Seznam knih na léto 2021


Seznam knih, které během prázdnin plánuji přečíst, jsem psala už v letech 20152016201720182019 2020. Každý rok se snažím zvládnout pár knih, které mi na poličce leží i dlouho, nebo je z nějakého důvodu podvědomě odkládám. V průběhu léta budu označovat (knihy, které jsem už přečetla, takže i vy v tomhle článku můžete sledovat, jak si vedu.

Pokud se chcete dozvědět více o všech knihách ze seznamu, nebo vás zajímá, proč se na ně chystám, poslechněte si nejnovější epizodu podcastu Knihovory. V celém článku už totiž jen velmi stručně zmíním všechny knihy, a tak mi bude trošku sloužit jako takový rozcestník.

Podcast si můžete poslechnout na: Spotify | Apple Podcasts | Google Podcasts | Anchor 
V knihovničce na mě čeká docela hodně recenzních výtisků. Během léta musím určitě stihnout Arilu: Stříbrné město () od Radka Starého, která mi přišla i s celým doprovodným boxem. Nedávno se ke mně dostala taky reading copy nejnovější YOLI knihy s názvem Se špetkou skořice (). A taky se snad dostanu k Pojídačce hříchů (), která mě zaujala už pouhými dvěma větami na svém přebalu.


Recenzní výtisky jsem si do seznamu vybrala ještě tři: rozhodně už konečně musím přestat mít strach ze sci-fi z pera Christophera Paolonio Spát v moři hvězd (). Kromě toho tu na mě už asi tak od dubna čeká S láskou, Lukov od Mariany Zapaty. A přestože opatření se zatím rozvolňují, chystám se i na povídkovou sbírku zamilovaných příběhů z doby pandemie s názvem Spolu a každý zvlášť ().


Druhá kategorie v tomto seznamu jsou cizojazyčné knihy. Doufám, že si brzy přečtu třetí díl Harryho Pottera ve francouzštině, tedy Harry Potter et le Prisonnier d'Azkaban. V angličtině jsem si pořídila The Gilded Wolves od Roshani Chokshi, která už mezitím stihla vyjít v češtině, takže je na její přečtení nejvyšší čas. Chtěla bych se ale věnovat i serióznější literatuře a z tohoto soudku jsem si zvolila The Waves od Virginie Woolf.


Mám však v plánu také knihy v češtině, například mnou dlouho odkládanou Nikdyuš od Jessicy Townsend. Kdysi dávno jsem ve víkendovce u nakladatelství CooBoo vyhrála Zmizelé dívky od Lauren Oliver. A do třetice všeho dobrého tu mám suvenýr z jednoho kránsého knihkupectví v Jižních Čechách - Město schodů.


Ušila jsem si na sebe bič v podobě tří knih ze žánru non-fiction. Doufám, že Stručné odpovědi na velké otázky od Stephena Hawkinga budou stejně poutavé jako jeho knížky pro děti. Z knihy Ku-klux-klan - Tady bydlí láska bych se snad mohla dozvědět nějaké informace do svojí bakalářské práce. A co se týče Svědectví o životě v KLDR (), asi není třeba vysvětlovat, že tuhle knihu si nutně potřebuju přečíst.


Poslední kategorií se staly série, které mám už dlouho doma a trochu hodně se za to stydím. Snad si brzy přečtu The Darkest Minds (0/3) od Alexandry Bracken, zvednu si náladu Nowhere But Here (1/3) () z pera Katie McGarry, nebo už konečně pochopím, proč je Doppler (0/3) z pera Erlenda Loe takovým fenoménem.



Aktuální skóre: 7/24

Co plánujete na letošní léto vy?
Pokud jste některé z těchto knih četli, určitě mi napište, jak se vám líbily!
Marky

Komentáře

  1. To jsou hodně zajímavé tipy. Miluju Harryho Pottera, ale ve francouzštině to asi nedám :) To máte můj obdiv. Moc mě láká kniha Spolu a každý zvlášť. Asi si ji pořídím. Na www.slevovykupon.net jsou často moc hezké slevy do různýhch knihkupectví. Tak třeba to někdo využije. Já díky tomu nenechávám majlant za knížky. No jo, knihomol jak se patří!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.