Zkoušky NKÚ | Shrnutí


V průběhu dubna se už tradičně konaly zkoušky Náležité Kouzelnické Úrovně ve všech předmětech Bradavické školy čar a kouzel. Jedná se o čtenářskou výzvu v dvanácti kategoriích, kterou splníte přečtením knihy v dané kategorii. V tomto článku tedy zjistíte jak se mi vedlo a zároveň se dozvíte něco o knihách, které jsem přečetla v měsíci dubnu. Pro více informací o zkouškách NKÚ koukněte sem.

Starodávné runy - retelling
Batman - Náměcíčnice (Marie Lu)
Pro tohle zadání jsem původně měla v plánu Flame in the Mist z pera Renee Ahdieh (autorka Pomsty & rozbřesku) což by mělo být převyprávění Mulan. Bohužel se jedná o poměrně tlustou knihu a já ke konci měsíce odhadla, že už se k ní nedostanu. Na poslední chvíli jsem to zachránila titulem Batman - Náměsíčnice od Marie Lu. Svým způsobem se taky jedná o retelling: příběh vypráví o začátcích Batmana a o tom, jak se ke své superhrdinské dráze vlastně dostal.



Věštění z čísel - psáno dvěma a více autory
Honest Guide Praha - Janek Rubeš, Honza Mikulka, Eliška Podzimková
Tuhle knížku jsem četla v rámci tvorby pár kvízů a Instagramových stories pro Humbook a můžu vám prozradit, že se máte na co těšit - i v knize, i na Humbooku! Kanál dvou Janů sleduju už nějaký ten pátek a jejich tvorba mě neuvěřitelně baví. Zabývají se zajímavými místy v Praze, stejně jako radami pro turisty (kde si měnit peníze, kolik by co mělo stát atp.). Jejich YouTube kanál teď dostává i knižního průvodce, který pomůže leckterému rodilému Pražákovi. Doporučuju!


Kouzelné formule - kniha pro dospělé
Devět nocí - Zuzana Strachotová
O téhle knize jsem nedávno psala článek, najdete ho zde.

Obrana proti černé magii - název začínající na písmeno "R"
Romantica Clock - Yoko Maki
Manga mě neoslovila tak se o ní rozepisovat nebudu.


Astronomie - slovo "hvězda" v názvu

This Star Won't Go Out: The Life and Words of Esther Earl - Esther & Lori & Wayne Earl, John Green
Na tuhle knížku se chystám už dlouho a mentálně se na ni připravuji. Jedná se o příběh dívky, která Johna Greena inspirovala k sepsání příběhu Hvězdy nám nepřály, díky němuž se tolik proslavil. Život Esther je ovšem nejen emotivní a smutný (jak jsem se obávala), ale také inspirativní a velmi silný. Kniha se skládá z deníkových zápisků, dopisů a kreseb Esther, zpráv jejích rodičů, lékařů a přátel. Musím říct, že tuhle dívku i její blízké nepřestávám obdivovat a knihu bych jednoznačně doporučila.

Jasnovidectví - příběh zasazený do budoucnosti
Wildcard - Marie Lu
Druhý díl Warcrossu mě překvapil stejně jako první. Tuhle duologii jsem si zamilovala především kvůli chytré a silné hlavní hrdince Emice, která je výborná hackerka a jen tak něčeho se nezalekne. Celá série se odehrává v budoucnosti, kde životy lidí řídí virtuální realita. Kromě  spousty akce a vedlejší romantické linky se můžete těšit i na zajímavé myšlenky a morální dilemata. Kromě toho Marie Lu píše opravdu čtivě a doporučila bych všechny její knihy, slupnete je na jedno posezení. Já se moc těším na každou knihu, kterou si o ní ještě budu mít možnost přečíst.


