Podivné postavy | Každé srdce je bránou


Co se stalo s Dorotkou po návratu ze země Oz? Pro její vlastní dobro doufám, že se dostala do školy z knihy Každé srdce je bránou od Seanan McGuire, protože tam by jí jistě dokázali pomoci. Právě tam se totiž dostávají děti, které se vrátili z paralelních světů do toho našeho. A možná je to o něco nebezpečnější místo, než byste čekali...

Přesně dle očekávání
Na sérii Wayward Children jsem měla zálusk už od jejího vydání v angličtině, protože však vyšla jen v cenově nevýhodné pevné vazbě, musela jsem si pár let počkat na překlad. Ale že to čekání stálo za to! Každé srdce je bránou je totiž přesně to, co jsem od knihy očekávala - a možná ještě o něco malinko víc.

"Nezapoměňte, že jedině učením se o cestách ostatních můžeme skutečně pochopit tu svoji."


Podivné postavy
Samotný námět jsem už nastínila v prvním odstavci a o moc víc neprozradím, protože knížka má jen něco málo přes 150 stránek. Přesto v tak krátkém rozsahu autorka dokázala pracovat se zajímavým nápadem a využít potenciál školy plné podivných dětí naplno. A to je možná právě ono - postavy se nedají popsat jinak než jako podivné, neotřelé a originální. Právě na nich celý děj stojí a jsem si jistá, že každý si tu najde svého oblíbence či oblíbenkyni. A přiznávám, že mě osobně bavila i hlavní hrdinka, což se mi u Young Adult knih poslední dobou moc často nestává.

Nejsi ničí duha. Nejsi ničí princezna. Nejsi ničí bránou, jen svou vlastní, a jediný, kdo ti může říct, jak tvůj příběh skončí, jsi ty sama.

Pro fanoušky Sirotčince
Doufám, že tahle série bude slavit úspěch, protože si to rozhodně zaslouží a já doufám, že u ns vyjdou i další díly - ty slouží jako volné pokračování a nenavazují na sebe přímo dějově. Jsou totiž propojené právě prostřednictvím postav. Ovšem chápu, že se nejedná o knihu, která by nadchla každého. Jestli vás ale bavil třebe Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti nebo Ledová jako sníh, pak vás Každé srdce je bránou jistě pohltí stejně tak jako mě.

"Skutečnost je jen obyčejné slovo a byla bych ti vděčná, kdybys ho, dokud žiješ pod mou střechou, používala co nejméně."


Název v originále: Every Heart a Doorway
Autor: Seanan McGuire
Překladatel: Karolina Medková
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: YA, fantasy
Série: Wayward Children #1
Počet stran: 168
Čteno: 8. - 10. února 2020, v češtině
Hodnocení: 4,5/5

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Albatrosmedia, vy knihu můžete pořídit zde.

Máte nějakou oblíbenou fantasy knihu ze školního prostředí?
Marky

Komentáře

  1. Túto knihu už mám vo wishlite a som rada, že sa ti páčila. Dúfam, že sa k nej tiež dostanem, ten námet sa mi veľmi páči.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky doufám, a osobně se moc těším na další díly!

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.