5 sérií, které už musím odškrtnout


Dočítání sérií nepatří zrovna mezi mé superschopnosti. Nejsem schopná číst jednotlivé díly hned po sobě (kromě mých největších oblíbenců), takže mi na poličce nepřečtených knih leží hned několik osamělých pokračujících a posledních dílů... A teď tu pro vás mám pět z nich, se kterými bych už chtěla vážně pohnout - tedy odškrtnout si je ze seznamu nepřečtených knih.


Legenda
První dva díly téhle dystopické trilogie už jsem četla vážně dávno. Marie Lu si mě navíc nedávno naprosto získala titulem Warcross, takže než u nás vyjde druhý díl, ráda si od ní přečtu něco dalšího. Kromě toho napsala ještě celou další sérii, o které nevím skoro nic, ale všechno má svůj čas... Zatím mě čeká Šampion a další várka boje o život, politických intrik, akce a překvapivých zvratů. Jen si budu muset někde přečíst shrnutí předchozích dílů, protože spoustu věcí už si vůbec nevybavuju.



Ódinovo dítě
Skončila jsem u prvního dílu, protože zastávám názor, že na knihy z nakladatelství Host musí mít člověk náladu. Jenže ta nálada stále nepřichází a já mám doma dva díly podepsané autorkou, když byla před nějakou dobou na návštěvě v Praze. Prostředí téhle fantasy série se vymyká jakýmkoli konvencím a já si vážně oblíbila postavy, hlavně protagonistku Hirku. Taky se moc těším na skvělý styl psaní, plný tajemství a bohatého jazyka...





Tiny Pretty Things
Do prvního dílu téhle duologie jsem se naprosto zamilovala a definitivně ho zařadila mezi své nejoblíbenější knihy vůbec. Možná vás tedy napadlo, proč jsem ještě nečetla pokračování? Odpověď je jednoduchá: nechci, aby tenhle nádherný a krutý příběh o baletní škole, rivalitě, lásce a nenávisti skončil. Nedokážu se odpoutat od nádherného stylu psaní a milovaných postav. jednou k tomu ovšem musí dojít a aspoň budu mít důvod přečíst si celou sérii znova...



Univerzita výjimečných
I tady mi k dočtení chybí jen jediný poslední díl. Tahle dystopie mě zaujala především příběhem plným intrik a odhalení. Samozřejmě se dá porovnávat s dalšími sériemi stejného žánru, ale mně se prostě líbila a většina z těch podobností mi nevadí. Joelle Charbonneau jsem měla tu čest potkat na ambasadorském setkání před minulým Humbookem a musím říct, že je to opravdu sympatická a vtipná dáma, která navíc úchvatně zpívá... A prostě nejde si ji nezamilovat.







Ink
Zatím mi chybí dočíst nejnovější díl, ale doufám, že vyjdou další. Alice Broadway si vystavěla zajímavý svět, kde tetování mají životně důležitou roli. Proto jsem zvědavá, jak si s ním pohraje dál. Sice mi jde trochu na nervy hlavní hrdinka, ale doufám, že se to zlepší. Pokud by i vás tahle série zajímala (a za mě by rozhodně měla), můžete si ji pořídit na stránkách nakladatelství Moba.


Kterou z těchto knížek si mám co nejdřív přečíst?
Najdou se tu nějaké vaše oblíbené?
A které knihy byste si už vážně měli přečíst vy?
Marky

P.S. Tenhle článek jsem našla v rozepsaných a rozhodla jsem se ho vydat - mám toho teď s maturitou nějak hodně. Takže jsem od té doby některé z knih možná už četla, tak se nelekejte.... Jen jsem ho prostě nechtěla nechávat v šuplíku, když se mi tak líbil.

