20+ tipů na (vánoční) dárky pro knihomoly


Ahojky!
Je 20. prosince a vánoční šílenství vrcholí. Mně konečně skončila škola a dostávám se k blogu, jenže se mi nechce nic psát... A v tom okamžiku mi hlavu probleskne nápad: sepíšu seznam dárků, ze kterých bude nadšený každý knihomol! Možná je pozdě a máte všechno koupené, ale my se nebudeme zlobit, když nám je darujete kterýkoli jiný den v roce. My knihomolové jsme vděčná stvoření...
Takže. Co darovat pod stromeček knihomolovi?


1. záložky

Ne každý knihomol skutečné záložky používá, ale každý je rád vlastní. Minimálně v knihovničce se totiž vyjímají skvěle - a nesmíme zapomenout na fotky na blogu nebo instagramu...



2. svíčky
Zrovna při psaní mi celý pokoj voní po malinách, protože jsem si na odpoledne zapálila svíčku. A není nic lepšího než uklidňující vůně, pohodlné křeslo nebo postel, čaj, a kniha. Dokonce už se na světě objevily i svíčky vonící jako knihy - to je úplné blaho!

3. plátěné tašky
Nebo taky tote bags, do kterých se musíte zamilovat, knihomol neknihomol. Jsou skladné a vejde se do nich spousta věcí knih!

4. šperky
Samozřejmě se tady bavíme o tématických špercích. Diamant umí koupit každý, ale sehnat takového reprodrozda, to je větší boj!

5. placky
Někdy bych měla nafotit celou kolekci, která mi zdobí knihovničku. Zatím je skladuji tam, protože jsem nenašla dostatečně velkou a oblíbenou tašku, na kterou bych je všechny připevnila.


6. hrnky
Ach ano, hrnky. Ani nemusí být knižní. Pití a jídlo ke čtení zkrátka patří...

7. umění (kytičky apod) z knižního papíru
Tady ovšem záleží na konkrétním knihomolovi. Vím, že spoustě lidí se tohle líbí, ale já podobné umění považuji za mučení knih. Někomu ale určitě radost uděláte...

8. lampička/baterka
... abychom si mohli číst pod peřinou a nikdo nás nevyrušoval, to je přece jasné, ne?

9. čaj/káva/horká čokoláda
O hrncích už jsem se zmiňovala, tak by se do nich dalo i něco nalít, nemyslíte? Já tedy nepohrdnu ani jedním z těchto tří nápojů, ale pokud si vytipujete ten, který váš knihomol miluje nejvíce, určitě získáte plusové body...


10. deka/křeslo/tlusté ponožky
Všechny tři se dají shrnout do jednoho bodu, protože cílem je jediné: pohodlí u čtení na které se všichni tolik těšíme...

11. knižní box
U nás sice výběr není zrovna nejširší, ale pokud hledáte dražší dárek, v zahraničí podobných tématických boxů najdete spousty. A všechny vypadají tak krásně!

12. poukázka na knihy
Tou určitě nic nezkazíte. Rádi je přijmeme i třikrát denně...

13. zápisníčky

Abychom si měli kam psát citáty z knížek nebo nápady na recenze, protože při počtu knih, které přečteme, si to všechno přece nemůžeme pamatovat.

14. tužky
Pochopitelně aby bylo čím do zápisníků psát. Rozhodně ani nepomyslete na psaní do knih. S tím si na mě nepřijdete, to je příšerný knižní zlozvyk a honem se ho koukejte zbavit. Hned!

15. plakáty
Pokud si tedy napřed ověříte, že se v blízkosti knihomola, kterého plakátem plánujete obdarovat, nachází dostatečně rozměrná volná plocha, na kterou může plakát nalepit. Ne, tím nemyslím dveře knihovny.

16. sluchátka
Možná nejsou úplně pro každého, ale ti z nás, kteří poslouchají audioknihy, je jistě ocení. Já zrovna u těch svých ztratila špunt a zjistila, že nový stojí stejně, co nová sluchátka. Tak nevím.


17. lepíky
Díky nimž si můžete založit všechny pasáže, které vás zaujmou. Pro barbary tu máme alternativu - zvýrazňovače.


18. obaly na knihy
Protože přece nechceme, aby se naši miláčci poškodili, tak je raději zabalíme do látky. Anebo když nechceme, aby všichni v metru věděli, co čteme.

19. polštáře
Kde jinde se lépe vybrečíte, když přijdete o nejmilovanější fiktivní postavu?

20. cokoli s knižním motivem
A tím myslím opravdu cokoli. Jakýkoli předmět nás jistě potěší, když na něm bude kniha nebo citát z knihy či o knihách. 

+ knihy?
To vás asi napadlo. Ale kdyby ne... Kupte nám knihy. Prosím.

Jaké další knihomolské dárky vás napadají?
Marky

Komentáře

  1. Svíčky vonící po knihách? To si nějak nedokážu představit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím se mi nepodařilo žádnou sehnat, ale až se mi poštěstí, určitě sepíšu svůj názor ;)

      Vymazat
  2. Tý jo! Moc krásné fotky a tipy na vánoční dárky, mě by některé věci i samotné nenapadly. :D

    OdpovědětVymazat
  3. To je dokonalý článek! Se všemi tipy naprosto souhlasím, snad dostanu aspoň něco z téhle jednadvacítky. :D (vlastně, knížku dostanu určitě. :D )

    OdpovědětVymazat
  4. Naprosto skvělý článek, který nás přesně vystihuje :D Brala bych vše :D

    OdpovědětVymazat
  5. Souhlasim s tebou. Hezky seznam :-) A vetsinu veci bych brala hned ted :-P

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.