Humor ze života | Zen žen

Název v originále: Zen žen
Autor: Lela Geislerová
Nakladatelství: Paseka
Žánr: komiks, ze života
Série: -
Počet stran: 224
Čteno: 18. - 26. prosince 2017, v češtině

Zen žen je kniha plná stripů o tom, jaké je to být matkou, manželkou, dcerou a kamarádkou... zkrátka a dobře ženou. Že to není jednoduché, pozná čtenář už na prvních stránkách. Rozchody, výchova, noční vyjídání ledničky, rozhovory u kafe... Lela Geislerová se věnuje slastem a strastem života od začátku až do konce.

Na stripy Lely Geislerové jsem poprvé narazila v týdeníku Respekt, který doma čteme. Stripy mě vždycky bavily, a tak jsem neodmítla nabídku, díky které se mi dostala do rukou i celá kniha. Nejde o všechny komiksy, které autorka kdy publikovala, ale pouze o výběr těch nejlepších - a musím říct, že velmi povedený.

Ačkoli Respekt čtu, neznala jsem ani zdaleka všechny stripy, které Lela Geislerová vytvořila,  tak jsem byla příjemně překvapená! Ačkoli nejsem tak docela cílová věková skupina, krátké situace z každodenního života mě dokázaly pobavit a smála jsem se častěji, než bych čekala.

Samozřejmě se našly i stripy, které mi nesedly, ale po většinu čtení jsem se spíše culila. Přesto si nemyslím, že jde výhradně o četbu pro ženy středního věku - naopak! Jak říká sama autorka v rozhovoru na konci knihy, jde o běžné situace, které zažívají muži i ženy, jen jsou popsané z dámského úhlu pohledu. Díky tomu se jistě u komiksů zasmějí i muži a třeba některým reakcím lépe porozumí.

Pochválit musím pochopitelně také grafický vzhled knihy. Na první pohled mě trochu zaskočilo, jak vysoká a úzká kniha je (na výšku má přes 30 centimetrů!). Jakmile mi ale padla do ruky, už jsem ji skoro neodložila. Ilustrace dokonale vystihují všechno, co je potřeba říct - a to často lépe než samotná použitá slova.

Zen žen můžu rozhodně s čistým svědomím doporučit. Jedná se o skvělý dárek pro kohokoli, kdo ocení situační humor a nějaké to oddechové čtení.
Zen žen je sbírka nejlepších stripů Lely Geislerové, které v minulých letech publikovala v týdeníku Respekt. Byla jsem jimi příjemně překvapená - ačkoli jsem neznala zdaleka všechny, velká většina mě pobavila a rozesmála. Kniha se hodí nejen pro ženy - jde totiž o běžné situace, jen jsou popsané z dámského úhlu pohledu, takže si na své jistě přijdou čtenářky i čtenáři. Navzdory nezvykle vysokému formátu se grafický vzhled knihy i samotných komiksů moc povedl - ilustrace dokonale vystihují všechno, co je potřeba říct. Knihu doporučuji hlavně všem, kdo ocení humor každodenního života.

Celkové hodnocení: 4/5

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Paseka.
Komiks můžete pořídit zde.

Marky

Komentáře

  1. Co se stripů týče, miluju Korektora. O tomhle jsem jen slyšela, ale ačkoliv Respekt občas procházím, nikdy jsem to neviděla, nebo si to alespoň nevybavuju. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Korektora mám taky ráda :) Tak to příště listuj pečlivěji, Zen žen je moc fajn ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.