Severská mytologie nejen pro děti | Odd a mraziví obři


Oddův tatínek umřel na moři a od té doby jde s malým vikingským chlapcem všechno s kopce. Odd tedy uteče od matky a otčíma do chaty v lese, kde ho ale potkají hned tři překvapení: orel, lišák a medvěd. Ve skutečnosti jsou to ale tři severští bohové, kteří potřebují pomoci s poražením mrazivých obrů. Dokáže Odd nemožné?


Na knížku jsem koukala v obchodě ještě předtím, než jsem zjistila cokoliv o jejím potenciálním vydání v Česku. Musí vám tedy být jasné, že ilustrace a celkově provedení se povedlo opravdu na jedničku. V obálce je dokonce okénko!



No a teď si představte moje nadšení, když jsem zjistila, že se jedná o knihu s tematikou severské mytologie! Pokud už mě sledujete nějakou dobu, určitě o mé lásce k mytologiím a legendám víte. Ať už jde o Egypt, Řecko, nebo Vikingy... Čtu všechno!



A tak se právě stalo, že jsem zároveň s Oddem četla i Severskou mytologii od stejného autora. A to jsem měla štěstí. Bez znalosti těch legend by mi nejen unikla velká spousta narážek, ale také bych spoustu zápletek v příběhu vůbec nepochopila. Naštěstí se mi to ale sešlo dobře a já si děj mohla užít do posledního písmenka.



Jinak ale nemám co vytknout. Ilustrace jsou naprosto dokonalé a knížku máte přečtenou za chvilku. Potěší, pobaví a zahřeje u srdce... A to nejen děti! I když je napsaná primárně pro ně, určitě potěší i každého dospělého. Já bych vám ji každopádně ráda doporučila.



Celkové hodnocení: 4/5

Knihu můžete zakoupit zde, za její poskytnutí děkuji Albatrosmedia.



Název v originále: Odd and the Frost Giants
Autor: Neil Gaiman
Ilustrace: Chris Riddel
Nakladatelství: Albatros
Žánr: dětské knihy, fantasy, mytologie
Série: -
Čteno: 18. - 2.6.2018

Máte rádi knihy o mytologii?
Marky
P.S. Proklikem na obrázky si je můžete zvětšit!

Komentáře