TOP 5: Nejlepší retellingy | #sedmdniprokleti
















Převyprávění klasických pohádek v různých dalších žánrech Young Adult knih jsem si opravdu oblíbila. Miluju pocit návratu ke známému příběhu kombinovaný se zajímavým novým prostředím, nebo třeba jinými postavami. Autoři dokáží s motivy pohádek skvěle pracovat a díky tomu jsem retellingů už četla opravdu hodně. Pro dnešek bych vám chtěla představit top pět, a to v pořadí (ano, výjimečně jsem dokázala něco seřadit) od pátého do prvního místa.

Dorothy Must Die (Danielle Paige)
(v češtině nevyšla; moje recenze a myšlenky; odkaz na Goodreads)

Tahle série je inspirovaná příběhem Čaroděje ze země Oz. Zatím jsem četla jen první díl, ale naprosto ho zbožňuji! Autorce se podařilo vykreslit celý fantastický svět temnější, děsivý, ale také realistický. Stránky rychle ubíhají a divila bych se, kdyby vás příběh zcela nepohltil. Kouzlu hlavní hrdinky jsem tak docela nepodlehla, ale vedlejší postavy jsou charakterově orpravdu zajímavé a dostávají hodně prostoru. Jen před jedním vás musím varovat: nečtěte anglickou anotaci! Spoileruje totiž skoro tři čtvrtě knihy, a to je u tak originálního příběhu vážně škoda...


Geekerella (Ashley Poston)
(v češtině nevyšla; moje recenze; odkaz na Goodreads)

Inspirace Popelkou je v téhle moderní verzi více než patrná. Protagonistka Elle má pochopitelně krutou sestru a nevlstní matku, ale taky pracuje ve veganském dýňovém bistru! Celý příběh se odehrává v současnosti a kromě humoru a milé romantické linky vás čeká i óda na fandom a fanouškovství obecně. Hlavní hrdinka miluje sérii Starfield a místo na ples se chce dostat na Con pro přívržence tohoto fenoménu. Geekerella u nás sice nevyšla, ale jednoduchou angličtinu můžu určitě doporučit i začátečníkům. Ovšem pouze v případě, že jste obeznámeni s pojmy týkající se fandomu - pokud vám ship, OTP a cosplay nic neříká, budete pravděpodobně zmatení.

Na lovu (Meagan Spooner)
(vyšla v CooBoo; moje recenze; odkaz na Goodreads)

Pokud si potrpíte na retellingy, tato volná kombinace Krásky a Zvířete s Ptákem Ohnivákem vám zkrátka nemohla uniknout. Děj se odehrává v nádherném prostředí inspirovaném zimním Ruskem a čte se jedna báseň. Meagan Spooner výborně pracuje s hlavními postavami: Zvíře ukazuje silný kontrast a vnitřní souboj mezi lidskou a zvířecí stránkou, ale také "Kráska" Jeva má své chyby. Nemyslím, že tenhle příběh nadchne každého, ale mě to bavilo a můžu jednoznačně doporučit - za pokus určitě stojí! Autorka navíc chystá další knihu, tentokrát zaměřenou na Robina Hooda.

Pomsta & rozbřesk (Renée Ahdieh)
(vyšla v CooBoo; moje recenze celé série; odkaz na Goodreads)

Pohádky tisíce a jedné noci jsem jako malá naprosto zbožňovala. Autorka se inspirovala prostředím Orientu (čekejte spoustu zajímavé módy a vynikajícího jídla). Jedná se pouze o duologii, kterou máte hned přečtenou, ale je to opravdu jízda! Hlavní hrdinka Šeherezáda umí nejen nakopávat zadky, ale také přechytračit kdekoho, takže její vyprávění vás prostě bavit musí. Zároveň je série plná velkého množství zajímavých postav... A těžko lze zapomenout na dokonalou romantickou linku, kvůli které jsem si málem vyplakala oči. A to u čtení nebrečím skoro nikdy.

