10 důvodů proč jít na Humbook




Rubrika 10 důvodů proč si přečíst... funguje na tomhle blogu už více než tři roky, a tk je na čase ji zkusit trochu obměnit, nemyslíte? A tak vám dneska místo knížky doporučím jednu akci, která by vás rozhodně neměla minout! Tady je deset důvodů proč jít na Humbook.


1) Humbook merch
Stejně jako loni se můžete těšit na stánek s merchem Humbooku. Já mám třeba doma hrnek  tričko, protože ráda křičím do světa, že jsem knihomol. Novinkou jsou ale podepsané knihy zahraničních autorek, které budou k dostání u toho stejného stánku. Takže pokud se třeba na autogramiádu nedostanete, nemusíte se bát, že by vás podpis minul.

2) Workshopy všeho druhu
Můžete si poslechnout něco o nové knižní aplikaci Storki nebo už tradičně navštívit Překladatelské oříšky. Taky vás čeká make-up art, což si já osobně rozhodně nenechám ujít, nebo třeba povídání o tom, jak začít s knižními videi na YouTube. Letos toho bude vážně spousta a já bych nejradši viděla úplně všechno. 

3) Stánky sponzorů + JÍDLO
Sponzoři jsou důležitou součástí festivalu nejen pro Humbook samotný, ale taky pro vás! Na jejich stánky se taky můžete těšit - já se rozhodně stavím u ChupaChups (protože to je závislost) a Loydu (čaj totiž nikdy nic nepředčí). Pokud jste minulý rok stejně jako já nebyli zrovna nadšení z nabídky jídla, tak nezoufejte! Nejenže si můžete vzít svoje, ale taky určitě navštivte stánek Zátiší Group.

4) Cosplay
Cosplay je v podstatě převlek za knižní nebo filmovou postavu, který můžete mít na sobě po celý čas Humbooku. Já sama si už jeden chystám, ale za koho půjdu, vám prozradím až těsně před festivalem. Nemusíte ale mít ani moc peněz, ani materiálů, spoustu nápadů na jednoduché cosplaye najdete třeba na Pinterestu. A třeba s tím svým na Humbooku vyhrajete i soutěž!

5) Spousta dílen

Pro mě je tohle asi největší lákačka z celého programu. Na festivalu si letos můžete s Potterfanem a ThroneCone vyrobit čarostrom, dračí vejce nebo sádrové figurky. U Sharys vás samozřejmě čekají tradiční záložky a jako bonus i #Humblok - diář, zápisník, deníček i mnoho dalšího v jednom.

6) Čeští autoři + HumbookStart
Spisovatelé z naší malé zemičky se tentokrát sejdou v hojném počtu a všichni nejenže skvěle píší, ale jsou i sympatičtí. Na Humbooku potkáte Petru Stehlíkovou (autorka série Naslouchač), Pavla Bareše (napsal Projekt Kronos), Dominiku Gawliczkovou (má na svědomí báječný cestopis Dominika na cestě Jižní Amerikou) a taky Petru Machovou s její novou knížkou Dračí město, která vyšla v rámci HumbookStartu (více informací zde).

7) Estelle Maskame
Všechny nás moc mrzí, že Leigh Bardugo musela letos Humbook vynechat, avšak schopný organizační tým za ni sehnal náhradu v podobě mladé a sympatické spisovatelky Estelle Maskame, které u nás vyšla romantická trilogie DIMLY. Já se na autorku moc těším a jsem zvědavá na její zkušenosti s psaním - představa, že bych v tomhle věku měla vydat celou bestsellerovou trilogii, mě trochu děsí. Jak k tomu došla ona, se dozvíme na besedě.

8) Sara Raasch
Tuhle milou autorku jistě znáte všichni. Její sérii Sníh nebo popel právě dočítám a moc se těším na to, až jí budu moci položit své otázky. Sara je opravdu hodná, snažila se dokonce na Instagramu mluvit trochu česky a nemůže se dočkat svého výletu do Prahy. I její beseda bude rozhodně zajímavá, protože první knihu napsala ve věku dvanácti let.

9) Claudia Gray
Ze všech zahraničních spisovatelek se ale rozhodně nejvíc těším na Claudii Gray. U nás jí nakladatelství CooBoo vydalo trilogii Ohnivák, do které jsem se zamilovala až po uši a jednoznačně se řadí mezi moje nejoblíbenější vůbec. Takže besedu s autorkou si rozhodně nenechám ujít!

10) Svátek knihomolů
Ono se mi to jako ambasadorce asi snadno říká, ale já bych na Humbook jela, i kdyby to znamenalo sedět celý den na betonu a jíst okoralé sušenky, hlavně když tam potkám ostatní knihomoly. Vzpomínám si, že před pěti lety jsem byla na svém prvním knižním sraze s lidmi, kteří dnes už ani neblogují. Instagram byl v plenkách a rozhodně jsme nepotkávali žádné autory. Jen jsme si prostě povídali o knížkách a spoustě jiných věcí a bylo nám fajn. A to je hlavní důvod, proč byste na Humbook měli jet i vy - protože podobný svátek knihomolů jen tak nepotkáte.

Ale proč vám vlastně všechno tohle říkám? Už od včerejška máte i vy možnost na Humbook jít, protože se konečně spustil prodej vstupenek, a to tady. Kromě toho na stránkách Humbooku najdete i kompletní program, který jsem vám ale už v podstatě celý představila. Pokud byste měli nějaké otázky, koukněte sem, jinak mi samozřejmě můžete kdykoli napsat.

Těším se na vás na Humbooku!
Marky

Komentáře

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.