Komentáře

  1. Pokračovanie Ódina je skvelé! Mňa úplne to odrovnalo. Je pravda, že tá atmosféra už nie je taká ako v jednotke, ale tie veci, čo sa tam diali. Neviem sa dočkať, kedy sa začítam do poslednej časti!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ráda slyším! Tím spíš se teď na Plíseň těším ^^

      Vymazat
  2. Přiznám se, že ani jednu z knih jsem nečetla a ani jedna mě nějak moc neoslovila. Ale musím souhlasit s tvým "zastávám názor, že na knihy z nakladatelství Host musí mít člověk náladu", protože to tak opravdu je. Mají skvělé knihy, ale náročné. Člověk na ně opravdu musí mít náladu a buňky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem chtěla být zklamaná z tvého komentáře, ale tohle je asi nejdůležitější prohlášení z celého článku ;) Naprosto souhlasím.

      Vymazat
    2. Pardon O:-) :) Když já mám hrozně specifickej styl výběru knih k četbě. Většinou je to stylem "jé hele tohle si prostě musím okamžitě přečíst"...no a když to nezačnu hned číst, protože mám třeba rozečtené v té době něco jiného, tak mě to tak dlouho straší v hlavě, až to vzdám, rozečtenou knihu odložím a du číst to co mě původně zaujalo. :D :D O:-) takže asi tak... A zrovna tady těch pět sérií mě nějak moc neoslovujou. AKtuálně čtu spíš takové..no oddechové knihy stylu "hepáč za každých okolností, nemá to hlavu patu, ale je to hrozně rozkošný takže to jdu číst, protože prostě můžu.

      Vymazat
    3. To je v pohodě, jsem ráda, že na tom nejdůležitějším jsme se shodly ;) Tomu rozumím, jsi prostě náladový čtenář a to je naprosto v pořádku! Chápu a schvaluju to, jen prostě osobně nemám náladu na podobný typ knihy dvakrát za sebou - proto čtu tak různorodé věci :D

      Vymazat
  3. S Ódinovým dítětem to mám úplně stejně (tedy až na ty podepsané knihy, ty mi jaksi chybí xD) a Legendě bych se taky ráda mrkla na zoubek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty podpisy jsou jen dalším bonusovým argumentem, proč bych tu sérii měla dočíst... Legendu i pokračování Fenomén můžu doporučit!

      Vymazat
  4. Já bych konečně měla Legendu aspoň rozečíst :-D Vím o ní od té doby, co u nás vyšla (což je už pár let zpátky) a stále nic. Jsem v tomhle marná :D
    Ódinovo dítě jsem zkoušela číst, ale bohužel mi nesedl styl psaní. Což mě mrzí :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bys teda měla :D
      Škoda, ale chápu. Ódinovo dítě opravdu není pro každého, ovšem mně se opravdu líbilo.

      Vymazat
  5. Tiny Pretty Things o téhle duologii čtu poprvé. Četla jsem anotaci a musím se do knížky pustit :) Ink se mi líbil lavně kvůli tomu světu, provedení trochu pokulhává.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jí dej šanci, minimálně první díl patří k mým nejoblíbenějším knížkám vůbec! A s názorem na Ink souhlasím.

      Vymazat
  6. Tak z těchto sérií jsem nic nečetla a držím ti palce, aby se ti povedlo to dočíst. Já si tedy jako prioritní sérii na dočtení dala Asijskou ságu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, budu trochu štěstí potřebovat :D O té sérii jsem vůbec neslyšela, ale samozřejmě ti taky držím palce ;)

      Vymazat
  7. Legendu nejak v planu ani nemam, podle hodnoceni asi prumer, Havrani kruhy uz mam za sebou a byly dobre, hlavne posledni kniha... Univerzita, to same jako rpedchozi serie... A Ink me ted taky docela laka, ale doma to nemam .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? To mě mrzí, za mě tedy Legenda rozhodně průměrná není ^^ Na pokračování Havraních kruhů i Univerzity se moc těším, takže díky za doporučení! Ink je krásný už jenom na pohled :D

      Vymazat
  8. Siri Pettersen sa podarilo docieliť, že každá ďalšia kniha v jej trilógii bola lepšia ako tá predošlá, takže sa máš na čo tešiť. ;)
    A z tohto zoznamu sa ja osobne tiež musím prepracovať k pokračovaniu Ink. Tá séria je naozaj dosť sľubná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, díky! ^^
      Na Ink si určitě udělej čas, to rozvíjení světa je vážně zajímavé!

