Mimozemšťan a knižní blogerka | Obsidian

12578077

Název v originále: Obsidian
Autor: Jennifer L. Armentrout
Nakladatelství: Entangled Teen
Žánr: YA, fantasy, paranormal, sci-fi
Série: Lux #1
Počet stran: 335
Čteno: 30. dubna - 3. května 2016, v angličtině

Když se Katy se svou mámou přestěhuje do Západní Virginie, kde ji čeká její poslední ročník na střední, očekává jen velikánskou nudu. Jenže se plete a brzy to pozná. Potkává totiž svého souseda Daemona, který je neskutečně krásný, ale taky arogantní a otravný. A taky mimozemšťan, který ji málem připraví o život. 

Daemon: I checked out your blog.
Katy: Stalking me again, I see. Do I need to get a restraining order?
Daemon: In your dreams, Kitten. Oh wait, I'm already starring in those, aren't I?
Katy: Nightmares, Daemon. Nightmares.


Jennifer L. Armentrout patří mezi autorky, které čte a zná ceý svět... ale v Česku jako by se po jejích knihách slehla zem. Zahraniční blogeři a booktubeři její knihy vychvalují až do nebes a napjatě čekají na další a další... a u nás ještě skoro žádné ani nevyšly, natož aby se proslavily či staly populárními. A protže mi tahle záhada nasadila brouka do hlavy, rozhodla jsem se si některou z autorčiných knih přečíst, abych jí přišla na kloub.

Překvapilo mě ovšem, jak málo se chála liší od pravdy. Jennifer L. Armentrout píše vážně skvěle a dokáže během celé knihy udržet příjemné tempo příběhu, což rozhodně není jednoduchý úkol. Autorčino psaní mě neskutečně bavilo a užívala jsem si každou minutu čtení - jako už dlouho ne. To ale určitě souvisí i s neskutečným humorem, kterým kniha doslova srší. Obsidian se tak může zařadit mezi jednu z mála knih, které mě skutečně nahlas rozesmály. A to několikrát.

“You look like you got more of a bath than the car. I never
thought washing a car would be so hard, but after watching you for the last fifteen minutes, I’m convinced it should be an Olympic sport.”

Za humorem ale samozřejmě nestojí nikdo jiný než dokonale vykreslené postavy, které se povedly opravdu na jedničku. Hlavní hrdinka Katy je vtipná, nenechá se jen tak zviklat, všechno jí nepřipadá samozřejmé... a je knižní blogerka. Miluje knihy a je to poznat na celém jejím charakteru, do kterého se jako milovníci knih vcítíte hned na prvních řádcích. A Daemon? Nad tím budete vzdychat ještě dlouho.

Nečekejte ovšem klasický románek dokonalého kluka a nedokonalé holky. Tohle není Stmívání na druhou! Chemie mezi Katy a Daemonem je totiž něco neuvěřitelně dokonalého. To, jak se k sobě navzájem chovají se mi zdálo tak realistické, že se mi chtělo radostí tancovat. Konečně nějaká spisvatelka pochopila, že potřebuju hrdinku, co se sebou nenechá zamávat při prvním poryvu větru, a to ani když jde o Daemona.

“Why are you such an ass?" The words came out before I could think twice.
"Everyone has to excel at something, right?"
"Well, you're doing a great job.” 

Taky mě překvapil celý koncept mimozemšťanů. Vlastně jsem o nich skoro žádnou knihu nečetla, takže nemám srovnání. Na jednu stranu se mi zdálo, že myšlenka byla v příběhu mírně nedotažená a podaná trochu zbrkle, ale na druhou stranu má autorka ještě čtyři další díly na to, aby nám nechápavým čtenářům všechno dopodrobna vysvětlila. Čtyři další díly! Nemůžeu se dočkat, až si je všechny přečtu, a to co nejdřív.

“I've always found that the most beautiful people, truly beautiful inside and out, are the ones who are quietly unaware of their effect." His eyes searched mine intently, and for a moment we stood there toe to toe. "The ones who throw their beauty around, waste what they have? Their beauty is only passing. It's just a shell hiding nothing but shadows and emptiness.” 

Všechny obálky, které jsem našla, se mi docela líbí, ale nejlepší se mi zdá druhá zleva, která navozuje příjemnou atmosféru a do jisté míry souvisí s příběhem - stejně jako ta třetí. První mi padla do oka, ačkoli na ní najdete obličej - ale i tak je moc krásná. Jediná verze, kterou bych zavrhla, je ta původní zelená, s příběhem nesouvisející podivnost a obálka Beginnings, tedy prvních dvou dílů série v jedné knize.


15852177190816002201970125262049


Pokud ještě Jennifer L. Armentrout neznáte, nejste sami. V Česku se tahle autorka zatím tolik neproslavila a to je velká škoda, protože Obsidian je skutečně skvělá kniha. Jennfier L. Armentrout píše poutavě a dokáže udržet příjemné tempo příběhu. Kniha srší humorem, a to především díky realistickým a propracovaným postavám - hlavní hrdinka je dokonce knižní blogerka! Vztah mezi protagonisty se taky moc povedl. Jediné, co můžu vytknout, je trochu zbrklé podání knceptu mimozemšťanů, ale Jennifer má koneckonců ještě čtyři další díly na to, aby všechno pořádně vysvětlila. A já se moc těším, až si je všechny přečtu!

Celkové hodnocení: 4/5

Četli jste nějaké knihy o mimozemšťaněch, které mi můžete doporučit?
Marky

Komentáře

  1. Tak to sa rozhodne teš! :D Lux série je moja obľúbená séria alebo patrí medzi moje obľúbené :D Od tretej časti je to totálny kolotoč, čo sa týka štvrtej časti a piatej, tak to je totálny masaker, v kuse sa tam niečo deje a priprav sa na úmrtia ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevím, jestli mě na ně něco dokáže připravit, ale těším se ;)

      Vymazat
  2. Úžasný! Na tuto knihu, nebo spíše na celou sérii, jsem slyšela samou chválu, a to nejen od zahraniční bloggerů, a rozhodně se mi knihy zapsaly do povědomí, s myšlenkou, že jednoho dne, si je prostě musím přečíst! Po tvé recenzi jsem na knihu ještě zvědavější než před tím, takže si ji rozhodně musím sehnat a přečíst, a to snad co nejdřív!..:D

    OdpovědětVymazat
  3. Já tuhle sérii naprosto zbožňuji, takže jsem ráda, když vidím, že se do ní pustil i někdo další :D Přeji, ať se ti další díly líbí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhle serii miluju! Jennifer je opravdu skvělá. Ještě jsem ji teda nedočetla celou, ale sakra, je to fakt úžasná serie... taková, která ti prostě nedá spát :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.