Kniha do každé rodiny | Záhada hlavolamu



Kdo ještě nikdy neslyšel o Rychlých šípech, přichází opravdu o hodně! Pětice hochů, kteří se za všech okolností snaží udělat správnou věc, ale i to je občas dostane do maléru, mě provázela celým dětstvím. Četla jsem komiksy, knihy a hltala každé slovo televizní adaptace. Takže vám musí být jasné, že nové ilustrované vydání Záhady hlavolamu jsem si rozhodně nemohla nechat ujít...

Nakladatelství Albatros v reedici vydalo už dva autorovy tituly, které také řadím mezi své oblíbené: Hochy od Bobří řeky a Chatu v Jezerní kotlině. Všechny tři knihy jsou nádherně zpracované, každá si dokonce vysloužila jiného ilustrátora! I tak ovšem všechny tři ladí skvěle dohromady a nová vydání jsou vítanými společníky v knihovnách svým starším druhům. 


Ilustrace Jiřího Gruse se opravdu povedly a dělají čest původním komiksům i televizní adaptaci. Zároveň skvěle vykreslují atmosféru napínavého příběhu a rozvíjející se záhady. V knížce najdete jak celostránkové, tak i drobnější ilustrace, všechny se však drží stejného jednotného ducha a především barevné palety, která jako by rovnou evokovala křivolaké uličky tajemné čtvrti Stínadel...


Z dějového hlediska si samozřejmě knihu nemohu dost vynachválit. Příběh tajemství Jana Tleskače a statečné party kluků, která se rozhodne mu přijít na kloub, miluji už odmalička. Mohla bych ho tu doporučovat pořád dokola a nikdy by to nebylo dost! Záhada hlavolamu patří do každé rodiny a měli by si ji přečíst jak její dětští, tak i dospělí členové. Jsem si naprosto jistá, že každý si tu najde to své pravé ořechové - napětí, originální prostředí, zajímavé hrdiny a propletenou minulost... Všechno najdete v jediném příběhu.


Celkové hodnocení: 5/5

Za poskytnutí knihy děkuji společnosti Albatrosmedia. Vy ji můžete pořídit zde.

Název v originále: Záhada hlavolamu
Autor: Jaroslav Foglar
Nakladatelství: Albatros
Žánr: ilustrovaná, pro děti, dobrodružství
Série: Stínadelská trilogie #1
Čteno: mockrát!

Ke kterým knihám z dětství se nejraději vracíte vy?
A četli jste něco od Jaroslava Foglara?
Marky

P.S. Proklikem na obrázky si je můžete zvětšit.

Komentáře

  1. S ilustracema teda vypadají knížky skvěle! Já mám od Foglara přečtené skoro všechno a hodně knížek i vlastním, miluju je! Několikrát jsem viděla film a seriál, no, jsem ráda, že jsem narazila na dalšího, kdo má rád Foglara, to často nevidím. Škoda, že neznám u nás žádný spolek, který by byl takový jako právě RŠ...

    http://kit731.blog.cz/1410/zahada-hlavolamu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Foglara má ráda spousta lidí, určitě v tom nejsi sama :) A já byla v tomhle ohledu moc spokojená se skautkami, ty můžu jedině doporučit...

      Vymazat
  2. Záhadu hlavolamu mám ráda, byť jsem to četla jen jednou a už v docela pozdějším věku. Úplně nejraději mám od Foglara Hochy od Bobří řeky. Ty jsem četla každý rok na skautském táboře a vždycky mě to úplně pohltilo a naplnilo inspirací. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ráda slyším, Folgarovy knihy mě taky bavily :) Ale Záhadu hlavolamu si klidně můžeš přečíst znovu i teď - mě to pořád bavilo!

      Vymazat
  3. Já miluju Ježeka v kleci, jestli to říkám správně.
    Ilustrace jsou fakt krásné!

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.