Komiksy pro fanoušky Měsíčních kronik


Série Měsíční kroniky od Marissy Meyer patří mezi moje nejoblíbenější vůbec. Autorka v ní kombinuje převyprávění známých pohádek s prvky sci-fi a hlavně vytvořila skvělou partu postav. Právě o té jsou navazující komiksy Iko, jejichž děj se odehrává po událostech původní série. A proč je potřebujete i vy?


Pokud jste Měsíční kroniky četli, jistě chápete, že ani komiksy o pokračování osudů našich oblíbených hrdinů vám nesmí uniknout. Pokud už si všechno přesně nepamatujete, stačí si na prvních stránkách přečíst krátkou rekapitulaci konce série. Dvoudílná komiksová série se pak točí převážně kolem Iko, která se snaží pochytat vlčí vojáky královny Levany, kteří divočeli a ohrožují obyvatele Země. Víc vám k ději říkat nebudu, abych vám náhodou něco neprozradila.



Za mě největším lákadlem na téhle komiksové duologii je sama protagonistka: Iko se potýká se svou androidskou podstatou. Částečně se identifikuje se svými robotickými schopnostmi, na druhou stranu ale zůstává tou srdečnou lidskou duší, kterou vždycky bývala. Ačkoli se ve druhém díle dozvídá více o příčině své povahy, s vnitřním rozkolem se musí vypořádat sama a zvládá to skvěle.


Grafické zpracování jistě nesedne každému, ale já si ho skutečně zamilovala (jako ostatně všechno). Všechny kresby jsou vyvedené v černo-bílo-modrém schématu ale zároveň poměrně minimalistické. Přesto čtenář dokáže rozlišit drobné změny výrazu ve tváři a tím pádem i vnitřní myšlenkové pochody postav. Kromě toho autorka zakomponovala i různé formáty, třeba zprávy nebo články.



Iko samozřejmě disponuje všemi kvalitami původní série. Spolu s naší milovanou partou postav samozřejmě nerozlučně musí přijít i vynikající (nejen) situační humor. Iko dokáže zlehčit každou situaci a když je někde přítomný Thorne, snad se ani nestihnete přestat smát.



Komiksy ale nejsou jen plné rozhovorů - dočkáte se i spousty akčních a romantických scén a samozřejmě rozšíření našeho milovaného světa, který už známe z Měsíčních kronik. Zkrátka a dobře ani původní série, ani tyto dva komiksy by vám neměly uniknout!


Celkové hodnocení: 5/5

Za poskytnutí prvního i druhého dílu Iko děkuji nakladatelství Albatrosmedia.


Název v originále: Wires and Nerve, Vol. 1 & 2
Autor: Marissa Meyer
Nakladatelství: Egmont
Žánr: komiks
Série: Iko #1 & #2
Čteno: 27. října 2018, 29. - 31. března 2019


Jaký máte názor na doplňující knihy k sériím?
Marky

P.S. Proklikem na obrázky si je můžete zvětšit.

Komentáře

  1. Zatím jsem četla jen první díl a ten se mi velmi líbil. Krásný návrat do této série. Mám ráda doplňky k sériím, ale jen pokud mají co nabídnout. Některé doplňkové novely bohužel nestojí za to.. např. Dvory :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, doplňky ke Dvorům jsem ani nečetla, stejně jako ke spoustě dalších sérií. Ale Marissa Meyer to prostě umí :)

      Vymazat
  2. Já měsíční kroniku fakt miluju, nevím co si mám myslím o prvním dílu komiksu ale na druhý se stejně chystám.

    Jen mi bolí srdce, že je vážně konec :( ♥

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych uvítala klidně celou další novou sérii od autorky, tak třeba se dočkáme...

      Vymazat
  3. taky to mam v merku, ale pockam si, az kolik to bude mit dilu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě jenom dva, takhle je série kompletní :)

      Vymazat
  4. Opravdu musím se k Iko brzy dostat. Hodně mě zajímá, jaké další osudy připravila, hlavně pro Iko. Tak snad se k ní dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já naprosto souhlasím, že fanouškovi Měsíčních kronik tyhle komiksy prostě nesmí chybět! Sama jsem oba komiksy před pár dny přečetla a jsem z nich nadšená! Jsem opravdu ráda, že jsem si počkala i na vydání dvojky, protože po té jedničce jsem prostě nemohla odolat. :D
    Je to vtipný, je to graficky nádherně zpracovaný, jsou tam skvělé hlášky, já prostě nemám co k tomu dodat! Jednoduše perfektní a nemohu uvěřit, že tímhle končí celá ta série! ♥

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.