Recenze v deseti slovech #14

Dnes tu pro vás má třináctou várku knížek, ke kterým (ne)mám co říct, takže jsem tu s další várkou Recenzí v deseti slovech. Pokud byste se chtěli do projektu zapojit také, budu ráda, když mě uvedete jako autorku. Tak už se pojďme podívat na ty knihy!


Duna
(Frank Herbert; audiokniha; hodnocení: 4/5)
Epický příběh, zajímavé postavy propracovné prostředí, ale chybělo něco navíc.

Ink: Jiskra
(Alice Broadway; hodnocení: 2/5)
Dvojnásobek všeho, co se mi v jedničce nelíbilo. Mám pokračovat?

Skyward
(Brandon Sandersonhodnocení: 3/5)
Často jsem se nudila. Skvělá protagonistka a humor ovšem nestačily.

Heartstopper: Volume One
(Alice Oseman; hodnocení: 4,5/5)
Miluju všechno, co Alice Oseman napíše. Výtvarné zpracování se povedlo!

Dvorní šašci
(Viktor Fischlhodnocení: 4,5/5)
Skrytý poklad povinné četby. Výborně napsané, strhující. Zasáhne vás to.


Petr a Lucie
(Romain Rolland; hodnocení: 4/5)
Styl psaní zachraňuje jinak tuctový příběh o lásce ve válce.

Aristokratka ve varu
(Evžen Boček; audiokniha; hodnocení: 4/5)
Výborně strávený večer. Veronika Kubařová je hvězdná interpretka! Můžu doporučit.

Aristokratka na koni
(Evžen Boček; audiokniha; hodnocení: 4/5)
Dějově vede jednička, ale ráda se vracím ke starým známým.

Terapie sdílením vol. 2: Valentýnská edice
(Ester Geislerová, Josefína Bakošová; hodnocení: 4/5)
Ocenila bych víc obsahu, chudáci stromy. Ale opět velmi trefné.

Bahnwärter Thiel
(Gerhart Hauptmann; audiokniha; hodnocení: 0/5?)
Bohužel čteno podruhé k maturitě. Jestli něco nenávidím, pak naturalismus.

Co si o těchto knížkách myslíte vy?
Kdyby vás některá zajímala více, moje podrobné recenze najdete na mém Goodreads profilu.
Marky

Komentáře

  1. Miluji tvé recenze v 10 slovech :)

    OdpovědětVymazat
  2. Naturalismus je zlo, jsem ráda, že jsem se mu k maturitě obloukem vyhnula :D Ze zmíněných jsem četla jenom Petra a Lucii a to miluju ♥ A na Heartstopper se těším, Nicka a Charlieho zbožňuju ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se mu u české taky vyhnula, ale v německé povinné četbě jsou zkrátka tři knihy, z toho jedna naturalistická :D Heartstopper je skvělý!

      Vymazat
  3. terapie sdílením, ono to má další díl? No potěš koště, kam to ten svět spěje...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Má :D Zase umřelo o pár stromů víc... Ale vtipné to je, ne že ne.

      Vymazat
  4. Já mám určitě v plánu Dunu a jsem strašně zvědavá na Skyward - snad se mi bude líbit víc než tobě. No a Petr a Lucie, to už je skoro povinnost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dunu opravdu doporučuji! Skyward mě sice nenadchl, ale věřím, že své čtenáře si najde :)

      Vymazat
  5. Z tvých knih jsem vůbec žádné nečetla, ale přečetla jsem jen první díl aristokratky a teda, taková pohodová oddechovka. Jinak ze zmíněných plánuji zkusit Petra a Lucii. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Další díly Aristokratky jsou podobně oddechové :) Petr a Lucie určitě stojí za přečtení!

      Vymazat
  6. Kdybych u maturity takhle podala Petra a Lucii, jedničku bych asi nedostala :D Ale jinak super recenzičky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to já taky ne, ale ani to nemám v plánu :D Díky!

      Vymazat
  7. Pert a Lucie, už by mohli dát k maturitě lepší příběh o dvou lidí co se milují během 2. SV.! Jsou prostě lepší příběhy.

    Jinak moc krásné recenze, dost jsem se i pobavila ♥

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď nevím jestli se to odehrávalo 1.sv nebo 2. :D

      Vymazat
    2. Během první :D Těch právě není zdaleka tolik jako těch o druhé.

      Vymazat
  8. Četla jsem akorát Petra a Lucii a myslím, že přínos téhle knížky je v tom, že to byl jeden z prvních takových příběhů. Z dnešního pohledu to možná je obyčejné, ale myslím, že knížka se musí vždycky posuzovat ve svém vlastním kontextu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu :) Obyčejný se mi zdál příběh, nikoli styl psaní.

      Vymazat
  9. Tohle je hrozně super. Miluju tenhle tvůj nápad! Jinak teda díky tobě sérii Ink vynechám. I když ty obálky jsou krásné! :)
    A Terapie sdílením... Za prvé mě odrazuje cena a za druhé se mi nelíbí takové plýtvání papírem...

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Obálky Ink jsou opravdu krásné, to je fakt. A u Terapie sdílením naprosto chápu.

      Vymazat
  10. Od Alice Oseman jsem zatím nic nečetla, ale už mám doma jednu její knihu a jsem ready to napravit! Na tuhle autorku mě moc lákáš a často se o ní zmiňuješ, takže se s ní prostě potřebuju seznámit :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.