Čím dál tím lepší | Hrady z písku

Název v originále: The Sandcastle Empire
Autor: Kayla Olson
Nakladatelství: Egmont
Žánr: dystopie, YA, sci-fi
Série: -
Počet stran: 368
Čteno: 7. - 23. února 2018, v češtině

Po válce se moci chopili Vlci, kteří teď vykořisťují všechny obyvatele. Eden ale neopustila naděje - má totiž průvodce, který by ji mohl dovést k ostrovu, kde se nachází neutrální teritorium. Cesta na tam ale není snadná a ani ostrov není takový, jaký by měl. Zvládne Eden spolu s dalšími třemi dívkami najít bezpečí ve zničeném světě nenávisti?

Takhle začíná umírání: jako první zemře naděje.

O téhle knize jsem slyšela od zahraničních blogerů, ale zaujala mě i svou anotací. Mělo jít o příběh inspirovaný filmy Indiana Jones, a to jsem si zkrátka nemohla nechat ujít. Asi jsem měla moc velká očekávání, ale na začátku mě Hrady z písku úplně přestaly bavit. Sice se stále něco děje, ale čtenář neví vůbec nic o postavách, ani světě, ani ničem jiném. Autorka si s úvodním vysvětlováním dává na čas a nezvládla ho bohužel úplně na výbornou.

Jakmile se ale dostanete přes prvních zhruba sto stran, začíná to vypadat slibně. Děj se rozjíždí a vás nejspíš začne zajímat, jak to vlastně dopadne. Přesto vás možná budou občas mírně iritovat pasáže, kde si Kayla Olson hraje na poeta. Ty totiž vypadají vyumělkovaně, i když nejspíš mají zapůsobit na emoce čtenáře. Později se ovšem autorce podařilo tyhle části více zakomponovat do děje a dokonce mě i dojala.

Pokud jsem se tu naučila aspoň něco, tak to, že zmatek nezůstane dlouho zavřený v kleci. Ohne mříže, rozlomí zámky a vyletí v okamžiku, kdy na chvíli odvrátíte zrak.

Na konci vás ale čeká velká jízda plná akce, od které se nebudete moci odtrhnout. Postavy konečně dostávají charakter a vy si můžete najít své oblíbence. Stručně řečeno, Hrady z písku mě bavily čím dál víc. Občas jsem měla dojem, že si po sobě autorka text nepřečetla, protože kdyby na začátku psala tak výborně, jako na konci, neměla bych knize vůbec co vytknout. Je zkrátka na první pohled vidět, že Hrady z písku trpí syndromem Sirény od Kiery Cass - na první pohled poznáte, že se autorka potřebuje vypsat, ale má opravdu velký potenciál. Proto jsem si jistá, že si její další knihy jistě přečtu.

Pokud hledáte odpočinkové čtení, které zajímavě kombinuje žánry dystopie a sci-fi, jste na správné stopě. Když budete k Hradům z písku přistupovat s malými očekáváními, nejspíš vás bude bavit i romantická linka (i mě nakonec udolala) a celkově se vám kniha více zalíbí. Mě koneckonců příběh Eden také bavil, jen ne úplně od první stránky.

Strach společně s hořkostí nikdy nepřinese nic dobrého, ale strach společně s mocí? Ten ničí světy.

Úsloví "čím dál tím lepší" pro Hrady z písku jednoznačně platí. Začátek je pomalý a autorka si dává na čas s vysvětlováním, ale děj se časem rozjede a postavy dostanou charakter. Pasáže, které mají působit na emoce, vypadaly nejprve vyumělkovaně, ale nakonec mě dojaly. Také jsem si oblíbila romantickou linku a zajímavou kombinaci žánrů dystopie a sci-fi. Je vidět, že se autorka potřebuje vypsat, protože tahle kniha je lepší s každou další stránkou. Další příběhy z pera Kayly Olson si tedy rozhodně nenechám ujít a věřím, že mě ještě mile překvapí.

Celkové hodnocení: 3,5/5

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Egmont.
Knihu můžete pořídit zde.

Marky

Komentáře

  1. Povedená recenze :) Po knize pokukuji a tak jsem ráda, že platí to- čím dál lepší :) A hlavně jestli tam je i dost akce, tak to vypadá vážně docela slibně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nevypadá to vůbec špatně, už jsem dlouho nečetla žádnou dystopii, sice nevím jak by u mě autorka pořídila s dlouhými popisy, ale zkusím ji. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony ty popisy nejsou zas tak dlouhé, jen se zvlášť ze začátku objevují často - ale jak říkám, zlepšuje se to ;)

      Vymazat
  3. Pořád nad ní přemýšlím už od té doby, co jsem si na ni v knihkupectví sáhla :) Asi do ní nakonec půjdu, pokud píšeš, že se vše zlepšuje, bude to ok. Pomalé začátky mi většinou nevadí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se to tak zdálo ;) Třeba tě to chytne od první stránky - kniha koneckonců začíná akcí, jen se pak trochu utlumí. A obálka je vážně speciální :D

      Vymazat
  4. Super recenze :) Tuto knihu jsem koupila do soutěže, tak snad se tomu, kdo ji vyhraje, bude líbit alespoň jako tobě :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.