Rozdíl mezi vrstvami lidí je obrovský... | Princezna paparazziů - (mini)recenze

Název: Milionové holky: Princezna paparazziů
Název v originále:
Million Dollar Mates - Paparazzi Princess

Autor: Cathy Hopkins

Nakladatelství: Mladá fronta

Žánr: dívčí literatura, oddechové čtení

Série: Milionové holky #2

Počet stran: 176

Jess bydlí spolu se svým tátou, bratrem Charliem a kocourem Davem v zaměstnaneckém bytě luxusní londýnské čtvrti Porchester Park. Všichni její kamarádi a dokonce i milovaná babička ale na nadcházející vánoční dny volna někam odjíždí, takže to vypadá, že Jess zůstane sama mezi milionáři. Naštěstí se ale vynoří Riko, cena jednoho z bohatých obyvatel Porchester Parku. Co má ale Riko ve skutečnosti za lubem? Jde z její strany o čisté přátelství? Jak nakonec Vánoce dopadnou?

Děj knihy mě nezaujal ani negativně ani pozitivně, i když jsem v příběhu našla spoustu elementů, které by se daly opravdu dobře rozvinout. Například Štědrý večer mě opravdu nadchnul. Myšlenka pomoci druhým se nesla celou knihou a hodně jí přidala na úrovni. Vlastně vše, co souviselo s tetou Maddie, mě okouzlilo. Připadala mi jako autentická a skvělá osoba, kterou bych moc ráda poznala i v reálném životě.

Na rozdíl od Maddie jsem ale hlavní hrdinku Jess nemohla vystát. Ne kvůli tomu, co provedla, ale kvůli tomu, že se chovala jako malé děcko. Kdo z vás si na střední dělal průzkumy o klucích tak že jim psal maily? Kdo z vás se styděl za vánoční svetry? Jess toto a mnoho dalšího prováděla s velkou grácií.

Přestože hlavní hrdinka nestála za nic a příběh nesršel originalitou, mě Cathy Hopkins dokázala překvapit. Nečekala jsem, že dokáže tak precizně vystihnout rozdíl mezi milionáři a "normálními" lidmi. Autorce se podařilo popsat klady i zápory obou těchto sociálních postavení a já ani po dočtení knihy nevím, pro kterou z nich bych se rozhodla


Tato kniha mě stejně jako ostatní díla Cathy Hopkins dokázala udržet při čtení především díky zajímavé myšlence a vedlejším postavám, které jsem si skutečně oblíbila. Hlavní hrdinka mi ale často lezla na nervy a příběh by se mohl rozvinout mnohem více. Proto volím následující hodnocení:


Kniha: 2/5
Obálka: 1/5



Marky
P.S. Tato recenze původně měla mít klasickou délku, ovšem nenapadla mě žádná další kritéria... Kniha měla pouze 176 stran a myslím, že autorce nešlo ani tak o děj, jako spíše o hlavní myšlenku...

Komentáře

  1. Tak po takové knize bych nezavadila ani pohledem :-D
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.