10 důvodů proč si přečíst Zrcadlo, zrcadlo


Dnes vám představuji knihu Zrcadlo, zrcadlo od herečky a modelky Cary Delevigne ve spolupráci s Rowan Coleman. Původně jsem měla v plánu napsat klasickou recenzi, ale tahle kniha mě zkrátka tolik ohromila, že vám musím přiblížit hned deset důvodů, proč byste si ji měli přečíst i vy!

Název v originále: Mirror, Mirror
Autor: Cara Delevigne, Rowan Coleman
Nakladatelství: Moba
Žánr: YA, contemporary
Série: -
Počet stran: 352
Čteno: 17. - 21. června 2019, v češtině

Anotace: Šestnáctiletí kamarádi Zrzi, Leo, Rose a Naomi tak docela mezi své vrstevníky nezapadají. Stále ještě nepřišli na to, kým chtějí být. Jejich život není dokonalý, ale spojuje je muzika a jejich kapela Zrcadlo, zrcadlo… Až do chvíle, kdy Naomi zmizí a po pár týdnech pátrání je vytažena z řeky v bezvědomí. Naomi v kómatu bojuje o život. Policie tvrdí, že to byl pokus o sebevraždu, její přátelé o tom však silně pochybují. Probere se Naomi někdy? Co její stav zavinilo? 



1) Pořád se něco děje
Hluchých míst se tu rozhodně bát nemusíte. Zabýváme se osudem čtyř protagonistů a všechny jsou tak složité a důležité, že vlastně ani nemůžete číst o něčem nedostatečně strhujícím.

2) Důležitá témata
Domácí násilí, alkoholismus, drogy a mnoho dalšího. Z YA už podobná témata známe, ale právě Zrcadlo, zrcadlo je podává tak uvěřitelně a lidsky. Jasně poznáte, že v knize nejsou proto, aby tam byla. Jsou důležité a autorky je tak podávají a popisují.

3) Milion citátů
Už dlouho jsem v knížce neměla tolik lepíků všech barev - našla jsem vtipné hlášky, nádherně formulované věty, geniální fráze, pasáže jako vystřižené z mého vlastního života i zajímavé myšlenkové pochody... Zkrátka a dobře, takhle se pozná dobře napsaná kniha.

Chápete, mám ráda své já v tamtom světě, to, co vidíte na sociálních sítích. Tamto já vypadá jako osoba, která ví, co dělá, co chce a kam směřuje. Tamto já je dokonalé.

4) Uvěřitelná, ale originální zápletka
Young Adult se opakuje, na to časem asi přijde každý. Ale občas se najde nějaká bílá ovce, která mile překvapí i nejostřílenější čtenáře. Zrcadlo, zrcadlo vás až šokuje svou originalitou - aspoň pokud máte tak malá očekávání, jako jsem na první stránce měla já.

5) Skrytá poselství
Z téhle knihy si zkrátka každý odnese něco jiného a věřím, že si něco jiného odnesete i po každém čtení. Je plná zajímavých myšlenek a každému aspoň jeden odstavec sedne do nálady a do jeho momentálního životního stádia.

6) Čtivost
Pokud budete chtít, zvládnete Zrcadlo, zrcadlo bez problémů za jeden večer. Děj je napínavý a vy budete chtít otáčet jednu stránku za druhou v touze po zjištění, jak to všechno dopadne...


Nestojí o pozornost. Chce být ve světle reflektorů, protože se bojí temnoty.

7) Cara Delevigne
Zvědavost je u mě často silný faktor při výběru další knihy ke čtení. Nedokázala jsem si představit, jak se Cara Delevigne, známá herečka a modelka, dokázala spolu se svou ghostwriterkou Rowan Coleman zhostit role spisovatelky... A už jste asi poznali, že podle mého názoru se jí to dost povedlo.

8) Hned několik překvapení
Nečekala jsem, že by mě tahle kniha mohla šokovat, ale povedlo se jí to. Hned několikrát. Čím, vám samozřejmě neřeknu, ale ne vždycky se jednalo o zápletky. Často jsem žasla nad tím, jak přesně a ze života působí nějaká scéna, nebo jak realisticky reagují jednotlivé postavy.

9) Postavy
A když už jsme u charakterů, musím je také vychválit do nebe. Každý tu má svou charakteristiku a motivaci, nic ani nikdo není černobílý. Nemám oblíbenou postavu, protože jsem s nimi soucítila se všemi. Rozuměla jsem jim.

Nic mi nepřipadá normální.
Nic mi nepřipadá bezpečné.
Všechno se mi zdá divné, jako puzzle, které někdo špatně poskládal.
Nevím, proč mě to překvapuje.
Tohle je přece můj život.

10) Prostě mi věřte.
Aspoň jednou. Odhoďte předsudky a dejte téhle vychvalované knize s nádhernou obálkou šanci. Nebudete litovat.

Za knihu děkuji nakladatelství YOLI, koupit ji můžete zde

Pokud jste tuhle knihu četli, jak se vám líbila?
A pokud ne, přesvědčila jsem vás k jejímu přečtení?
Marky

Komentáře

  1. Tak jo. Budu ti věřit :D Původně jsem téhle knize nechtěla dát šanci, ale protože jí poslední dobou každý vychvaluje, tak jí zkusím. A jsem pořádně zvědavá :D Děkuji za skvělý článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus, jsem zvědavá na tvůj názor :) Není vůbec a co, já děkuji, že dáš knize šanci!

      Vymazat
  2. Taky bych byla ráda, kdyby mi čtenáři prostě věřili a přečetli si něco jen proto, že jim to strčím pod nos. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Dobře, tak doteď jsem byla nakloněná na 70%, že si knihu pořídím. Ale teď už vím, že si ji příští týden zakoupím a potřebuju si ji přečíst. Osobně nemusím Caru, ale na její debutový počin jsem zvědavá :-) A všehny ty kladné ohlasy!

    OdpovědětVymazat
  4. Stále váhám. :D
    Cara mi není sympatická a s young adult thrillery jsem se už párkrát spálila, ale až nebudu mít co číst, tak to možná zkusím. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Kdyby tu knihu napsal kdokoliv jiný, tak po ní šáhnu. Ale já Caru tak nesnáším. Vždycky mi zkazí celý film, když je někde obsazená. Za mě rostě nemá herecké nadání a je všude a furt a tím mi leze na nervy :X

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.