Turnaje a soutěže v knihách | Tipy

V dnešní době je poměrně těžké přijít s něčím novým. Soutěže a turnaje jsou ale koncept, který se v knihách stále vrací, ale i tak mě pořád baví.

Když se hlavní hrdina či hrdinka musí něčeho podobného účastnit (často nechtěně nebo s jiným cílem než ostatní), dobře se ukáže charakter a navíc se děj rychle posunuje vpřed.

V následujícím článku tedy najdete pár příkladů knih s turnajem či soutěží, které se mimořádně povedly.

Harry Potter a Ohnivý pohár
(J. K. Rowling)
Nebudu vás napínat, čtvrtý díl Harryho Pottera celý tenhle článek chtě nechtě inspiroval. Nedávno jsem od Albatrosmedia v rámci spolupráce dostala jeho ilustrovanou verzi a musím přiznat, že jsem do ní už několikrát nakoukla jen tak. Tenhle díl jsem měla vždycky ráda právě proto, že se v něm prostřednictvím Turnaje tří kouzelníků odhalí trochu víc z celosvětové komunity čarodějů. Pokaždé, když čtu tenhle díl znova, tak si v něm najdu něco jiného.


     

Selekce
(Kiera Cass)
Tahle soutěž působí trochu jinak než ostatní, protože v Selekci bojují dívky o srdce prince a zároveň o korunu - a v průběhu série se ukazuje, že to není tak docela to samé. Hlavní hrdinka America vlastně do soutěže vůbec nechce a přihlásí se nakonec jen kvůli penězům, které její chudá rodina za Američinu účast v soutěži dostane. Později se ale ukáže, že možná Americe půjde o něco víc, než jen o podporu rodiny...

Jeden temný trůn
(Kendare Blake)
Každé královně na ostrově Fennbirn se narodí trojčata s třemi různými schopnostmi: elementálka ovládá živly, travička je imunní vůči jedům a naturalistka si dokáže hrát s přírodou. Tři budoucí královny se následně utkají o trůn, přičemž přežít a vládnout může jen jedna. Boj mezi nimi začíná už v prvním díle této série (Tři temné koruny), ale pořádně do konfliktu se sestry dostanou až v pokračování. A věřte mi, že to stojí za to.


 

Bez srdce
(Marissa Meyer)
Bez srdce se odehrává před událostmi z Alenky v Říši divů. Hlavní hrdinka Catherine sní o tom, že si jednou založí vlastní pekárnu. Náhodou se jí naskytne příležitost účastnit se soutěže v pečení a samozřejmě se jí s radostí chopí... Nakonec se sice soutěž začne ubírat úplně jiným směrem, ale Catherine se kvůli tomu hodně změní. 

Hunger Games
(Suzanne Collins)
Snad nejlegendárnější soutěž mezi YA knihami jsou Hunger Games. Boj čtyřiadvaceti teenagerů o život známe v knižní nebo filmové verzi snad všichni známe. Teď se ale knížky dočkaly nového vydání, které jsem od Albatrosmedia dostala v rámci spolupráce a těším se, až si ho jako každý rok na Silvestra přečtu.


Četli jste některou z knih?
Která soutěž nebo turnaj v knize vás bavila?
Marky

Komentáře

  1. Já četla HP (tam je to bez debat, byť mi přišlo, že ve čtvrtém dílu se občas trio HRH začíná chovat hrozně. :D) Taky Selekci a Hunger Games, přičemž Selekci jsem nikdy nedočetla (jako sérii) a Hunger games sice ano, ale trochu toho lituji, kdybych to bývala četla jen jako první díl sám o sobě, asi bych na to měla hezčí vzpomínky. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Harry Potter je taková klasika :)
    Ale Hunger Games je pecka. Myslím teď knižní podoba, ne filmová :)

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek! Harryho Pottera a Hunger Games miluju! Bez srdce a Tři temné koruny si musím přečíst :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.