10 důvodů proč si přečíst sérii Divotvůrce


Dnes mám pro vás po dlouhé době konečně další článek ze série 10 důvodů proč si přečíst. Tentokrát bych ráda představila jednu naprosto jedinečnou sérii, který by vám rozhodně neměla uniknout!  Proč byste si ji měli přečíst? Tady je deset z milionu důvodů.

Název v originále: Spelslinger/Shadowblack/Charmcaster
Autor: Sebastien de Castell
Nakladatelství: Egmont
Žánr: fantasy, middle grade/YA
Série: Divotvůrce #1-3
Počet stran: 405/354/432
Čteno: v češtině

Anotace prvního dílu: Někdy vám život rozdá karty, se kterými nejde hrát. A jedinou cestou k přežití je naučit se triky! Jste-li zasvěcenci Jan’Tepu, měli byste být připraveni prokázat své magické schopnosti a stát se divotvůrcem. Jenže Kellen nezdědil žádné magické nadání a hrozí mu naprosté zostuzení. Do města však dorazí tajemná cizinka Ferius Parfax, která ho přiměje vybrat si jinou cestu. Je složitá a nevyzpytatelná, ale možná je Kellenovou jedinou nadějí.





1) Kellen jako antihrdina
Protagonista téhle série není žádný chudinka, kterého ostatní tréninkem nebo objevením nového talentu pozvednou do role zachránce světa. Kellen nedostane nic zadarmo a ve skutečnosti ani není nijak schopný, spíš má štěstí a dobré přátele. Proto si občas nemůžete být jistí, jestli je to pravý hrdina. Ale právě proto působí tak uvěřitelně a já osobně bych se s ním hned skamarádila.

2) Různé druhy magie
S každou další kulturou, kterou naši přátelé objevují, si autor přichystal další druh magie. Objeví se tu pásky, prášky, karty, mince a mnoho dalšího. Jednotlivá pojetí kouzel a samotné podstaty magie vždy úzce souvisejí s hodnotami dané kultury a dohromady to celé dává dokonalý smysl.

3) Výborný styl psaní
Nejen že je Sebastien de Castell šarmantní společník s výborným smyslem pro humor, jak jsme se přesvědčili na Humbooku, ale především umí skvěle psát. Děj se nevleče, v knihách najdete správný poměr dialogu, popisů a akčních scén... Zkrátka není co vytknout a autor se s každou další knihou zlepšuje.

"Ne všichni tě nenávidí, chlapče. Existují celé země obývané spoustou lidí, kteří tě ještě nikdy neviděli."

4) Ferius Parfax
Tahle postava musí přirůst k srdci snad každému. Tulačka s vytříbeným smyslem pro humor, která je zdánlivě vždycky nad věcí a v rukávech má schovaných pěkných pár triků, vás zkrátka a dobře bude bavit, i kdybyste nechtěli.

5) Vývoj
V téhle sérii nic nestojí na místě. Kromě již zmíněného autorova stylu psaní a rozšíření světa prostřednictvím cestování hlavních postav se mění i charaktery jich samých. Především Kellen dospívá, ale zajímavého posunu si jistě všimnete i u ostatních. A čím déle je budete znát, tím více je budete milovat. Tím jsem si jistá.

6) Žádná šílená romantika
Možná sem tam postřehnete náznaky lásky, ale žádných klišé se tady bát rozhodně nemusíte. Sebastien de Castell sází spíše na přátelství, rodinné vztahy a pouto obchodního partnerství, případně nenávist a nepřátelství na život a na smrt, ale žádné přehnané romantiky se tu nedočkáte. A to je prostě boží!

Správné řešení těch nejožehavějších problémů - aspoň pro kočkoveverky - je jít přímo ke zdroji potíží, pořádně se mu zakousnout do krku a odejít s pokud možno co největším kusem krvavého masa.

7) Kočkoveverčák
Krvelačný ale zároveň tak trochu roztomilý (Hlavně mu neříkejte, že jsem to napsala, jinak sní moje oční bulvy k snídani!) Reichis celé sérii dodává úplně jinou dimenzi. Díky němu na tenhle příběh už nikdy nezapomenete, ani kdybyste sebevíc chtěli. Přiznávám, možná je trochu krvežíznivý, ale oblíbíte si ho i tak. A on vás možná taky, když mu dáte máslovou sušenku. Nebo deset.

8) Tempo
Tohohle jsem si všimla až u třetího dílu, ale autor výborně vybírá tempo scén - dokáže se na několik odstavců zastavit u nějaké drobnosti nebo si pohrát s Kellenovými myšlenkovými pochody, ale vám ten úryvek bude připadat jako napínavá scéna. Nevím, jak to dělá, ale Sebastien de Castell zkrátka umí vždycky zařadit správnou rychlost příběhu.

