Audiokniha, která má co předat | Obléhání Macindawu


Když rozečítám další díl Hraničářova učně, mám pokaždé pocit, že už mě John Flanagan nemůže ničím překvapit. A stejně mě autor vždycky přesvědčí o opaku. A tak i dnešní recenze na Obléhání Macindawu bude nejspíš trochu jiná než moje názory na předchozí díly série, které na blogu najdete.

Děj a dynamika
Sedmá kniha Hraničářova učně navazuje dějově přesně tam, kde předchozí skončila. Protože jsem ale předchozí díl poslouchala před rokem, chvíli mi trvalo, než jsem se zorientovala. Autor si totiž na nějaké shrnutí a opakování příliš nehraje. Poučení pro příště - do další knížky se snad pustím co nejdřív. Beztak jsem si jistá, že se mi bude líbit.

Jinak ale příběhu chvíli trvá, než se posune. Hlavním cílem hraničáře Willa a jeho přátel je totiž vysvobodit Alyss ze zajetí na hradu Macindawu. Většinu knihy tak bohužel trávíme plánováním a přípravami, což není zrovna moje oblíbená část. Samotné provedení útoku mě ale bavilo moc a jsem zvědavá, co si na hrdiny osud chystá v dalších měsících...

Postavy a poselství
Jsou to ale právě postavy, které knihy Johna Flanagana dělají tak jedinečnými. Líbí se mi, jak autor ukazuje, že člověk, který dokáže využívat svých předností, může zvítězit. I když není nejsilnější, nejchytřejší, nejbohatší nebo nejkrásnější. Takových poučení (nejne) pro mladší čtenáře se v Obléhání Macindawu mihne víc, ale jsou krásně vepsané do příběhu, takže si jich skoro ani nevšimnete. Tyhle zdánlivé drobnosti však sérii odlišují od ostatních knih v rámci žánru a dělají ji jedinečnou. Hraničářův učeň totiž má co předat.

Audiokniha nade vše
Jediná část, která se v recenzích s každým dalším dílem nemění (a troufám si říct, že ani měnit nebude), je óda na audioknižní zpracování. Je sice mi líto, že jsem se k této sérii nedostala jako mladší, ale zase bych si nemohla užívat skvělou poslechovou verzi. Vyprávění Matouše Rumla roste spolu s protagonistou ,a navíc se mění s replikami různých postav. Oproti předchozím knihám vnímám také velké zlepšení co se týče hudebních vložek a oddělování jednotlivých kapitol. Mnohem víc se hodí k dané situaci a skvěle dokreslují atmosféru. Pokud si tedy plánujete Obléhání Macindawu přečíst, rozhodně sáhněte po audioknižní verzi.


Název v originále: The Siege of Macindaw
Autor: John Flanagan
Vydavatel: Audiotéka, Bookmedia
Žánr: fantasy, middle-grade
Série: Hraničářův učeň #7
Délka: 9 hodin 55 minut
Posloucháno: v dubnu 2021, v češtině
Hodnocení: 3,5/5*

Děkuji Audiotéce za poskytnutí audioknihy k recenzi, vy si ji můžete pořídit zde.

4tete i knihy pro mladší čtenáře, nebo se jim spíš vyhýbáte?
Marky

Komentáře

  1. Popravdě jsem při re-readingu zjistila, že mě HU už moc nebaví, že jsem na to asi stará. Ale díky Matouši Rumlovi bych se klidně pustila i do re-readingu dalších dílů. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, to vám závidím, že u všeho toho čtení si najdete čas i na audioknihy. :) A taky peníze. Já bych asi musela investovat do zlata nebo nevím co. Už takhle jsem ráda, že si v akcích pořídím pár knížek za rok a po přečtení je otočím na Databázi knih nebo někde přes bazar. :-) :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.