10 knih, které musím stihnout v roce 2019


Moje polička nepřečtených knih zrovna nezeje prázdnotou. Proto jsem si z ní vybrala deset knih, které už jsem měla dávno mít přečtené. Dnes bych vám je chtěla představit - pokud si je sepíšu, snad mě to donutí si je vážně přečíst... Tak se na ně pojďme podívat!

Ready Player One
Snad ani nebudu zmiňovat všechny, kteří mi tuhle knihu doporučovali. Dokonce už stihl vyjít i film (který jsem ale neviděla, protože nejdřív čtu, a pak koukám) - ani to mě ale nedonutilo se k téhle bichli konečně dobrat. Vzhledem k tomu, že mám tuhle knížku doma už od roku 2015, vážně bych se k ní ráda dostala. A navíc se vážně chci kouknout na filmovou adaptaci!

Dám ti slunce
Tenhle titul jsem si pořídila v roce 2014 - nejspíš tedy dokonce ještě před českým vydáním. Zaujala mě převážně formátem - tohle vydání se trochu liší od jiných s "pouhým" textem. V poslední době jsem se contemporary jako žánru celkově dost vyhýbala a věnovala jsem se spíš fantasy - to bych ale chtěla v příštím roce změnit a tenhle titul se k tomu skvěle hodí.



Nikdyuš
Tady je snad jasné, čeho se bojím. Nikdyuš je často přirovnávána k Harrymu Potterovi a já mám zkrátka strach, že nedosáhne na laťku mých vysokých očekávání. Ale v první chvíli, kdy na ni budu mít náladu (a tím nemyslím náladu na Harryho), se do ní rozhodně chystám pustit. Taky už brzy vyjde druhý díl a já chci mít tuhle legendární prvotinu přečtenou.

The Hazel Wood
Tuhle knížku jsem dostala myslím v únorovém Fairyloot boxu a je vážně ostuda, že jsem se k ní zatím nedostala. Na zahraničním booktubu se navíc jedná o dost vychvalovaný titul. Moc se mi líbí námět pohádek s trochu děsivější atmosférou a jako milovník retellingů bych si tenhle příběh neměla nechat ujít. Každopádně bych se k ní chtěla dostat v roce 2019 - jako ostatně ke všem tady.



NeObyčejní
Victorii Schwab jsem si absolutně zamilovala. Už jsem od ní četla série Temnější tvář magie a Monstra z Verity. Zatím jsem se nedostala ani k její prvotině s názvem Archiv, ani k nové sérii NeObyčejní. A vážně mě to mrzí, protože její knihy jsem zatím hodnotila buď 4,5 nebo 5/5 hvězdiček. Tak jen doufám, že to tak zůstane i u autorčiných dalších knih. A pokud stihnu přečíst všechny tři, co doma mám, tím lépe.



This Star Won't Go Out
Nevím, jestli tuhle knihu dost lidí zná. Jedná se o příběh dívky, jíž Johna Greena věnoval svou knihu Hvězdy nám nepřály. Autorka Esther Earl v ní prostřednictvím deníkových zápisků, fotografií a jiných médií popisuje svůj příběh a boj, který bohužel nešťastně skončil v roce 2010. Myslím ale, že právě čtením její knihy můžu vzdát čest jejímu odkazu a odkazu všech, kteří si něčím podobným prochází.


Hana
Poslední dobou jsem si vážně oblíbila produkci nakladatelství Host, tak jsem se odvážila pořídit si i vychvalovanou Hanu od Aleny Mornštajnové. Autorka u nás má velmi pozitivní ohlasy, ale já od ní zatím mám na kontě jen jednu dětskou knížku. Pokusím se do ní začíst s nulovým očekáváním, ale zkrátka a dobře čekám na tu správnou náladu...



Jonathan Strange & Mr. Norrell
Tuhle knihu jsem dostala od kamarádky k loňským narozeninám, takže ji mám doma víc než rok nepřečtenou - a stydím se za to, jak jinak. Jedná se o komplexní příběh a kniha už bývá zařazována i mezi klasiky. Na Goodreads jsem si od lidí, jejichž názorům věřím, přečetla vesměs jen čtyř- a pětihvězdičková hodnocení, takže tomu příběhu zkrátka musím dát šanci. Jen kdyby neměl přes tisícovku stran, asi bych si k němu našla cestu snáz...



