Naučila jsem se odpouštět. | Jeden temný trůn

Název v originále: One Dark Throne
Autor: Kendare Blake
Nakladatelství: Fragment
Žánr: YA, fantasy
Série: Tři temné koruny #2
Počet stran: 472
Čteno: v listopadu 2019, v češtině

Ze tří královen nakonec může ostrovu vládnout jenom jedna. Ovšem která to bude, už není zdaleka tak jisté jako dřív. Katharina se změnila k děsivějšímu a Arsinoe v sobě objevuje nové schopnosti. Původní jasná vítězka Mirabella teď musí o přízeň davů bojovat. Která královna zůstane stát jako poslední?

Královna zosobňuje celý ostrov a ostrov ji. Nikdo nemá právo ani důvod chtít po ní, aby mu přísahala věrnost.

Tří temné koruny mají opravdu zajímavý námět, ale reálně ke větším střetům mezi třemi královnami ostrova Fennbirn dochází až ve druhém díle série. Takže vám musí být zákonitě jasné, že můj sen se konečně stal skutečností a všechny ty napínavé a strhující věci se začaly konečně dít...

Až na to, že trochu jinak, než jsem očekávala. Kendare Blake si v tomhle díle se čtenářem vážně hraje. Nechá vás vymyslet si nějakou teorii o některé z dějových linek, a vzápětí vám ji rozmetá na tisíc kousků - ovšem i tak její vysvětlení dávají smysl! Nepředvídatelnost a šokující odhalení mě opravdu vtáhly do děje, takže jsem musela číst dál a dál a dál.

Možná tak milují všichni muži. Víc očima než srdcem.

Zároveň se autorka hodně věnuje postavám. Kapitoly se mezi sebou stále dělí úhly pohledu Katherine, Mirabelly a Arsinoe, přičemž každá dodává událostem na ostrově svoji vlastní perspektivu. Více místa se v knize našlo i pro samotné prostředí ostrova Fennbirn, kde se děj odehrává. Dozvídáme se více o jeho historii a vztahu s pevninou a dokonce poznáváme i více života běžných lidí.

V minulých odstavcích jste jistě poznali, že knize Jeden temný trůn opravdu nemám co vytknout - snad jedině, že místy byla trochu pomalejší. Ale to už sem se autorce po prvním díle naučila odpouštět, takže vám tuhle sérii mohu s klidným svědomím doporučit. A sama už se moc těším na třetí díl, protože konec mě opět nechal stát s otevřenou pusou.

"Ví o tom, že ji milujete?"
"Proč by to měla vědět, když jsem to nevěděl ani já sám? Nebylo to takové, jak to popisují v knihách. Neměl jsem pocit, jako by do mě zčista jasna uhodil blesk, když se naše oči poprvé setkaly Nevrhali jsme po sobě navzájem toužebné pohledy. S Arsinoe to bylo spíš jako... jako když vám za krk lijí ledovou vodu a vy si na to začne líbit."


Celkové hodnocení: 4,5/5

Za recenzní výtisk děkuji společnosti Albatrosmedia, vy si knihu můžete pořídit zde.

Kterému autorovi nebo autorce ledacos odpustíte vy?
Marky

Komentáře

  1. Já už se tak těším až si druhý díl přečtu. 😍😍😍

    OdpovědětVymazat
  2. První díl jsem četla jakmile vyšel ale do druhého dílu jsem se raději teď nepouštěla. Jednička mě trošku naštvala, protože to, na co jsem se celou dobu těšila, se nestalo. Všechno si autorka ponechala do druhého dílu. Ale věřím, že se jednoho dne k této sérii vrátím :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Přiznám se, že jsem ještě nečetla ani první díl, protože jsou na něj rozporuplné reakce. Ale ty obálky jsou nádherné :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.