      Vymazat
  9. Ani jednu ze zmíněných sérií nemám rozečtenou /přečtenou. Nicméně na mě doma v knihovně čeká první díl Ink a jsem na to hodně zvědavá. Trochu mě děsí, že jsem o knize skoro vůbec neslyšela a když už, tak hodně okrajově a jen "je to skvělý" nebo "dobrá kniha". No, na druhou stranu o to víc mě kniha láká xD A já si nutně potřebuju odšktnout Grišu a Kostičas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ink si určitě přečti! Kostičas je za mě jedna z nejlepších sérií vůbec ♥ A Grišu bych taky ráda dočetla, pořád jsem uprostřed druhého dílu...

      Vymazat
  10. Stejně jako ty, už mám delší dobu rozečtenou sérii Legenda. Skončila jsem u prvního dílu, který mě fakt bavil, ale do dalších dílů jsem se nikdy nepustila.
    Jinak mě zaujala třeba série Tiny Pretty Things nebo Ódinovo dítě! Obojí bych si ráda přečetla, ale mám tu pár restů, které čekají na přečtení opravdu dlouho, takže tyto dvě série zatím putují na můj nekonečný to-read list! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že tě nadchne i pokračování Legendy ^^ Doufám, že se k těm dvěma sériím dostaneš, protože minimálně jejich první díly za to vážně stojí :D

      Vymazat
  11. Tieto knihy som ešte doteraz nečítala, ale tá kniha univerzita výnimočných ma aj celkom zaujala :) Hľadám v poslednej dobe nejaké nové fantasy knihy alebo s podobnou tematikou tak sa k nej dúfam, že aj dostanem :) Ono i ja mám doma toľko neprečítaných kníh až mám pocit, že to ani nemôže pravda, ale už by som sa rada k nim dostala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto chápu, taky mám doma spoustu nepřečtených knih - třeba právě další díly těchto sérií :D Univerzitu doporučuji!

      Vymazat
  12. Skvělý článek :) Tak v tomhle se úplně vidím, protože mám taky spoustu rozečtených sérií, s kterými bych chtěla pokročit. Třeba s Legendou, Loď mezi hvězdami a Selekcí. To všechno jsou už starší kousky a u mě se na ně pořád jen práší v knihovničce.:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Selekci prostě musíš dočíst!! A s Lodí mezi hvězdami jsem myslím přestala po druhém díle - měla jsem tu sérii půjčenou z knihovny, tak už si moc nevzpomínám.

      Vymazat
  13. Žádnou z těchto sérií rozečtenou nemám, ale mohla bych vyjmenovat x těch, které ano a o nichž pomalu přestávám věřit, že je někdy dočtu. :D Jedná se třeba o Selekci, Divergenci, Rudou jako rubín a asi i fůru dalších. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna Selekce podle mě stojí za dočtení, i když se poslední dva díly původní trilogii nevyrovnají - ten příběh je pak hezky kompletní ^^

      Vymazat
  14. Dnes som dočítala Warcross a príbeh ma nezaujal len kvôli zápletke, ale aj kvôli autorke. Je neuveriteľne vypísaná a fakt ma "prinútila" pozrieť sa po jej ďalšej tvorbe, takže ďakujem za tip. Snáď ma Marie Lu v tejto sérii, o ktorej tu píšeš, nesklame <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím! Warcross patří mezi moje top knihy vůbec ^^ Legendu autorka napsala předtím, ale už tehdy psala dobře ;)

      Vymazat
  15. Tyhle typy článků mě baví. Hlavně z toho důvodu, že v tom nejsem sama, protože mám také rozečtených plno sérií a stále rozečítám nové a nové :D Na druhý díl Ink se také chystám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebudu tvrdit, že ten pocit neznám :D Snad se ti pokračování Ink bude líbit :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.