Eleanor se má vážně skvěle
Po téhle knížce jsem pokukovala dřív, než vyšla u nás. Jedná se o příběh ženy, která trpí úzkostmi a není schopná se socializovat. Ráda bych se dostala více k literatuře pro dospělé a bylo mi řečeno, že s touhle knihou je to celkem snadné. Takže bych jí v nastávajícím roce chtěla dát šanci, abych zjistila, co je na tom pravdy.




I Was Born for This
Další moje oblíbená autorka a já nemám přečtenou její nejnovější knihu. Solitaire i Radio Silence z pera (nebo spíš klávesnice) Alice Oseman ode mně dostaly 5/5* a druhou zmíněnou knihu jsem dokonce četla několikrát. Za ,mě se jedná o jedny z nejvýstižnějších knih, nejvíc se v nich vidím a nejvíc je doporučuju, když se mě někdo ptá na Young Adult. Mrzí mě, že se o nich tak málo ví. A věřím, že I Was Born for This bude minimálně stejně dobrá.

Tak, to by bylo. Už jsem se styděla dost, teď jste s psaním na řadě vy!
Kterou z těchto knížek si mám co nejdřív přečíst?
Najdou se tu nějaké vaše oblíbené?
A které knihy byste si už vážně měli přečíst vy?
Marky

Komentáře

  1. Z těchto knih jsem nečetla žádnou a zatím ani neplánuji. Já bych ráda stihla Kříďáka, Vadnou a hlavně další díly sérií :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TO mě překvapuje, že jsme se úplně minuly... Vadnou bych si taky ráda přečetla, tak snad se k ní obě dostaneme.

      Vymazat
  2. Ready Player One je nejlepší kniha, co jsem letos četla :) Už ho mám :) A ještě potřebuji Lískový les, ostatní už asi ne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím ti, spousta lidí mi ho vychvalovala :D Já ani nezaznamenala, že Lískový les vyšel v češtině... stane se.

      Vymazat
  3. Jéj, já bych chtěla stihnout tolik knih... Chci co nejvíc zredukovat počet nepřečtených knížek, které mám v knihovně. Momentálně jich je 170 :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám - taky na tom pracuju. Zatím jsem fungovala na princpu za dvě přečtené knihy smím jednu koupit, v příštím roce bych to ráda navýšila na tři, atd. ;) A radši jsem je nepočítala, trochu se jich bojím :D

      Vymazat
  4. Zajímavý výběr, ani jednu jsem nečetla, každopádně přeji ať se daří přečíst.
    Já mám na čtení rozhodně knih, asi bych je ani nemohla takhle hezky vypsat, které rozhodně musím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Já jich mám taky hodně, jen jsem si potřebovala vybrat aspoň nějaké, ze kterých se nebudu moct vymluvit...

      Vymazat
  5. Ráda se tebou inspiruji. Každopádně NeobycejNe vřele doporučuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě vážně moc těší, děkuji :) Nejsi první - určitě budou skvělí!

      Vymazat
  6. Tak z těch, který chceš stihnout, tam mám dvě knihy, které bych chtěla i já. :D Ready Player One už mi nějakou chvíli visí ve čtečce a Hanu bych chtěla zkusit.
    Zatím co musím přečíst, tak je to Harry Potter (konkrétně rereading) a dočíst nedočtené série. :) Naštěstí se jedná jen o 6 sérií, ty ostatní ani neplánuji zkusit, jelikož jsem od nich buď knihu radši odložila, či bohatě stačilo jen pár dílů. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, tak aspoň s někým se shodnu! :D Taky bych chtěla dokončit pár sérií. Letos jsem jich (mimo rereadingy) stihla 9, tak příští roku budu nejspíš cílit na další desítku ;) Držím palce!