Bylinkářství - rostlina na obálce
Harry Potter a Tajemná komnata - J. K. Rowling

Dějiny kouzel - vyšla před deseti a více lety
Harry Potter a Kámen mudrců - J. K. Rowling


Péče o kouzelné tvory - hospodářské zvíře na obálce

Viper - Bex Hogan
Uznávám, že tady jsem trošičku podváděla. Had není hospodářské zvíře, já vím. Nenašla jsem ale ve svém seznamu k přečtení ani na poličce žádnou knihu, která by tomuto úkolu odpovídala, tak jsem se aspoň pokusila mu co nejvíce přiblížit. Viper je příběh z pirátského prostředí se zajímavými zvraty a především osobitou hlavní hrdinkou. Pokud patříte mezi skalní fanoušky YA fantasy, asi vás už příliš nepřekvapí, ale přesto byste mu podle mě měli dát šanci.


Lektvary - pokračování série
Sága #2 - Brian K. Vaughan
První díl téhle komiksové série se mi vážně líbil (můj názor najdete tady), a tak jsem byla zvědavá, jestli pokračování zvládne stejnou laťku. Kupodivu zvládl a já se opravdu těším na třetí a čtvrté pokračování, která mám doma. V téhle sérii mě baví hlavní téma, postavy, prostředí i myšlenky. Jediné, co bych úplně nepotřebovala, je přehnané množství sprostých slov. Ta ale bohužel k této sérii patří stejně neodmyslitelně jako dokonale vyvedené ilustrace. Jedná se o příběh pro dospělé čtenáře o nenávisti mezi dvěma galaktickými národy a nekonečné iracionální válce. Doporučuji!

Studium mudlů - contemporary
Odpusť mi Megan - Abbie Rushton
Na tuhle knihu jsem napsala celou recenzi, můj názor si můžete přečíst zde.

Přeměňování - červená obálka
Kouzelnická parta - Neil Patrick Harris
Téhle knize jsem dokonce věnovala fotorecenzi - budu ráda, když se podíváte.


Všechny moje dubnové přečtené knihy, které mám ve fyzické podobě:

Účastníte se různých read-a-thonů?
Které ze zmíněných knih jste četli a jaký na ně máte názor?
A jaké vás naopak zaujali a přidáváte si je na seznam k přečtení?
Marky

Komentáře

  1. Tohle je opravdu pěkný nápad. Dost se mi to líbí. :)
    Ze všech zmíněných knih jsem nedávno četla Harryho Pottera a tajemnou komnatu. A dále bych hlavně chtěla zkusit Warcross. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, to jsem ráda :) Warcross určitě moc doporučuji!

      Vymazat
  2. Tak keďže ja toho v poslednom čase nečítam toľko tak sa radšej takého projektu nezúčastním, ale inak ja mám prečítané HP a Tajomnú Komnatu a Selekciu a zvyšok nepoznám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, ve skutečnosti ale člověk nemusí splnit všechna zadání. Podle různých čarodějnických kariér si vybereš pár (většinou 3-5) výzev, které se snažíš plnit. Doporučuji shlédnout video organizátorky, na které odkazuji v úvodu ;)

      Vymazat
  3. Veľmi sa mi páči takéto čítanie na tému skúšok. Dúfam, že si aj ja raz nájdem čas a zúčastním sa, vyzerá to byť zábava :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi to moc líbilo a výzvy mě aspoň trochu donutily vystoupit ze své komfortní zóny - za sebe moc doporučuju :)

      Vymazat
  4. To je krásný článek! :) Batman je podle mě skvělý a už se nemůžu dočkat závěru Warcrossu, do kterého se snad brzy pustím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Wildcard je dokonalost, určitě moc doporučuji! ♥

      Vymazat
  5. WOW :D o tomhle slyším poprvé! Příště se taky musím zapojit...

    OdpovědětVymazat
  6. Bezvadný článek a skvělý projekt! Musím si o něm zjistit něco víc!
    Podařilo se ti za minulý měsíc přečíst vážně samé skvělé kousky! Wildcard a Kouzelnickou partu jsem četla, ale třeba na Odpusť mi.Meghan nebo Viper se teprve chystám. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to jsem nevěděla, že něco takového je! Super projekt.

    Krásné knihy jsi přečetla!

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.