Životní příběh se špetkou motivace | Šlehačková oblaka

S Terezou Salte jsem se poprvé (a zatím taky naposledy) potkala na Rozpravách o médiích, kde mluvila o podcastech a o své agentuře Elite Bloggers. A ve chvíli, kdy jsem poslouchala její zanícené vyprávění o tom, jak dělá, co ji baví, bylo rozhodnuto. V průběhu několika měsíců jsem si poslechla její podcasty a přečetla i pár článků na jejím blogu... Ale něco mi na seznamu pravého fanouška přece jen chybělo: její kniha Šlehačková oblaka.

Audiokniha od autorky
Přiznávám se hned na začátku: jsem velký fanoušek autorů, kteří načítají své vlastní audioknihy. Věřím, že přesně ví, jak by chtěli svou knihu slyšet, a proto to většinou tak dobře funguje. Zářným příkladem jsou třeba tituly Ladislava Zibury, nebo Kafe a cigárko v podání Marie Doležalové. A na tenhle seznam skvělých autorských počinů rozhodně patří právě i Šlehačková oblaka od Terezy Salte.

Mistrovské dílo do sluchátek
Ano, uhodli jste. Terezinu knihu jsem si zkrátka a dobře musela pustit do sluchátek, protože ač píše velice čtivě, její hlas má své kouzlo. Byla jsem na něj zvyklá už z podcastů, a tak jsem měla pocit, jako bych se prostřednictvím audioknížky vracela domů. Ač autorka v jednom z dílů podcastu zmiňuje, jak těžké je audioknihu načíst, její řeč plyne sama a poslouchá se jedna báseň. V tomto případě tedy smekám režii, zvukaři i střihu za skvělý výkon, protože vyprávění působí jednolitě a není vůbec poznat, že bylo natáčeno na víckrát.

Životní příběh se špetkou motivace
Obsahově jsem taky spokojená: Tereza stejně jako na instagramu, v článcích i podcastech zvládá skvěle kombinovat svůj reálný životní příběh s tou správnou mírou motivace. Postupně tak odkrývá zpověď holky, která si splnila nejeden ambiciózní sen. Každý čtenář nebo posluchač si v tomhle příběhu najde svou myšlenku, která ho osloví, a kterou si ponese s sebou do života.

Pro fanoušky i ostatní
Pokud Terezu Salte znáte, jistě už jste jejímu způsobu vyprávění přišli na chuť. Možná vám kniha nepřinese tolik nových informací, ale i tak můžete s audioknihou strávit pár příjemných hodin poslechu. A jestli autorku neznáte, její norsko-dánsko-česká cesta vás jistě zaujme a dozvíte se toho hodně o všemožných kličkách, které Terezu v uplynulých letech potkaly. A to rozhodně stojí za to.

Název v originále: Šlehačková oblaka
Autor: Tereza Salte
Vydavatel: Voxi
Žánr: nonfikce, biografie
Série: -
Délka: 6 hodin 42 minut
Posloucháno: v únoru 2019, v češtině
Hodnocení: 4,5/5*

Děkuji Audiotéce za poskytnutí audioknihy k recenzi, vy si ji můžete pořídit zde.

Četly jste poslední dobou nějakou autobiografii? Jak se vám líbila?
Marky

Komentáře