Vynikající audioknižní pokračování | Eldest

Název v originále: Eldest
Autor: Christopher Paolini
Vydavatel: Fragment
Žánr: fantasy
Série: Odkaz Dračích jezdců #2
Délka: 24 hodin 45 minut
Posloucháno: 11. - 30. listopadu 2017, v češtině

Anotace: Eragon cestuje se Safirou do elfského města Ellesméry, aby podstoupil výcvik v kouzlení a boji, životně důležitých dovednostech Dračího jezdce. Ztrácí jistotu, neví, komu může věřit a osud království, v němž temná ruka krále rdousí veškerý vzdor, leží i nadále právě v jeho rukou…

Sérii o Eragonovi jsem kdysi dávno rozečetla, ale nikdy jsem se neprokousla až ke konci. Ve skutečnosti jsem tehdy skončila právě v polovině druhého dílu - Eldesta. Nebavilo mě to a neviděla jsem důvod, proč sérii dočítat, protože mě ani moc nezajímalo, jak to všechno skončí. Nedávno jsem se ale k Eragonovi vrátila prostřednictvím audioknih a, světe div se, vážně se mi to líbilo!

Proto jsem neodolala a zaposlouchala se i do druhého dílu. Doufala jsem, že tentokrát knihu zdolám, protože nemám ráda nedokončené příběhy... a povedlo se. Je pravda, že od osobního setkání s Christoferem Paolinim na loňském Humbooku k jeho knihám přistupuji trochu jinak, protože vím, kolik úsilí za nimi stojí. Přesto si mě ale audioknižní podoba Eldesta získala víc než ta papírová.

Musím pochválit především interpretaci: Martin Stránský, který se zhostil i vyprávění první části Eragonova příběhu, opět odvedl skvělou práci. Ačkoli na papíře se mi rozsáhlý děj stravoval špatně, jako audioknihu jsem ho zvládla za dva týdny. Martin Stránský čte zřetelně a daří se mu skvěle vyslovovat i elfský či trpasličí jazyk, což vůbec není jednoduché.

Opravdu mě fascinuje, jak má Paolini všechno promyšlené do nejmenších detailů. Jeho svět mi připomíná Tolkienovo puntičkářství, kdy musí být odůvodněna každá třešnička na dortu. Na jednu stranu to příběhu přidává na věrohodnosti a komplexní svět jistě představuje skvělý způsob, jak rozvíjet fantazii dětských čtenářů. Na druhou stranu ale kvůli tomu knihy působí nudně, najdete v nich dlouhé popisy a vysvětlování. Právě tady ovšem přichází na řadu audiokniha, která vám pomůže podobné části překonat lépe.

V Eldestovi také konečně dochází k vývoji postav (především samotného Eragona), který jsem v prvním díle tolik postrádala. Hlavní hrdina dospívá a všechny charaktery kolem něj začínají ztrácet svou plochost a nabývají jasnějších obrysů. Doufám, že se autor tímhle směrem bude pohybovat i v dalších dílech, protože i ty si jistě ráda poslechnu.

Eldesta doporučuji všem milovníkům Tolikena, draků a komplexních fantastických světů - a pochopitelně také všem, kterým se aspoň trochu líbil první díl.

Eldesta jsem kdysi odložila nedočteného, teď jsem se k němu ale vrátila v audioknižní podobě a byla jsem nadšená. Martin Stránský zprostředkoval skvělou interpretaci knihy a výborně se popral i s elfským a trpasličím jazykem. Paolini má svůj svět promyšlený do nejmenších detailů, což příběhu dodává na věrohodnosti a pomáhá rozvíjet fantazii dětských čtenářů. Přesto dlouhé popisy a vyprávění mohou působit nudně, proto je dobré takové pasáže překonat právě prostřednictvím audioknihy. Pochválit musím vývoj postav, především Eragon v tomto díle dospěl a zmoudřel. Pokud máte rádi Tolkiena, draky a komplexní fantasy světy, tuhle sérii si určitě musíte přečíst!

Celkové hodnocení: 4/5

Děkuji Audiotéce za poskytnutí audioknihy k recenzi, vy si ji můžete poslechnout zde.


Vracíte se ke svým oblíbným knihám z dětství?
Marky

Komentáře

  1. Já mám v plánu si Eldesta konečně přečíst někdy příští rok. Modrý má tři díly téhle tetralogie a Eragona jsem četla loni v létě. Letos jsem se k žádnému dílu nedostala, četla jsem spíš Hraničářova učně, ale musím to napravit. I když další díly prý už nejsou tak dobré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hraničářova učně jsem zatím zvládla do dvojky, s oběma sériemi bych v příštím roce ráda pokračovala :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.