čemu ta zahrada jinak je?

Neodkládat knihy
Kvůli tomu, že čtu často více knih najednou (to mi ovšem nevadí), občas mám větší tendenci odložit tu, která mě zrovna nebaví "na později". Jenže pak už se k ní nikdy nevrátím a to vážně není správně. Z poslední doby v této kategorii přibylo například Mé sladké šestnácté století, Half Bad nebo Jsem zlomená. A přitom to třeba nejsou špatné knihy, jen jsem měla lepší. Tohle se musí změnit!

Číst. A tečka.

Omlouvám se, že článek vychází s denním zpožděním, ale nedostatek spánku by se jinak silně projevil na kvalitě článku...
Marky

Komentáře

  1. No jo, takové sklony občas mívám. Ale není reálné přečíst všechny knížky, co mám doma, protože občas se prostě potřebuju rozptýlit koupí nové. :D
    A do filmových studií HP bych fakt chtěla, jo a jo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, není to reálné... Já mám teď hlavně doma dvě a že bych si jen tak zajela 1000 kilometrů vedle pro knížku? To by asi nešlo... Takže moje TBR polička na mě bude muset počkat :D
      Tak pojdeme spolu? :D

      Vymazat
  2. "Nekupovat knihy, dokud přečtu ty, co mám doma"
    To je můj věčný problém a boj. A stejně si pak nakoupm dalších knížky, i když se mi doma kupí ty nepřečtené :p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela si to dokážu představit, mám stejný problém :D

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.