Měsíční shrnutí - květen 2016

junejune

Ahojky!
Vítám vás u dalšího měsíčního shrnutí mého knižního života. První polovinu května jsem četla jako divá a druhou polovinu skoro vůbec. Finální skóre se tedy může zdát průměrné, ale zdání klame... Má očekávání na červen taky nejsou valná, protože mě čeká zkouškové ve francouzštině a pak odjezd z Belgie, takže vážně budu mít co dělat.


V květnu jsem přečetla celkem devět knih a poslechla podprůměrné dvě audioknihy. Průměrná květnová kniha měla 289 stran a průměrná audiokniha trvala 10 hodin a 39 minut. Už to považuji za skvělý výsledek,a le přijdou lepší kategorie!

25080002V květnu jsem se skutečně vrhla do čtení po hlavě. Začala jsem read-a-thonem, jehož tématem bylo pokračování či dokončení započatých sérií a z něhož se pak stalo téma pro veškeré moje květnové čtení vyjma recenzních výtisků a jedné knížky, o níž si povíme později. Jako první jsem tento měsíc přelouskala krátkou novelu k sérii Měsíčních kronik od Marissy Meyer s názvem The Queen's Army. K ději nic prozrazovat nebudu, ale Marissa opět nezklamala a obdržela zasloužených pět hvězdiček. Hned nato jsem za pár hodin přečetla Fenomén od Marie Lu, druhý díl série Legenda. Prvnímu se sice nevyrovnal, ale stále se těším na finále a tuhle sérii mám chuť dočíst (což o všech říct nemůžu). Poté následovala rychlovka: čtvrtý díl série Love Game od Emmy Hart jménem Hrej vabank. Byla jsem skutečně smutná, že je tahle série již u konce, protože jsem s ní strávila milé chvilky a budu muset najít jinou odlehčenou četbu, která by mi vyhovovala. 

Ale nesmutnila jsem dlouho a hned jsem dokončila další sérii - tedy vlastně duologii. Přečetla jsem totiž Kam zmizla od Gayle Forman. Jak už jste asi uhodli podle jazyka, kterým jsem napsala název, knížku jsem četla slovensky (po dlouhé době jsem se k tomu konečně zase dostala). Nebylo to sice tak dobré, jako první díl, ale zase jsem měla na krajíčku. Jako další přišla na řadu recenzní e-kniha od Palmknih - Nonstop knihkupectví pana Penumbry od Robina Sloana. Na knihu jsme už dokonce stihla napsat i recenzi! A teď už konečně ta kniha, která není pokračováním série - neodolala jsem totiž kouzlu Skleněného trůnu od Sarah J. Maas. Zkrátka a dobře už jsem na něj ve čtečce zírala nějakou dobu a tentokrát jsem už nemohla déle odolávat. Už mi nezbývá než se těšit na nákup dalších dílů... 

25568631Ale abych nevypadla z rytmu, zvolila jsem si ke čtení druhý díl série Mrazení od Maggie Stiefvater, který se skrývá pod jménem Váhání. Byla jsem z něj skutečně trochu zklamaná, ale jsem si jistá, že jednoho dne si přečtu i třetí knihu v sérii. Poté jsem se po hlavě vrhla do další recenzní e-knihy od Knihcentra, a to Jiskry v popelu od Saaby Tahir, na niž brzy chystám na blogu recenzi (spoiler: bude to pět hvězdiček!). A nakonec jsme se konečně dokopala k dočtení The Other Side of Gravity od Shelly Crane, již jsem dostala na recenzi od portálu Netgalley. Tuhle recenzi si přečtete taky brzy, ovšem bude rozhodně méně pozitivní než ta na Jiskru.

Pátý měsíc roku jsem začala netypicky, a to audioknihou Obsidian od Jennifer L. Armentrout. Tahle autorka už vydala tolik knížek, že bych s nimi mohla naplnit hned několik poliček v knihovně, ale tahle její známá série ještě přeložena nebyla. Tomu se upřímně docela divím, protože sexy mimozemšťani a knižní blogerka zní podle mého skvěle a čtou se ještě lépe... Druhou audioknihou, již jsem v květnu stihla doposlouchat, je právě druhý díl této série - Onyx. Určitě bych v knihách ráda pokračovala, ale zatím jsem k tomu neměla možnost. Také jsem rozposlouchala jednu další audioknihu, jejíž recenze se na blogu brzy objeví - tak se nechte překvapit!

Tentokrát jsem se skutečně překonala - dokázala jsem za měsíc napsat celkem sedm recenzí, což je skoro dvojnásobek mého obvyklého skóre. Z těch sedmi byly opět tradiční dvě RC. Jako první jsem pustila do světa svůj názor na Nonstop knihkupectví pana Penumbry od Robina Sloana (e-knihu k recenzi jsem obdržela od Palmknih), a pak jsem publikovala recenzi na audioknihu Už je tady zas od Timura Vermese (za recenzní audioknihu vděčím jako vždy Audiotéce). Také nesmím zapomenout na první várku populárních recenzní v deseti slovech.

