TOP 3: Silné a vytrvalé protagonistky | #sedmdniprokleti

Původně jsem nevěděla, jestli chci psát seznam silných hrdinek, nebo spíš nějakou úvahu na toto téma. Zdá se mi totiž, že ve valné většině případů je nám zkrátka řečeno, že protagonistka drsňačka. A my to musíme akceptovat, i když autor prostřednictvím jejího chování zapomene dokázat, že to tak opravdu je. A já tomu prostě nemůžu věřit. Ale o tom si popovídáme jindy, pro dnešek tu nakonec mám pět svých oblíbených silných hrdinek. A kdybyste se divili, proč tu není třeba Katniss nebo Hermiona... O těch už jsme přece všichni slyšeli tak tisíckrát, ne?

Harper 
(z knihy Temné a osamělé prokletí od Brigid Kemmerer)

Kvůli téhle protagonistce jsem si vlastně příběh zamilovala natolik, že jsem se rozhodla knihu zpropagovat prostřednictvím celého tohoto projektu. Harper trpí na následky mozkové obrny a kulhá na jednu nohu. Přesto byste ji rozhodně neměli podceňovat - nedá se jen tak zastrašit a v boji rozhodně nezaostává. Taky mě při čtení hodně zaujala dynamika mezi Harper a ostatními postavami - nejen mezi zakletým princem Rhenem (jak se při převyprávění Krásky a Zvířete dalo čekat), ale také s vedlejšími postavami a především lidmi, které vůbec nezná. Harper je tolerantní, respektuje každého a hlavně se nad nikoho nepovyšuje, i když by leckdy mohla.

Theodosia 
(z knihy Princezna popela od Laury Sebastien)

Už jste si jistě všimli, že tuhle knihu cpu úplně všude, že? Ale mě zkrátka úplně nadchla, protože vybočuje z řad klasické YA fantasy, jak ji známe. Čím? Překvapivě hlavní hrdinkou! Nepřátelé Theodosii zabili matku královnu a uzurpovali si její zemi. Z princezny udělali objekt posměchu a nasazují jí korunu z popela, aby se s ní nikdo na banketech nechtěl bavit. Ona se ale rozhodne vydržet veškeré fyzické i psychické mučení a prostřednictvím vlastní hlavy (ne nějakých náhodných kouzel) zachránit svůj utlačovaný lid. Řekněte mi, že tohle nezní naprosto dokonale!

Emika Chen 
(z duologie Warcross od Marie Lu)

Tahle holka vám opravdu dokáže nakopat zadek. Emika je nejen skvělá hackerka, ale zároveň také loví zločince a předává je policii. Takovou práci přece nemůže dělat nějaká princeznička... Hodně se mi líbilo, jak autorka dokazue Emičiny schopnosti a vlastnosti v průběhu obou dílů téhle skvělé série. Postupně protagonistku vystavuje různým překážkám a komplikovaným situacím a nechává ji tak dokazovat, že ji opravdu nesmíme podceňovat. Díky tomu Marie Lu nemusí vůbec používat přímou charakteristiku (kromě zdůrazňování duhových vlasů, ty jsou zkrátka bombové), a tak Emika působí, jako by ze stránek knihy přímo vystoupila.



Článek je součástí projektu #sedmdniprokleti, který jsme s Kristie vymyslely. Jedná se o speciální knižně-kreativní výzvu jako oslavu vydání Temného a osamělého prokletí. Více informací najdete v úvodním článku na blogu a příspěvku na Instagramu. Budu ráda, když se taky zapojíte, a třeba se vám poštěstí vyhrát!

Které silné a vytrvalé hrdinky obdivujete vy?
A které se vám naopak zdají nedůvěryhodné? 
Marky

Komentáře

  1. Tak Emiku zbožňuji, už se nemůžu dočkat až se pustím do divoké karty. :)) A ty ostatní dvě hrdinky neznám, takže to budu muset asi brzy napravit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wildcard je opravdu skvělý závěr série, moc doporučuji :) Koneckonců i další dvě knihy stojí za pozornost ;)

      Vymazat
  2. Mno.. :D Princeznu popela právě čtu a Theodosia mi zatím spíš leze pěkně krkem xD trochu mě to mrzí, když ji máš tak ráda, ale říkám si, že jsem teprve na začátku a třeba si ji zvládnu po straně sto zamilovat. Snad T.T Warcross mi půjčila kamarádka a na Temné a osamělé prokletí se taky chystám :D Tak jsem zvědavá. A moje oblíbené hrdinky, hodné obdivu? Musím říct, že podobné otázky nemám vůbec ráda, vždy nad tím začnu až moc uvažovat. Ale dejme tomu Johanna z Jak stvořit dívku - omylem se prokecne jak to s její rodinou opravdu je, ale nevzdá se a rozhodne se ve strašně nízkém věku riskovat všechno aby zajistila rodinu. Odejde ze školy, začne lhát o svém věku a pracovat v hudebním časopise. Johanna nebo Dolly jak si začne říkat, je sice dost praštěná (ale to já občas taky xD).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Theu si prostě zamilovat musíš, trvám na tom :D Jak stvořit dívku nebyla kniha pro mě, ale chápu, kam tím míříš :)

      Vymazat
  3. Krásný! Ani jednu z těchto knih jsem nečetla. Tyhle žánry čtu čas od času.

    Temné a osamělé prokletí zní hodně zajímavě! Asi se po ní podívám!

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podívej, kvůli její propagaci tenhle projekt běží :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.