Tanec


Neumím tancovat, nikdo mi nevěří,
snažím zakrýt svůj smutek,
uteču ze sálu někam do příšeří,
dělám jim tím dobrý skutek.


Valčík, tango, polka, všechno cizí je mi,
jediného třeba bude,
ztratit se v davu a motat se se všemi
a v nitru umírat studem.

Třeba mě zachrání můj partner taneční,
udrží mou bledou ruku,
koukám na ostatní překrásné přeslečny,
uprostřed světla a hluku.

Všichni tu působí skutečně, překrásně,
jen já jak golem se točím,
tohle se snad ani nehodí do básně
- není to pro cizí oči.

Můj parket života šikmá je plošina,
padám z ní nejvíc já sama,
moje tvář když vzteky naoko zesiná,
řítím se z ní do neznáma.

Na co ty podpatky, šaty a účesy?
Jsou všechny průhledné stejně!
Pod těmi krásnými, modrými nebesy
čeká konec neochvějně.

Neumím tancovat, nikdo mi nevěří,
snažím se zakrýt své vady,
uteču ze sálu někam do příšeří,
nemám už co dělat tady.

(Možná se to zdá, ale tahle báseň nemá nic společného s tanečními.)
Marky

Komentáře

  1. Z tvého blogu mám nejraději právě básničky, máš skvělý smysl pro rytmus (já si vlastně myslela, že se věnuješ nějakému tanci... Nebo ne?). Líbí se mi, jak pracuješ s metaforami. Stojíš-li však o pár slov konstruktivní kritiky, v prvním řádku druhé sloky se ti daktyl na chviličku mění na trochej. (Připadám si úplně hrozně, psát ti sem takový detail. Sama vím, jak těžké je psát básně. Doufám, že tě to nenaštvalo.) Čtvrtá sloka se mi zdá úplně nejskvělejší ze všech. Piš dál, jde ti to, vždycky jsem nadšená, když zjistím, že se dneska píše i něco jiného než volný verš.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, tvého názoru si moc vážím. Dělám scénický tanec, máš pravdu. A taky hraju na kytaru - hudbu mám fakt ráda :) A neboj, nejsem naštvaná, ale nějak to prostě občas neuhlídám, to je celé :D Nevím, která je moje nejoblíbenější sloka, ale čtvrtá to určitě není - i když chápu, proč se ti líbí ;) Moc děkuji za komentář, vážně!

      Vymazat
  2. Tahle básnička se mi líbila, snad i proto, že jejímu obsahu (tak nějak po svém) rozumím. Já to mám s tancem takové zvláštní - strašně ráda poslouchám hubnu a vrtím se do rytmu a tak, ale neumím dělat ladné pohyby, rychle kmitat nohama a navíc nemám tanečního partnera. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozumím ti, se scénickým tancem se člověk mezi lidmi moc nepředvede a je to to jediné, co umím :D Jsem ráda, že sis tu báseň nějak přebrala, po svém je to nejlepší ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.