25889562Obyčejných recenzí přibylo v květnu pět, z nichž ani jedna nebyla vyloženě negativní. Z toho mám vážně radost, protože chvála se vždycky píše lehčeji. Jako první jsem se s vámi podělila o své nadšení z Kdybychom se neviděli od Cynthie Hand. Dále na blogu přibyla recenze na Mechanického anděla od Cassandry Clare. Abych si mohla přečíst další díl, musím se ovšem prokousat další knihou z Nástrojů Smrti, což nejspíš nebude jen tak. Následně jsem sepsala své dojmy z knihy Since You've Been Gone od Morgan Matson, jejíž letní čtení opět nezklamalo. Jako další se na blogu objevila recenze na sbírku povídek českých autorů, již dalo dohromady mé milované nakladatelství CooBoo pod názvem DivergentCzech. A jako poslední jste si v květnu mohli přečíst mou recenzi na titul Attachments od Rainbow Rowell, jež mě opět dokázala zaujmout.


V květnu jsem po dlouhé době obdržela jednu recenzní e-knihu od Knihcentra, a tou je již zmiňovaná Jiskra v popelu od Saaby Tahir, kterou už jsem stihla i přečíst. Od Audiotéky jsem na tento měsíc Volání kukačky od Roberta Galbraitha, tedy vlastně J. K. Rowlingové. Zatím jsem od ní ještě nic kromě Harryho Pottera nečetla, takže jsem skutečně moc a moc zvědavá, jak se mi tahle detektivka bude poslouchat. Od Palmknih jsem v květnu obdržela třetí a poslední díl trilogie Čistý od Julianny Baggott, a to dlouho očekávaný titul Oheň.

Přiznám se vám, že si nejsem jistá. Vím, že jsem vyhrála nějaké záložky, ale protože mi všechny výhry chodí na českou adresu a já jsem v Belgii, nejsem si vůbec jistá, jestli jsem něco vyhrála nebo ne. A to je vážně ostuda.

17234658Tentokrát jsem využila slevu na Bookdepository a pořídila si A Thousand Pieces of You od Claudie Gray. Knížka ovšem ještě nedoputovala až ke mně, takže jsem ji neměla možnost držet v rukou, natož snad číst. Ale obálku má úchvatnou, nemyslíte?







Jak jste si v květu vedli vy, ať už knižně či neknižně?
Marky

Komentáře

  1. Máš skvělé čtenářské skóre, já toho prostě tolik nestíhám. Přeji úspěchy ve zkouškovém a šťastné cestování! :) Měj se pěkně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Přiznávám se, nečetla jsem ani jednu knížku, co tu máš :D
    Což mi připomíná, že jsem ještě neposlechla žádnou audioknihu, tak se zeptám, jestli máš něco speciálního, kde stahuješ/kupuješ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bys měla tedy vážně napravit! :D
      Já mám všechny své audioknihy z Audiotéky (audioteka.cz) buď na recenzi nebo koupené a můžu jen doporučit. Můžeš je poslouchat buď na počítači nebo na mobilu s pomocí zdarma stažené aplikace, díky níž si můžeš do audioknihy dokonce přidávat i záložky (to je naprosto boží věc)! :)

      Vymazat
  3. Volání kukačky je skvělá kniha! Jinak obálka poslední knihy je vážně nádherná.

    OdpovědětVymazat
  4. Kiež by som dokázala prečítať toľko kníh za mesiac, ale mne to jednoducho nejde. Po Throne of Glass pokukujem už dlhšie, keďže to každý spomína a básni o tom, ale je príliš iných kníh, ktoré si chcem teraz prečítať a obávam sa, že by ma táto séria pohltila a všetky ostatné knihy by išli bokom :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, mně to nestačí ani tak :D Právě musím přečíst co nejvíc knih, tak se pouštím i do sérií, protože ty se aspoň čítávají rychle ;)

      Vymazat
    2. Do sérií keď sa človek zamiluje, tak sa čítajú rýchlo, ale zároveň mám pocit, že sa nehýbem vpred, lebo som stále v tom jednom svete. A tiež mám na mojom Goodreads TBR vždy iba prvú knihu zo série, takže sa ten zoznam zmenšuje pomalšie, keď sa pustím do série.

      Vymazat
    3. Proto já většinou ty knihy střídám - maratonovala jsme snad jen Hunger Games, Divergenci a Měsíční kroniky - jinak to vždycky rozděluju ;) A s TBR to mám stejně :D

      Vymazat
  5. Mně se také moc líbila kniha Kdybychom se neviděli :) A Mechanického anděla zrovna čtu.
    Pěkné zhodnocení! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tyjo, máš skvělé skóre, já si momentálně o 9 knížkách můžu nechat leda tak zdát. :D A supr výběr! :) Na Gayl Forman a Skleněný trůn se také chystám, Mechanického anděla už jsem četla (a dneska dočetla Mechanickou princeznu) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TO já na příští měsíc taky :D Chystej se ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.