Fotorecenze: Předobrý život



V roce 2008 J. K. Rowlingová, autorka fenomenální fantasy série Harry Potter, dostala příležitost promluvit na promoci studentů univerzity v Harvardu. Kniha, kterou bych vám dnes ráda představila, je psanou a ilustrovanou verzí jejího tehdejšího projevu.


Spisovatelka se ve svém projevu dotýká dvou témat: neúspěchu a významu představivosti. Určitě teď máte na jazyku skeptický argument, že zrovna o těchto dvou námětech už snad bylo řečeno až příliš. A do jisté míry máte pravdu, nejde o nejoriginálnější a nejpůsobivější řeč v dějinách, ale je vidět, že J. K. Rowling je upřímná a mluví od srdce. Právě díky tomu zní její projev tak inspirativně.


Samozřejmě se jedná o J. K. Rowling, takže se můžete spolehnout, že její proslov srší krásnými slovními spojeními, obraty a... je zkrátka plný předobrých slov. Jde zkrátka o spisovatelku a nemůžete jí upřít, že se slovy to opravdu umí. Klidně bych si od ní zase přečetla něco dalšího...



Co ale tuhle útlou publikaci (ani bych ji nenazvala pravou knížkou se vším všudy) dělá tak unikátní a nádhernou rozhodně nejsou pouze slova: ilustrátor Joel Holland totiž také odvedl vynikající práci. Ilustrace nebo grafika nechybí na žádné stránce a všechny jsou vyvedené pouze ve třech barvách: červené, černé a šedé. Občas ilustrátor pracuje přímo s textem a zpracovává různé úseky a citáty, někdy ale jen ilustruje to, o čem J. K. Rowling zrovna mluví - a obojí vypadá opravdu skvěle.



Já osobně si opravdu nemám na co stěžovat. Knihu jsem přečetla na jedno posezení a maximálně jsem si užívala každou jednotlivou stránku. Jestli si Předobrý život užijete i vy, to záleží jen a pouze na vašich očekáváních. Jedná se o zajímavý a inspirativní projev s krásnými ilustracemi, ale nic víc. Ne, že by to nestačilo, jen nesmíte očekávat víc, než čím opravdu je. Pak budete spokojení. Pokud ale máte pocit, že jde o zbytečnou publikaci, ideálně si ji ani nepořizujte.


Celkové hodnocení: 4,5/5

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Albatros, vy si knihu můžete pořídit zde.




Název v originále: Very Good Lives
Autor: J. K. Rowling
Ilustrace: Joel Holland
Nakladatelství: Albatros
Žánr: ilustrovaná, projev
Série: -
Čteno: 17. května 2018, v češtině

Četli byste od Rowlingové každé slovo, nebo si tenhle titul necháte ujít?
Marky
P.S. Proklikem na obrázky si je můžete zvětšit!

Komentáře

  1. Krásné. Kouzelné. Zaujalo mě to. Pravděpodobně si tuhle jednohubku časem pořídím :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha mě zauajala a rozhodně patřím do skupiny, která přečte autorčino každé slovo. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Přijde mi to docela drahé na to, že se jedná jen o proslov. :) Ale je to pěkné, to jo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je asi pravda, nejspíš kvůli jménu autorky... Na druhou stranu to zpracování je skvělé :)

      Vymazat
  4. Pořád nevím, co si o tom mám myslet, poslední dobou mi přijde, že se vydávají knížky, které nejsou tak úplně knížkami (např. také Terapie sdílením), asi si budu muset nějakou koupit/půjčit, abych se to alespoň pokusila pochopit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, ale svoje kouzlo mají taky. Recenzi na Terapii sdílením chystám v nejbližších dnech, tak se nec překvapit ;) Podobné knihy vycházely i dřív, jen se teď více propagují a tím pádem i více čtou. A já osobně na tom nevidím nic špatného - vždycky jsem razila heslo: ať si každý čte, co ho baví. Chápu, že to není pro každého, ale na druhou stranu věřím, že touhle cestou se dostanou ke čtení i lidé, kteří by jinak raději dělali něco jiného.

      Vymazat
  5. Dobre si to vystihla - netreba očakávať niečo, čím táto miniknižka nie je a človek môže byť spokojný.:D Osobne sa mi tento prejav teda veľmi páči a vnímam ho ako inšpiratívny.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a souhlasím :) Už jsem slyšela i lepší projevy, ale i tenhle mě bavil ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.