8 typů knih, které se čtou úplně samy


Tuto sobotu (4. dubna) pořádáme se Salli čtecí sprint. Jeho podstatou je číst v průběhu dvanácti hodin co nejvíc - ne nutně co nejrychleji, ale zkrátka a dobře si ten čas vyhradit. No a protože to mi poslední dobou moc nejde, potřebovala jsem trochu popostrčit. A tak jsem pro vás (a taky pro sebe) sepsala seznam několika typů knih, které se rychle a dobře čtou. Můžou tak posloužit jako záchrana v případě čtecí krize, nebo jednohubka, kterou si přečtete za jedno odpoledne...

Nonfiction pro děti
V sobotu budu číst: Frida Kahlo - Ilustrovaný životopis, Říkejte mi Gréta
Všem bych doporučila: Tady jsme doma, Kapky na kameni

Tenhle žánr jsem sice objevila teprve nedávno, ale zjistila jsem, že při správném dávkování se do něj začtu hned. Baví mě zjišťovat nové informace (a věřte mi, že v každé dětské nonfiction knize se něco dozvíte), ale odborné literatury mám ve škole až dost, a tak se trochu vzdělávám aspoň takhle.


Komiksy
V sobotu budu číst: Komiksová učebnice komiksu
Všem bych doporučila: Neohrožené ženy, Dospělost je mýtus

Je asi jasné, že méně textu = rychlejší čtení. To však neplatí u všech komiksů. Když je grafické provedení moc složité, nebo příběhu tak docela nerozumím kvůli nedostatku informací, často se u komiksu zaseknu. Stačí si pro začátek vybírat jednodušší příběhy, ideálně se vyvarovat fantasy.




Knihy, u kterých znáte film
V sobotu budu číst: The Darkest Minds
Všem bych doporučila: Všem klukům, které jsem milovala, Všechny malé zázraky

Když už příběh znáte, můžete si být jisti, že se vám kniha bude líbit. Budete mít nutkání konečně najít vaši oblíbenou scénu, a tak vám čtení uplyne jako voda. Ačkoli já se většinou snažím nejprve číst předlohu, a pak až koukat na film, ani naopak to není špatný zážitek!


Ilustrované knížky
V sobotu budu číst: Anna ze Zeleného domu
Všem bych doporučila: Malý princ, Harry Potter

Ilustrace patří mezi mé nejoblíbenější zpestření čtenářského zážitku - a pro některé příběhy jsou skutečně klíčové. Jen mě mrzí, že se častěji neobjevují v knihách pro dospělé... Protože, jak by řekl Antione de Saint-Exupéry, některé věci dospělí nepochopí a potřebují poradit.




Doporučení od kamarádů
V sobotu budu číst: Hate List
Všem bych doporučila: Čtyři mrtvé královny, knihy Fredrika Backmana

Taky máte přátele se stejným vkusem na knihy? Nebo sledujete influencery, kterým věříte? Pak není nic jednoduššího, než dát na jejich doporučení. Knih na doporučení na mé poličce čeká spoustu a já pevně věřím, že mě všechny nadchnou.


Krátké knihy
V sobotu budu číst: Vrány
Všem bych doporučila: Weird Things Customers Say In Bookshops, Dívka s pomeranči

Co si budeme nalhávat - čím kratší kniha je, tím lépe se čte - máte totiž pocit, že vám stránky pod rukama ubíhají snáz. A ačkoli mnoha titulům krátký rozsah škodí, najdou se i takové, které do pár stránek dokážou vměstnat nádherný příběh.




Young Adult contemporary
V sobotu budu číst: Holka mimo rytmus
Všem bych doporučila: Všechno, úplně všechno, knihy Stephanie Perkins

Je libo nějakou tu oddechovku s jednoduchým dějem i stylem psaní, u které nemusíte moc přemýšlet? Řadu podobných příběhů najdete v žánru Young Adult contemporary. Samozřejmě existují i výjimky, ale stačí si přečíst anotaci a rychle poznáte, zda je kniha pro vás to pravé ořechové.


Audioknihy
V sobotu budu číst: Čaroděj na severu
Všem bych doporučila: Marťan, Šest vran

Pokud už vás čtení unavuje, nebo potřebujete třeba vařit, vynést odpadky či cvičit, pusťte si do uší audioknihu. Věřím, že časem si je zamilujete - stejně jako já. Ten pocit, že vám někdo příběh vypráví, je opravdu nenahraditelný.

Jaké knihy se čtou nejlépe vám? A máte pro mě z těchto kategorií nějaká doporučení?
Marky

Komentáře

  1. Nejvíce mám ráda ilustrované knihy, ty příběh krásně doplní ♥ Audioknihy jsem poslouchala zatím párkrát a oblíbila jsem si je!

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že ses i ty dostala k audioknížkám :)

      Vymazat
  2. Tak komiksy a ilustrované knihy jsou prostě pecka :) Z komiksů jsem dočetla nedávno znovu Zámek a klíč a chystám se na MAUS!

    OdpovědětVymazat
  3. Komiksy a ilustrované knihy jsou topky <3 moc ráda si jimi prokládám čtení a co si budeme, čtení Harryho s ilustracemi dává příběhu zcela nový rozměr. I když ty zápletky dobře známe, ty ilustrace jsou prostě dokonalost <3
    Kratší knihy jsou super, ale někdy je dobré, když jsou knihy dlouhé - třeba Kroniky prachu bych brala i dvojí dávku stran :D
    Děkuju za článek se skvělými tipy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, ilustrovaný Harry Potter je dokonalost! Díky za komentář :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.