Jak žijí kočovníci v USA? | Země nomádů

 


Jedním z mých letošních předsevzetí bylo číst více literatury faktu, a tak jsem nemohla začít lépe než knihou z nakladatelství Absynt. Reportáže podané beletristickým stylem jsou pro mě úplně neprobádaným žánrem, a tak jsem se pustila do poslechu Země nomádů od Jessicy Bruder. Jak to dopadlo?

Poslech na víc částí
Do jisté míry šlo čtení, respektive poslech, podle očekávání. Literatura faktu (nebo zkrátka a dobře všechny knížky, které nemají děj), mi dělá v papírové formě trochu problém. Poslech Země nomádů jsem si ale snadno rozkouskovala a vracela jsem se k němu jen, když jsem měla náladu se něco dozvědět nebo se na něj soustředit třeba na procházce. Vyprávění se mi ve výsledku poslouchalo skvěle a audioknihu bych za papírovou verzi neměnila. Občas se sice objevily delší pauzy, ale i na ty jsem si nakonec zvykla.

Nejasné poselství
Příběh se nakonec k mému překvapení objevil taky! Nejde sice o žádnou velkou fiktivní zápletku, ale spíše o sledování několika členů kočovné komunity v USA v průběhu několika měsíců. Tahle chronologie mi přišla skvělá, protože jsem se měla čeho v tématu chytit. Nebýt toho, že Jessica Bruder čtenáře provází "svou poutí" s nomády, asi bych se ztratila v tom, co se snaží knihou předat. Autorka se totiž často k různým tématům vrací a popisuje je více do detailu, což mě mátlo a moc nebavilo. A celkově jsem asi čekala větší hustotu informací, než jaká se mi ve výsledku dostala.

Co jsem si odnesla?
Přiznávám ovšem, že jsem se minimálně o problematiku pracovních podmínek v Amazonu dost zajímala, a tak mě spousta zážitků nomádů z tohoto prostředí příliš nepřekvapila. Kdybych o tématu kočovného života a sezónní práce nic moc nevěděla, Země nomádů by mi toho jistě spoustu předala. Takhle jsem si spíš poslechla zajímavý úhel pohledu, užila si dobře zpracovanou audioknížku, ale s úplným nadšením jsem od titulu neodcházela.



Název v originále: Nomadland
Autorka: Jessica Bruder
Vydavatel: Audiotéka, Absynt
Žánr: nonfiction
Série: -
Délka: 12 hodin 9 minut
Posloucháno: v prosinci 2021, v češtině
Hodnocení: 3/5*

Děkuji Audiotéce za poskytnutí audioknihy k recenzi, vy si ji můžete pořídit zde.

Četli*y jste nějakou knihu z nakladatelství Absynt?
Marky

Komentáře