Novinka jménem audioseriál | Projekt Kronos


Audioknižní formát miluju a spousta knih se mi poslouchá mnohem lépe, než by se mi četla. Audiotéka ale přišla s inovací, kterou jsem rozhodně musela vyzkoušet - audioknižním seriálem Projektu Kronos, který patří mezi mé oblíbené knihy. Samozřejmě, že jsem audioverzi musela hned vyzkoušet. A jak to dopadlo?

Sci-fi v prostředí města Attiona
Co se týče obsahu, žádné překvapení se v tomto případě nekonalo. Projekt Kronos je skvělá sci-fi kniha, kterou jsem tady od základů vychválila už při prvním čtení před třemi lety. Přiznávám, že jsem si všimla pár chyb navíc, ale taky jsem ocenila některé drobnosti ze začátku, které se vrací v pozdějším ději. Čtenář je ze začátku nucen trávit hodně času poznáváním města Attiona, kde se příběh odehrává, ale vzhledem k důležitosti prostředí je tenhle pomalejší začátek naprosto pochopitelný.

Postavy v různých situacích
Proč ale tuhle knihu tak moc oceňuji? (Ne)překvapivě díky postavám. Nedůvěryhodným a málo propracovaným charakterům bych totiž nevěřila ani ten nejskvělejší příběh. V případě Projektu Kronos se ale rozhodně není čeho bát - ačkoli disponuje hned několika vypravěči, všichni dostávají prostor ukázat své dobré i špatné vlastnosti v různých situacích. A právě díky nim pro mě bylo poslouchání už známých zápletek tak strhující.

Audioseriál? Nic pro mě.
Co se týče audioseriálu, bohužel nemůžu tolik chválit. Mně osobně víc vyhovuje pustit si tolik hodin audioknihy, na kolik mám zrovna čas. A dělení na části o podobné délce pro mě bylo kontraproduktivní - zvlášť proto, že jsem na ně musela čekat a postupně si je stahovat. To, že ale tento formát nesedl mě, rozhodně neznamená, že si ho nemůžete oblíbit vy. A jedna drobnost mě na něm přece jen nadchla: na začátku každého dílu totiž najdete krátké audioshrnutí toho, co se stalo v minulé epizodě. A to bych upřímně potřebovala i při čtení každé další knihy!

Pokud vám Projekt Kronos unikl, rozhodně si ho poslechněte. Knize ani audioknižnímu zpracování nemám co vytknout a seriál už je teď venku kompletní, takže si ho můžete poslechnout v celku. A já se moc těším na pokračování, protože už letos nás čeká závěrečný díl téhle fenomenální akční sci-fi série.


Název v originále: Projekt Kronos
Autor: Pavel Bareš
Vydavatel: Audiotéka, Host
Žánr: sci-fi
Série: Projekt Kronos #1
Délka: 18 hodin 16 minut
Posloucháno: v červnu 2021, v češtině
Hodnocení: 4,5/5*

Děkuji Audiotéce za poskytnutí audioknihy k recenzi, vy si ji můžete pořídit zde.


Láká vás formát audioseriálu?
Marky

Komentáře

  1. Já jsem si nedávno oblíbil rozhlasové pořady. První, co mě hodně zaujalo, tak bylo dokumentární Pohřešovaná od Petra Hátleho. Kdybych to měl číst, tak je to obrovská časová investice, takhle si to člověk pustí při práci a tak nějak to vnímá a vstřebává. Je jasný, že to nemůžu pouštět, když se potřebuju maximálně soustředit, ale třeba pustit si to k úklidu nebo mytí nádobí není problém. Navíc ani na PC ne vždy dělám něco, co vyžaduje stoprocentní soustředění. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.