Pět knižních tipů konce roku 2019

Další rok se nám pomalu chýlí ke konci a já jsem opět zjistila, že mám na seznamu přečtených knih pár skvělých kousků, které jsem nestihla poctít samostatnou recenzí. Proto pro vás mám dnes celkem pět tipů na knihy, které vyšly letos na podzim a v zimě a rozhodně by vás neměly minout!




Něco si přej
(Karen Rivers, ke koupi zde)
Elyse a Josh jsou jediní přeživší letecké katastrofy, při které zemřeli jejich nejbližší kamarádi. Navzdory tomu, nebo možná právě proto, se dali dohromady a už nějakou dobu spolu tvoří pár. Sledujeme jejich příběh a to, jak se vypořádávají se ztrátou a šokem z tak hrozné události. Celá kniha je psaná ve druhé osobě, což považuji za opravdu originální čtenářský zážitek

Sucho
(Neal & Jarrod Shusterman, ke koupi zde)
Všichni mě varovali, že to není tak dobré jako Smrtka, tak jsem nečekala žádnou bombu. No a nakonec si myslím, že ji Sucho hravě strčí do kapsy! Je to napínavější, nepředvídatelnější, propracovanější a neuvěřitelně strhující. Navíc se kniha hodně zabývá psychikou postav a jejich vztahy. Zjistíte, jak se z člověka snadno stane zvíře, jak funguje psychologie davu... a mnoho dalšího. Zkrátka a dobře, odteď je Sucho jedna z mých nejoblíbenějších knih vůbec. Pokud vás aspoň trochu zaujala situace, kdy část USA zůstane bez vody, dejte téhle knize šanci. Ode mě dostala jasných 5/5.


 

Hledání Aljašky
(John Green, ke koupi zde)
Ačkoli často slýchám opak, tento titul patří mezi mé oblíbené "Greenovky". Postavy jsou jako vždy jedinečné, můžete se těšit na metafory, humor i vážné scény. A musím přiznat že konec knihy si i léta po přečtení pamatuji velmi jasně, protože mě opravdu silně zasáhl. Letos navíc vyšlo Hledání Aljašky v krásném novém vydání a já musím říct, že těm českým obálkám začínám přicházet na chuť.

To nejlepší v nás
(Colleen Hoover, ke koupi zde)
O téhle knize ještě uslyšíte. Dočítala jsme ji na Štědrý den o půlnoci, protože jsem se od stránek zkrátka nemohla odtrhnout. Jedná se o jedinečný příběh manželství, kde zároveň sledujete jeho začátek a rozpad. Budete se smát, plakat, toužit po takovém vztahu a zase hned budete rádi, že ho nemáte. Autorka mistrně pracuje s emocemi a postavy mají velmi propracované charaktery. Připadá vám to dokonalé? Mně taky. A je mi ctí, že jsem mohla s autorkou dokonce natočit rozhovor pro svůj podcast Knihovory.


 


Sněží, sněží
(Maureen Johnson, John Green, Lauren Myracle)
Nového českého vydání se díky filmové adaptaci dočkala i knížka Sněží, sněží. Musím přiznat, že film jsem už viděla a opravdu se mi líbil - Netflix vůbec poslední dobou přichází se skvělými adaptacemi. A knižní verze tří zimních povídek se výborně hodí do tohoto zasněženého období, kdy se všichni chceme jen zachumlat pod deku s kakaem a číst si.



První čtyři knihy zmíněné v článku jsem dostala v rámci spolupráce se společností Euromedia a tímto za ně moc děkuji. Vy si je můžete pořídit na jejich webu. Odkazy na konkrétní knihy jsem přidala hned pod jejich název.

Četli jste některou ze zmíněných knih?
Nebo vás třeba díky mému článku některá láká?
Marky

Komentáře

  1. John Green mě už asi nikdy nedostane :D Hvězdy se mi líbily moc, ale Papírová města mě strašně zklamala a v podstatě mi otrávila celý měsíc, když jsem je četla. Jasně, je to už asi pět let, ale stejně nemám vůbec chuť se k tomuhle autorovi vracet. :D
    Nicméně Colleen Hoover bych někdy ráda zkusila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozumím, taky nejsem největší fanoušek Papírových měst - až na film. Tak doufá, že knihy od Colleen Hoover tě zaujmou.

      Vymazat
  2. Aljaška mě nenadchla, s Greenem si prostě moc nerozumíme, Sněží, sněží jsem četla před pár lety a bylo to příjemné čtení. I když nejméně se mi líbila povídka od Greena. Ostatní jsem nečetla, ale lákají mě všechny. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já se vždycky chystám napsat recenzi a najednou zjistím, že jsem přečetla další tři knihy a zapomenu na to :D

    Já se chystám na To nejlepší z nás :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je vtipné :D Jsem zvědavá, jak se ti bude líbit!

      Vymazat
  4. Sucho a Aljaška na mě čekají v řadě, do konce roku jsem je přečíst už nezvládla. Snad budou pro mne jedním velkým překvapením... Sněží, sněží na mě čekala pod vánočním stromečkem, takže nezbývá než se opět pustit večer do čtení :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Hledaní Aljašky se mi taky líbilo a velmi se mi líbil i stejnojmený uplně nový seriál. Ten se opravdu povedl... Doporučuji knihu i seriál..

    Vždycky budu milovat Aljašku Youngovou, svou pokřivenou sousedku, svým pokřiveným srdcem.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.