Trochu jiná Emma Hart | Hrej férově

23171471

Název v originále: The Right Moves
Autor: Emma Hart
Nakladatelství: Galatea
Žánr: romantika, NA
Série: The Game #3
Počet stran: 224
Čteno: 31. ledna - 3. února 2016, v češtině

Abbi se po roce konečně dostává z ústavu pro duševně choré a jediné, co jí pomáhá se vypořádat s minulostí, je balet. Tanec dokáže zahnat její deprese a motivuje ji k životu. Blake utekl od svého života v Londýně a je ochotný dokázat, že má šanci dostat se na Julliard. Když se ti dva potkají, zjišťují, že přece jen možná existuje šance na jejich záchranu...

Chtěla bych tomu věřit, ale nejsem princezna, Julliard není pohádkový hrad a ty nejsi princ, který přijede na bílém koni a zabije draka. Některé věci v životě za záchranu nestojí a některé se bohužel zachránit nedají. A jsem si jistá, že právě já být zachráněna nemůžu.

První knihu od Emmy Hart jsem zvládla za dva dny, přečíst druhý díl mi trvalo jeden den, ale třetí díl této série jsem sfoukla za čtyři dny, což je poměrně slabý výkon. Většinou mi stránky jen letí pod rukama a autorčin styl psaní mě pohání k čím dál rychlejšímu čtení, ale tentokrát tomu tak nebylo. Proč? Jednoduše proto, že tenhle díl se od předchozích lišil, a to poměrně zásadně.


Dream, never, and quote image
Tak zaprvé, romantika v tomto díle nabírá úplně jiné grády. Vztahu chybí vyvrcholení a překvapivý zvrat a autorka sklouzává ke  klišé, jichž se jich v předchozích knihách podařilo úspěšně vyvarovat. Vztah mezi hlavními hrdiny také ze začátku působí nepřirozeně a fádně zároveň, což knize na čtivosti zrovna nepřidává a leckterého čtenáře může právě tento fakt od čtení odradit.


Láska a tanec jsou úplně stejné. Obojí je přirozené, asi jako dýchání, a obojí je jednoduché. Žádné pochybnosti. Vůbec nad tím nepřemýšlíš, ani na vteřinu. Prostě víš, že je to všechno, co kdy budeš k životu potřebovat.

Stejně tak jako nezbytný spád příběhu mi v něm chyběl (dů)vtip a humor, kterým Emma Hart mívá ve zvyku své temné romance vyvažovat. Sarkasmus a ironie, které provázely naše předchozí dva páry, se vypařiliy jako pára nad hrncem. Myslím, že ve výsledku právě nedostatek humoru mi chyběl ze všeho nejvíc a dodával mi pocit, že vlastně vůbec nečtu knihu od Emmy Hart.

blood imageAle abych úplně neutekla od toho tématu temné romance, které je samotné základem Emminých knih... Tentokrát se tu setkáváme s (na tuto sérii) dost netradiční kombinací sebedestrukce a citového vydírání. Líbilo se mi, jak se autorce podařilo vykreslit člověka, který si prošel tak ošklivými věcmi a když se opět ocitá ve vztahu, působí to na něj skutečně děsivě. Všechno ohledně sebedestrukce je v knize objasněno a vysvětleno a nějakým velmi zvráceným způsobem to dává smysl.


Pro mě je deprese všudypřítomný skličující pocit těžkosti na mém srdci. Je to neustálá otupělost v očích. Je to těžký výdech při pomyšlení, že mě čeká další den, kterým se musím prokousat. A lehký výdech při pomyšlení, jak by bylo snadné to všechno skončit.
Ale na každé dva centimetry temnoty, která mě svírá zevnitř, existuje centimetr světla.


ballet, dance, and love image
Největším kladem knihy pro mě ovšem bylo téma tance. Tanec je mi velmi blízký, a tak jsem s nadšením četla pasáže plné kroků, úklon a piruet. Dokázala jsem si je živě představit a občas jsem dokonce dostala chuť si je zatancovat (ale nakonec na to nikdy nedošlo, protože tančit a zároveň u toho číst není úplně nejpraktičtější kombinace). Na druhou stranu by mě nepřekvapilo, kdyby právě tyhle pasáže většinu čtenářů nudily ze všeho nejvíc, protože ten, koho tanec nezajímá, nejspíš půlku knihy přeskočí...

Ale abych nekončila na tak negativní vlně, musím se ještě zmínit o tom, co vychvaluji v každé recenzi z této série, a sice o propojení jednotlivých dílů mezi sebou. O protagonistce tohoto dílu, Abbi, jsme už slyšeli v první knize série a v tomto díle se nám zase vrátily postavy z knih předchozích. Když budete The Game číst v jiném pořadí, vlastně se tedy nic nestane, ale pochopitelně je lepší všechny je přelouskat popořádku. Protože není nic lepšího než návrat vašich oblíbených postav...


love, couple, and boy image"Na zapomínání není nic dobrého. Nesmíš zapomínat, i když to bolí. Aby se ti podařilo vytěsnit ty zlé vzpomínky, tak si je musíš pamatovat. I kdyby to znamenalo oživit ty hrůzy, které sis dělala sama. Pouhé zapomenutí není klíčem k tomu, abys šla dál. Ale pamatování ano, protože pokud si nepamatujeme, tak nemůžeme zapomenout."



U této série se skutečně přikláním k našim českým šachovnicovým obálkám, ačkoliv u tohoto dílu se mi nelíbí ani ta česká... Já mám zkrátka s lidmi na obálkách problém a ačkoliv to tomuhle žánru možná sedí, nejradši bych takové knižní kabátky vymazala z povrchu zemského...

17971932300440642116274924827070


Třetí díl této série byl jiný než první dva, což mu ovšem přineslo jak zápory, tak klady. Předně chyběl vztahový zvrat a napjatá romance, ale také (dů)vtip, na který jsme u knih Emmy Hart zvyklí. Na druhou stranu autorka do své knih skvěle zakomponovala a vysvětlila téma sebedestrukce a navrch přidala ještě tanec, který mě díky mé lásce k němu motivoval k dalšímu čtení. A nesmím zapomenout na autorčino eso v rukávu - návrat našich miláčků z předchozích dílů.

Celkové hodnocení: 3/5

Jak jste na tom s tancem vy? A co knihy Emmy Hart?
Marky

Komentáře

  1. jsem zatim trapne u prvniho dilu, ale chtela bych dat celou serii :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezká recenze. Sérii sice neznám, ale nevylučuji, že si ji někdy přečtu.
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Líbí se mi ta obálka, ale tím to asi končí :D
    Prostě to není můj šálek kávy :)

    OdpovědětVymazat
  4. Od této autorky jsem ještě žádnou knihu nečetla, a jsem na ně upřímně zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pre mňa tiež rozhodne najslabší diel série. Chýbalo tam vyvrcholenie a v podstate mi prišlo ako keby to Emma Hart ani nepísala :D Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
  6. O víkendu jsem přečetla Hrej tajně, takže třetí díl plánuji co nejdříve :)
    Docela mě zarazilo, že třetí díl není už z prostředí prvních dílů, ale i tak se na něj mooc těším :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.