Zpět do světa elementálů | Tance nág

Název v originále: Tance nág
Autor: Renata Štulcová
Nakladatelství: Maitrea
Žánr: fantasy, esoterika
Série: Rafaelova škola #2
Počet stran: 236
Čteno: 9. - 19. listopadu 2017, v češtině

Marina Fialková nastupuje do druhého ročníku Rafaelovy školy, přírodovědného gymnázia pro elementály. Zatímco loni si užily život víl, letos je čekají nágy a jejich hadí ocasy. Marinu kromě tajemné kletby děsí i tajemné útoky na ni a osoba, která by za nimi mohla stát. Co všechno tenhle školní rok ale na Marinu čeká?

Marina procitala s pocitem, jako kdyby ji někdo vtěsnal do malého kufru.

Ačkoli nejde o známou sérii, má Rafaelova škola skutečně něco do sebe a já se k autorčiným knihám ráda vracím. Skvěle se čtou a výborně se u nich odpočívá - žádný náročný příběh tu nemá smysl hledat. Renata Štulcová naopak poskytuje čtenářům možnost vrátit se do dětských let a trochu si zavzpomínat.

Hlavní hrdinka Mariana v tomto díle slaví třinácté narozeniny a podle toho také působí její vyprávění. Kniha se může místy zdát dětinská, ale k věku Mariny a jejích spolužáků se takové vyprávění hodí. Bohužel se autorce ale nepodařilo vyvarovat podobných chyb jako v předchozí knize: bezdůvodně se mění osoba, čas a hlavně dokonavost vyprávění, což mě během čtení hodně rušilo.

Pochválit si naopak musím ilustrace, které mě stejně jako u jedničky naprosto ohromily. Nejenže skvěle doplňují příběh, ale přímo čtenáře lákají do dalšího čtení. Nebýt jich, jistě bych knihu odložila častěji... a také bych si spoustu věcí nedovedla představit! Svět elementálů je skvěle promyšlený a komplexní, ale mnoho předmětů a bytostí pro mě i z popisů zůstávalo nejasných.

Kdo ví, kam se cesta dá, kam dny odplouvají. Proč srdce puká, když lásky odlétají? Jen sám čas.

Přesto ale smekám nad autorčiným umem, díky kterému dokázala spojit kouzla, elementální bytosti, přírodu a dospívání party mladých lidí. Všechno to do sebe zapadá a zvlášť se mi zamlouvá kombinace ekologie a utajené kultury elementálů, které jdou spolu ruku v ruce. Jako bonus tentokrát Renata Štulcová přidává legendu, která vysvětluje minulost učitelky Meluzíny a kterou si užijí především starší čtenáři.

Celkově se mi druhý díl líbil stejně jako první - milá oddechovka na jedno či dvě odpoledne, která má své mouchy, ale potěší. Pokud toužíte po něčem takovém, tahle série jistě nezklame.

Tance nág jsou druhým díle série ze školy pro elementály, ve kterém na Marinu a její spolužáky čeká spousta nových dobrodružství. Kniha sice místy působí dětinsky, vzhledem ke věku postav je to ale pochopitelné. Rušily mě ovšem bezdůvodné změny ve vyprávění. Příběh skvěle doplňují ilustrace, díky kterým si komplexní svět elementálů lze lépe představit. Autorka do příběhu opět skvěle zabudovala ekologii a dokonce přidala i legendu, která potěší především starší čtenáře. Pokud hledáte příjemné oddechové čtení, Rafaelova škola jistě nezklame.

Celkové hodnocení: 3/5

Za recenzní výtisk děkuji autorce a také nakladatelství Maitrea.

Čtete dětské knihy? Které jsou vaše nejoblíbenější?
Marky

Komentáře

  1. Myslím, že jako menší bych knížku zbožňovala. Přidám si sérii na wishlist, třeba někdy budu potřebovat něco nenáročného. :)
    Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze, souhlasím, že jako mladší bych si knihu oblíbila. :) Zkusím ji ale doporučit 10ti leté sestře, té by se líbit mohla...:))

    OdpovědětVymazat
  3. Kdysi dávno jsem se a autorkou potkala, moc milá paní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zatím ne, ale i v korespondenci působí moc mile :)

      Vymazat
  4. Moc dobrá recenze, ale musím se přiznat, že kniha asi nebude nic pro mě...:/ :)

    OdpovědětVymazat
  5. Kdysi, kdysi hodně dávno jsem četla první díl a vlastně se mi líbil, ale už si to skoro nepamatuji. :D Ale druhý díl bych si někdy ráda přečetla, byť je to asi průměrná knížka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná ano, ale stejně mě bavila a přečtu si i ty další :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.