Jazz, alkohol a vývoj postav | Nebe ze zlata

Každý jistě známe nějakou tu knihu, kterou všichni zbožňují, a my vůbec nechápeme proč... Pro mě je to Velký Gatsby od F. S. Fitzgeralda - nikdy jsem tomu příběhu ani stylu psaní nepřišla na chuť. A tak jsem se jen s velkou skepsí nedávno pustila do knížky Nebe ze zlata, která má vyprávět o podobné době a podobných lidech, jen v Young Adult verzi. Ovšem ukázalo se, že mi nakonec tenhle příběh sedl mnohem lépe a já se do knížky naprosto zamilovala!

Zlatá dvacátá
Hlavní hrdinka Nebe ze zlata, sedmnáctiletá Lou, nežije zrovna pulzujícím životem. Její malé anglické město se však dokonale promění ve chvíli, kdy se do opuštěné vily v sousedství přestěhují sourozenci Caitlin a Robert Cardewovi a vtáhnou ji do svého života plného bujarých večírků, luxusních šatů a drahého alkoholu... Ovšem není všechno zlato, co se třpytí, a Cardewovi pod svým pozlátkem skrývají nejedno tajemství.

Koneckonců, dívka bez stínu, to je jedna věc, ale stín bez dívky... Co se s ním stane?

Děj hraje vedlejší roli
Tahle kniha přímo srší energií dvacátých let. Bezstarostnost, jazzová hudba a alkoholový opar se mísí v nepopsatelnou atmosféru, která musí vtáhnout snad každého čtenáře. Úplně jsem se cítila být součástí samotného příběhu - ačkoli ten oproti prostředí hraje spíše vedlejší roli. Nečekejte žádné napínavé kapitoly plné zvratů, ale spíš postupné rozvíjení prostředí a postav... Ale pár překvapení vás nakonec přece jen čeká.

Je tu tolik šampaňského, až bych přísahala, že v pozadí hrající hudby slyším šumět bublinky.

Vývoj postav na jedničku
Jak se příběh odvíjí, odkrývá se totiž postupně čím dál více reality a na povrch vyplouvají tajemství a hříchy. Také se mění vztahy mezi postavami, protože Lou objevuje pod maskou jejich skutečné charaktery. Díky tomu se do popředí dostává také romantická linka, o níž toho moc prozradit nechci, ale ve výsledku mě vážně mile překvapila.

Zbytek léta se přede mnou rozkládá a já se rozhodnu, že budu brát všechno, co mi nabídne, dychtivýma, nataženýma rukama.

Ideální čtení na léto
Sečteno a podtrženo, pokud nebudete čekat zázraky, Nebe ze zlata se vám bude určitě líbit. Na léto je to podle mě úplně ideální čtení, u kterého si odpočinete, pobavíte se a přenesete se do jiné doby. A pokud autorka napíše nějakou další knížku, já si ji určitě moc ráda přečtu...

"Něco jsi zažila, Lou."

Název v originále: A Sky Painted Gold
Autorka: Laura Wood
Překlad: Lucie Schürerová
Nakladatelství: Fragment
Žánr: YA, historická, romantika
Série: -
Počet stran: 320
Čteno: v červnu 2020, v češtině
Hodnocení: 4,5/5

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Albatrosmedia, vy si knihu musíte můžete koupit zde.

O které historické epoše čtete rádi vy?
Marky

Komentáře

  1. Velký Gatsby. No film se mi líbil a kniha moc ne :/ Třeba tohle bude o mnoho lepší, když to tak u tebe čtu :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.