9) Akcí nabité bojové scény
Když už jsem ty akční scény zmínila, nejspíš si zaslouží vlastní bod na seznamu. Ferius, Kellen a Reichis s někým bojují neustále, ale nikdy to není nuda. Náš hvězdný trojlístek je čím dál sehranější a každý z nich si osvojuje nové znalosti a zlepšuje se v těch stávajících. A ačkoli to často vypadá, že všichni skonají krutou smrtí, někdo z nich se vždycky vytasí s nějakým trikem, který je všechny zachrání. Nebo je to náhoda...

"Vlastně to není zas tak daleko od pravdy."
"Proč mám pocit, že ty a 'pravda' se znáte jen letmo?"


10) Humor
To nejlepší nakonec - dokonalý humor tuhle sérii provází od první stránky a bez něj by vůbec nemohla existovat. Může se zdát, že se jedná o třešničku na dortu perfektního příběhu, ale opak je pravdou. Na vtipných dialozích a situacích celý děj stojí a můžu vám zaručit, že se budete smát nahlas.

Za celou sérii děkuji společnosti Albatrosmedia.
Na jejich e-shopu můžete pořídit první, druhý (je dokonce k dostání taky s podpisem autora!) i nejnovější třetí díl.

Pokud jste tuhle sérii četli, jak se vám líbila?
A pokud ne, přesvědčila jsem vás k jejímu přečtení?
Marky

Komentáře

  1. Na knihu sa neskutočne teším, a už naozaj dlho ju plánujem čítať - a tieto tvoje dôvody rozhodne prispeli k tomu aby, som po nej siahla v oveľa bližšej dobe ako som plánovala.

    OdpovědětVymazat
  2. Túto sériu už sledujem dlho a tvoj článok ma utvrdil v tom, že ju nemôžem vynechať.:)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ten článek se ti opravdu moc povedl ♥
    Já zatím četla jen 1. díl a moc se mi to líbilo. Nemůžu se dočkat na další a další důvod číslo 11 je, že to má nesmírně krásné obálky ale to je už jen třešnička na dortu ♥

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Jestli se ti líbil první díl, tak ty další budou určitě taky. A máš pravdu, ty obálky jsou naprosto dokonalé!

      Vymazat
  4. Musím s tebou souhlasit. Má opravdu pěkné knihy a hlavně ten humor mě u nich dokáže pokaždé tak dostat. A samozřejmě kočkoveverčák, to je kapitola sama o sobě. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle je jedna z knih, která mne doma čeká na přečtení. Už bych měla konečně přestat nakupovat a číst nové knihy, když mne doma čeká takový poklad :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna tobě by se tahle série vážně mohla líbit! A tuhle větu si často říkám taky, ale člověk zkrátka nemá sílu vůle...

      Vymazat
  6. Mám za sebou prvý a druhý diel, a stále tomu neviem prísť na chuť. Máš pravdu, humor je tam úžasný (toľko, koľko som sa nasmiala pri týchto knihách je priam nemožné) a Ferius je mega epická❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě první díl taky nezaujal, ale věř mi, zlepšuje se to. Divotvůrce jsem hodnotila 3,5/5*, ale Kouzelnice už ode mně dostala 5/5*. Autor i příběh i postavy si vyvíjí, každý další díl podle mě stojí za pokus :)

      Vymazat
  7. Skvělý článek! Tato série se nesmírně povedla a ty obálky jsou boží! Doufám, že se někdy dočkáme té mapy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Mapa by byla skvělá, snad se autor nechá přesvědčit ;)

      Vymazat
  8. Sebastien ma uplne chytil za srdce :D ten jeho humor je mega. ale knihy som si ešte neprečítala... asi si niekedy dokúpim 3ku a prečítam.. už len kvôli nemu <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bys měla napravit, jeho humor pochopitelně vyniká i v knihách!

      Vymazat
  9. Opravdu to vypadá na parádní počtení. Asi do toho dříve nebo později taky půjdu

    OdpovědětVymazat
  10. Tahle série je můj obrovský rest, který chci napravit. Nevím jestli letos, ale rozhodně si ji přečtu! :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držím palce, ať se k ní dostaneš co nejdřív!

      Vymazat
  11. Skvělý článek, tyhle mám od tebe asi nejraději. Určitě je těžké vymyslet těch 10 věcí, kvůli kterým si musíme danou knihu přečíst. Já jsem z této série přečetla dva díly, ale brzy se na třetí chystám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, moc děkuju :) Někdy to těžké je, ale zrovna u Divotvůrce to šlo jako po másle! Těším se, jak se ti trojka bude líbit :)

      Vymazat
  12. Já jsem v 6 díle u konce a jsem docela smutný že už je to poslední díl protože to je fakt hrozně moc dobrá série.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.