      Vymazat
  7. Nikdyuš tady odkládám. Vždycky, když se totiž na nějakou knížku těším, nadchne mě anotace, jako na potvoru jsem pak z výsledného díla zklamaná...ale uvidíme - třeba se ke knížce dostanu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to podobně... Tak snad se k ní dostaneme obě :D

      Vymazat
  8. Na Ready Player One se taky chystám hodně dlouho. Mám doma první vydání od Joty a trochu toho lituji. Filmová obálka se mi líbí daleko víc. Na NeObyčejné se těším. Nalákaly mě na to především fan arty ke knize, které jsou jedním slovem úžasné. Na Hanu se chystám, ale moc nadějně to nevidím. Poslední dobou nemám na válečné knihy náladu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že jsem si RPO pořídila hlavně kvůlité filmové obálce ^^ Jsem ráda, že se shodneme v tolika knihách!

      Vymazat
  9. Hanu určitě doporučuji, za mě je to jedna z TOP knih tohohle roku:) A věřím, že z ní budeš taky nadšená ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ráda slyším, snad mě taky nadchne tolik jako tebe :)

      Vymazat
  10. Jonathana Strange mam rozecteneho uz asi rok a pul a nejak se nemuzu donutit k navratu :-D a Ready Player One uz konecne musim vzit, at se muzu podivat na film :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neděs mě, já to vážně chci zvládnout! :D A mám to stejně.

      Vymazat
  11. Fíha, to je zoznam, držím palce s čítaním! Úplne najviac odporúčam Nikdyuš, knihu som nedávno prečítala a bolo to fakt úplne čarovné a super... Ale úplne rozumiem tvojim obavám, mne to predtým našťastie k HP nikdy neprirovnával, hoci po prečítaní to spojenie vidím - do oboch svetov by sa najradšej hneď vybrala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, budu to potřebovat :D Doufám, že mě i přes ty paralely Nikdyuš nezklame.

      Vymazat
  12. Ready player one jsem dostala pod stromeček. A ačkoliv mám v knihovně fakt mraky nepřečtených knih, na které se dost těším, tahle se na řadu dostane brzy. Co se týče Nikdyuše... Měla jsem stejné obavy jako ty. HP je jen jeden a bála jsem se kopií. Kdybych žádné recenze nečetla, souvislost s HP by mě snad ani nenapadla. Dějem vůbec. Maximálně až po přečtení, kdy tato kniha ve mne vyvolala opravdu velmi pozitivní pocity. Stejně jako kdysi Harry. Právě v tom, a pouze v tom, mi to přišlo podobné. ;) Moc se mi to nakonec líbilo. Jo a díky za další tipy, už asi potřetí u někoho vidím Lískový les, tak si ho taky píšu do seznamu. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takový názor na Nikdyuš ráda slyším, snad mi to taky vadit nebude :) Není za co - vůbec jsem nevěděla, že Lískový les vyšel i u nás!

      Vymazat
  13. Z knih, které zmiňuješ v článku jsem četla 4 - Ready Player One, Hanu, Dám ti Slunce a před pár dny jsem dočetla Nikdyuš. Za sebe ti mohu doporučit RPO a Nikdyuš. Co se týká Hany, tak ta mě maličko zklamala, jelikož autorka do knihy zakomponovala vícero problémů a ta časová osa mě také dosti komplikovala čtení, ale jako celek to bylo fajn. Dám ti Slunce jsem četla asi dva roky zpátky a podle mého hodnocení se mi to asi líbilo, jenže já si to už nepamatuju. :D
    Co mám ale čerstvě v paměti je Nikdyuš, kterou jsem označila jako remake Harryho Pottera ještě předtím než jsem ji otevřela. Chyba. Ani zdaleka to není Harry Potter. Autorka vytvořila svůj komplexní svět s názvy, postavami padouchy a dokonalou myšlenkou jak cestovat. :D
    Já jsem dosud Harryho nikdy nedočetla - pořád jsem u druhého dílu - ale tohle mě tak překvapilo a získalo, až se ptám, kdy že bude ten druhý díl? :D Protože já ho fakt chci hned teď! :D ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda, díky za všechny názory! Hany se bojím přesně z toho důvodu několika časových rovin... Taky doufám, že Nikdyuš jako Harry Potter vůbec nebude ^^ Ale myslím, že Harryho dočíst vážně chceš :D

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.