Sladká tečka | Always and Forever, Lara Jean

30312860
Název v originále: Always and Forever, Lara Jean
Autor: Jenny Han
Nakladatelství: Scholastic
Žánr: YA, contemporary, romantika
Série: To All the Boys I|ve Loved Before #3
Počet stran: 336
Čteno: 23. - 28. dubna 2017, v angličtině

recenze na první díl + recenze na druhý díl

Lara Jean je v posledním ročníku na střední škole, připravuje se na univerzitu a všechny změny, které s ní souvisejí. S Peterem mají sice všechno naplánované, ale co když jim ho okolnosti překazí?

Is this how it goes? You fall in love, and nothing seems truly scary anymore, and life is one big possibility?

Nebudeme si nic nalhávat, tahle kniha patří k jedněm z mých nejočekávanějších tohoto roku. To All the Boys I've Loved Before měla být původně jen duologie, ale pro velký úspěch autorka napsala ještě třetí knihu. Proto jsem se docela bála, že bude pouze komerční a "do počtu", a že mi Laru Jean úplně pokazí...

Ale opak je pravdou! Třetí díl ani v nejmenším nezklamal, i když ani nepředčil moje očekávání. Jde o milé doplnění původního příběhu, kde Jenny Han především rozvíjí osudy vedlejších postav. Samozřejmě tu nenajdete šílené dějové zvraty ani nekonečné napětí, ale i tak jsem knihu měla za pár dní přečtenou. Autorka si totiž udržela (rozto)milý styl psaní, na který jsem se tolik těšila, a díky kterému mají její knihy takový šmrnc.


Peter is my cocoa in a cup, my red mittens, my Christmas morning feeling.

Jak už jsem naznačila, děj se točí především kolem vedlejších postav. Táta Lary Jean se žení a její starší sestra Margot se na nějakou dobu vrací domů ze Skotska. Opět se tedy můžete těšit na skvělou rodinnou atmosféru, která z Lary Jean dělá tu hrdinku, jakou máme všichni tak rádi. Zároveň se ale dozvíte i něco víc o rodině Petera - ale víc už vám neprozradím...


Samotná Lara Jean, kterou jsem si v prvním díle zamilovala a ve druhém mi lezla na nervy, se silně vyvíjí. Od prvních stránek, na kterých jsme ji poznávali, už uplynulo hodně vody a naše roztomilá hrdinka mezitím dospěla. Proto můžete při čtení nejen pozorovat její změnu charakteru k lepšímu, ale také už nemusíte nad jejími rozhodnutími kroutit hlavou a obracet oči v sloup. Nikdy bych netušila, že to řeknu, ale Lara Jean je skutečně dospělá...

Přesto je to pořád ten snílek, kterého znáte. Pořád peče a tvoří a miluje vintage šaty. Zvláště pak na všechny její kulinářské dobroty jsem se moc těšila a Jenny Han rozhodně nezklamala. Jídlo hraje v této sérii skutečně důležitou roli, a tak to má být.


"Never say no when you really want to say yes."

Always and Forever, Lara Jean je sladká tečka k duologii od Jenny Han, která rozhodně nezklamala. Jde o (rozto)milé čtení plné lásky, rodinných pout a spousty dobrého jídla. Jenny Han stále píše skvěle, rozvíjí vedlejší postavy a děj samotný tím pádem ustupuje do pozadí. Pokud se vám líbil první díl, doporučuji vám vydržet s Larou Jean až do konce. V mém srdci má tahle hrdinka své místo jisté. Always and forever.

Celkové hodnocení: 4/5

Marky
P:S. V zahraničí tahle kniha vyšla dnes, ale mně se podařilo sehnat ji o pár dnů dřív.
U nás by měla vyjít v létě u nakladatelství CooBoo.

Komentáře

  1. Myslíš, že bych se měla pustit do celé série? Nějak pořád váhám :p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně! Pro mě je to taková guilty pleasure, ale ráda bych se k ní ještě vrátila ;) Myslím, že by se ti mohla líbit - dej určitě vědět :)

      Vymazat
  2. Možná bych se trochu bála do toho jít, ale zase proč ne. Jednička byla příjemná oddechovka. :) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenom je potřeba se psychicky přenést přes druhý díl :D

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.