Dokonalost sama | Gemina

Název v originále: Gemina
Autor: Amie Kaufman, Jay Kristoff
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: YA, sci-fi
Série: Akta Illuminae #2
Počet stran: 672
Čteno: 20. listopadu - 23. prosince 2017, v češtině

Na palubě skokové stanice Heimdall se Hanna Donnellyová, dcera velitele stanice, připravuje na oslavu dnů Terry, když Heimdall přepadnou ozbrojenci. Hanna se proto spojí s Nikem Malikovem, kriminálníkem z Heimdallského podsvětí a společně se snaží zachránit nejen stanici, ale také loď jménem Hypatia, která se k nim blíží. Mají ale vůbec nějakou šanci přežít?

Hanna Donnellyová je sice raněná, ale vychoval ji muž, který byl toho názoru, že povídat si o vojenské taktice je zábavný způsob, jak s dcerkou trávit čas.

Už po dočtení prvního dílu, Illuminae, jsem se nemohla dočkat, až u nás vyjde Gemina. První díl mi vyrazil dech a jednoznačně se zařadil mezi mé nejoblíbenější knihy vůbec. A to jsem ještě nevěděla, že to může být mnohem lepší...

Geminu jsem přečetla v rámci čtecího maratonu, a to během zhruba pěti hodin - na jeden zátah. Zkrátka a dobře jsem se od čtení nemohla vůbec odtrhnout. Na začátku mi nějakou dobu trvalo, než jsem se do příběhu dostala, ale pak jsem už jen otáčela jednu stránku za druhou a žasla nad tím úchvatným příběhem. 


Donnellyová, H: Na kluka, co mě zve na rande v jednom kuse, mě teda necháváš dost čekat.
Guest423: Na holku, co mě v jednom kuse odmítá, se teda dost dobře chováš, jako bysme byli manželé.

V této knize se setkáváme s jinými postavami než v Illuminae, ale děj přesto pokračuje a propojuje se plynule s tím, co už čtenář zná. Proto může nejprve chvíli trvat, než si na Hannu a Nika zvyknete, ale pak se stanou vašimi velkými oblíbenci. Hanna je odvážná, nenechává si do ničeho mluvit a nakopává zadky. A Nik ji skvěle doplňuje svým humorem a schopností vytěžit z každé situace to nejlepší. Zkrátka a dobře na ty dva nedám dopustit a během čtení jsem jim nepřestávala fandit ani na vteřinu.

Gemina, stejně jako Illuminae, není jen 672 stran textu, naopak! Jde o složku plnou dokumentů, chatů, obrázků, počítačových kódu, plánků a mnoho dalšího. Čtenář tak má možnost postupně odkrývat dění na palubě Heimdallu prostřednictvím všeho, co bylo ze stanice později získáno. Grafické zpracování se zkrátka povedlo na jedničku - a nejenže se díky tomu kniha dá číst rychle, ale také vás příběh mnohem víc zaujme.


Věděla přesně, kam utíká, a měla jistou výhodu - utíkala kromě toho i o život, a jestli tohle není motivace, tak už nevím, co je.

Možná bych neměla, ale přesto se zmíním o konci. Je dokonalý. Krásný. Šokující. A vy budete zírat do zdi s otevřenou pusou. Když jsem Geminu dočetla, měla jsem pocit, že mi vybuchne hlava. Nebyla lepší než první díl, ale úplně suverénně dosáhla na pět hvězdiček. Nemůžu se dočkat, co autoři předvedou v závěrečném dílu, protože to bude opravu masakr. A samozřejmě doporučuji. Vám, vašim kamarádům, rodinám... prostě všem. Přečtěte si to, protože s takovým příběhem se už jen tak nesetkáte.

Tentokrát vážně nevím, co vychválit dřív, protože Gemina mě naprosto dostala. Přečetla jsem ji na jeden zátah a ačkoli mi chvíli trvalo, než jsem se začetla, potom už jsem se od stránek nemohla vůbec odtrhnout. Ačkoli děj z Illuminae pokračuje dále, pozorujeme ho prostřednictvím nových postav - odvážné Hanny a vtipného Nika, které si určitě zamilujete. Krom toho se povedlo i grafické zpracování - příběh totiž sledujeme prostřednictvím různých dokumentů, chatů a map, což ději rozhodně přidává na zajímavosti. A nakonec se připravte na skvělé finále, které vás určitě šokuje a stejně jako já se budete těšit, co dalšího autoři vymyslí pro závěrečný díl. Zkrátka a dobře, Gemina je dokonalost sama.

Celkové hodnocení: 5/5

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství CooBoo.
Knihu si můžete pořídit tady

Co vy a tlusté knihy?
Marky

Komentáře

  1. Já nečetla ani první díl, takže nemohu soudit druhý, nicméně tahle série mě docela láká. :)

    Co se tlustých knih týče, mám k nim vřelý vztah. Zrovna čtu jednu historickou sedmisetstránkovou a na čtečce mám knížku, která má přes dva tisíce stránek (podle goodreads :D). I když je pravda, že pokud to neubíhá moc rychle, trošku mě to odrazuje od čtení a občas mi trvá, než se ke knize opět vrátím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Láká tě správně :) Páni, přes dva tisíce stran? Tak doufám, že bude stát za to... Já se příští rok chystám na tisícistránkovou knihu, ale moc na ni nespěchám :D

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.