Měsíční kroniky (Marissa Meyer)
(vyšla v Egmontu; moje recenze celé série; odkaz na Goodreads)

Moje úplně nejoblíbenější retellingy samozřejmě vzešly z pera Marissy Meyer. Její knihy opravdu miluji a nejsem schopná na nich nalézt jedinou chybičku. Každá kniha v této sérii se inspiruje jinou pohádkou: máme tu Popelku, Červenou Karkulku, Lociku Sněhurku. Všechny příběhy jsou ale propojené a odehrávají se v budoucnosti plné robotů a kyborgů, přičemž někteří lidé žijí na Měsíci. Zní to šíleně? To se vám jenom zdá! Tuhle sérii řadím hned za Harryho Pottera a Hunger Games, tak moc dobrá je! Takže jestli jí nedáte šanci, ani nevím, proč tenhle článek píšu. 



Článek je součástí projektu #sedmdniprokleti, který jsme s Kristie vymyslely. Jedná se o speciální knižně-kreativní výzvu jako oslavu vydání skvělého retellingu na Krásku a Zvíře s názvem Temné a osamělé prokletí. Více informací najdete v úvodním článku na blogu a příspěvku na Instagramu. Budeme ráda, když se taky zapojíte, a třeba se vám poštěstí vyhrát!

Jaké retellingy Máte nejraději vy?
Marky

Komentáře

  1. Skvělý článek a super typy na retellingy! ♥
    Mám přečtenou sérii Měsíční kroniky a nedám na ni dopustit! A stejně tak na komiksy s Iko, ty prostě nemají chybu! Četla jsem i Na lovu, a hodně se mi to líbilo. Ale klidně mi nevěřte, mě se líbila i Krutá krása. :D Těším se na toho Robina Hooda, myslím, že to má vyjít v květnu/červnu u CooBoo a já si pro knihu okamžitě poběžím! Jednak kvůli té obálce, a hlavně tomu motivu. :) Pomstu a rozbřesk jsem četla v roce 2017, ale dosud jsem nečetla ten druhý díl. Podle hodnocení se mi to strašně líbilo, ale já už si na to nevzpomínám. Takže nejspíš mě čeká re-reading. :)
    A na ty zbylé dvě se chystám. Ten příběh o Dorotce zní sakra dobře! Mám doma z této série tři díly, ten čtvrtý chci rozhodně taky, ale zatím jsem bez peněz. :D A Geekerellu mám na mobilu, takže až nebudu mít co číst, půjdu do ní. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Krutá krása mě teda vůbec nenadchla, ale jsem ráda, že si našla své čtenáře :D Sherwood (inspirovaný Robinem Hoodem) jsem teď hledala a má vyjít na podzim v CooBoo. Druhý díl Pomsty & rozbřesku by sis určitě neměla nechat ujít, je opravdu skvělý!! A je to dobrá výmluva, proč si přečíst první díl znovu ;) Jak jsem psala, doporučuji všechny, takže věřím, že se ti budou líbit obě, které jsi nečetla.

      Vymazat
  2. Měsíční kroniky jsou úžasné, i když jsem zatím jen u druhého dílu, už teď ale sérii miluji. Na lovu se mi také celkem líbilo. Co mě naopak zklamalo, tak Dvůr trnů a růží.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dvůr trnů a růží mě taky nijak nenadchl - proto v tomhle článku vůbec nefiguruje.

      Vymazat
  3. Žádný jsem nečetla a Cinder si slibuji přečíst někdy po maturitě. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bys vážně měla, určitě si ji oblíbíš :)

      Vymazat
  4. Dorothy Must Die mě moc láká :D Jinak z jmenovaných v článku jsem zatím četla jen Cinder a ta mě moc neoslovila :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrzí mě, že tě Cinder nebavila, ale určitě bys měla dát šanci i dalším dílům ;) A Dorothy určitě!

      Vymazat
  5. Super článek! Dost mě zaujala kniha Geekerella. Jinak série měsíčních kronik miluji! Díky této série jsem si zamilovala Retellingy.

    A dále jsi mě nalákala na Pomstu a rozbřesk!

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad si knížky i přečteš, stejně jako Měsíční kroniky i ty dvě další stojí za to ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.