Recenze v deseti slovech #15


Dnes tu pro vás má patnáctou várku knížek, ke kterým (ne)mám co říct, takže jsem tu s další várkou Recenzí v deseti slovech. Pokud byste se chtěli do projektu zapojit také, budu ráda, když mě uvedete jako autorku. Tak už se pojďme podívat na ty knihy!


Ledová jako sníh
(Danielle Paige; hodnocení: 2,5/5)
Na tohle ani nepotřebuju deset slov. Zmatené, naivní, lehkomyslné.

Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel
(Jonas Jonasson; audiokniha; hodnocení: 5/5)
Po čtyřech letech návrat k milovanému příběhu, tentokrát poslechově. Vynikající!

Šťastná kniha
(Barbora Šťastnáhodnocení: 3/5)
Milé oddechové čtení ze života, ale můžete bez toho žít.

Podivné město
(Ransom Riggs; audiokniha; hodnocení: 4,5/5)
Mnohem lepší než první díl, i v audioverzi bez fotek!

Jak daleko je slunce
(Ivan Klímahodnocení: 4,5/5)
Na zvídavé otázky navazují originální příběhy. Dětem i dospělým doporučuji!


Stařec a moře
(Ernest Hemingway; hodnocení: 4/5)
Chápu, proč je v povinné četbě - vážně stojí za přečtení.

Tady jsme doma
(Oliver Jeffers; hodnocení: 5/5)
Graficky dokonale roztomilé, kniha pobízí děti k toleranci a lásce.

Peníze od Hitlera
(Radka Denemarková; hodnocení: -)
Nebudu hodnotit, co nechápu přesto, že jsem všechno četla pětkrát.

Die Verwandlung/Proměna
(Franz Kafka; hodnocení: -)
Ani tahle povinná četba mi vůbec nesedla. Fuj, brouci.

Cinder
(Marissa Meyer; audiokniha; hodnocení: 5/5)
Audioknižní zpracování se povedlo, tuhle sérii nejde nemilovat. Že ne?

Co si o těchto knížkách myslíte vy?
Kdyby vás některá zajímala více, moje podrobné recenze najdete na mém Goodreads profilu.
Marky

Komentáře

  1. Proměnu od Kafky jsem měla ráda. Cinder si asi přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jestli je podivné město lepší než první díl, tak to musím dozajista omrnout, jestli ho nemají v knihovně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně, tak dvojnásobně lepší :D Něco se tam děje a postavy se rozvíjí, ne jako v jedničce...

      Vymazat
  3. Podivné město jsem četla a teda musím uznat, že se fakt pěkně vydařilo. A ještě ze zmíněných knih jsem četla i Cinder, ta byla úžasná.
    Jakožto přemýšlím nad Starcem a mořem, asi bych to ráda zkusila, ale zatím se mi moc do něj nechce, když nám ho přece jen víceméně četla učitelka. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Stařec a moře za mě jednoznačně patří mezi stravitelnější část povinné četby ;)

      Vymazat
  4. Opět skvělé shrnutí v pár větách! :) Jediné, co jsem četla, je Cinder a tu zbožňuji, audioverzí si asi nebudu kazit prožitek. :/ Ale kdo ví, třeba v budoucnu se k audioknize dostanu. Teď bych se ale co nejrychleji měla dokopat ke Stoletému staříkovi, který by jako audiokniha nemusel být vůbec špatný, jak tvrdíš ve svém hodnocení...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) I audioverze stojí za pokus, na YT kanále Humbooku si můžeš dokonce poslechnout ukázku... Stoletý stařík, je opravdu skvělý, skvěle se u něj zasměješ!

      Vymazat
  5. Krásné shrnutí v jedné větě! Z těchto knih jsem četla jen Podivné město a Cinder. Na staříka se chystám asi v létě, doma už na mě čeká druhý díl, který je prý stejně skvělý jako jednička. A na knihy od Báry Šťastné bych ráda také narazila. Báru znám osobně a je velmi sympatická :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Druhý díl Staříka se mi taky líbil, i když za mě jedničku nepřekonal ;) Věřím, že Bára Šťastná je velmi sympatická paní - aspoň ve svých knihách tak určitě působí :)

      Vymazat
  6. Přesně, měsíční kroniku nejde nemilovat :D ♥
    Krásné shrnutí, hned u prvního jsem se trochu zasmála, líbí se mi jak to píšeš v jedné větě.

    Podivné město jsem četla, bohužel mě tato série neuchvátila.

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím :D A děkuji, to je přesně účelem!

      Vymazat
  7. Cinder je jasna tutovka. Na to snad ani nikdy nikdo nenapsal nic negativniho :-P Teda ja to aspon nevidela. Sirotcinec jsem chtela taky kdysi cist, ale vubec jsem se k tomu nedostala a dneska uz me to ani moc nelaka, skoda...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ne, na tu sérii vážně nedám dopustit. Sirotčinec podle mě zrovna stojí za přečtení, i když člověk už třeba nepatří do cílové skupiny ;)

      Vymazat
  8. Tak ja osobne som s týchto kníh neprečítala ešte žiadnu, ale najviac ma láka asi Cinder :) Starec a more to sa pamätám, že som to mala ako povinné čítanie, ale už si s toho veľa nepamätám :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cinder opravdu stojí za pokus :) A chápu, povinnou četbu člověk snadno zapomene.

      Vymazat
  9. To mi připomnělo, že bych si druhý díl Sirotčince taky měla konečně přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Miluju tenhle formát mikrorevcenzí! :D Snad žádnou knihu ze zmíněných jsem nečetla až na Cinder, kterou nemusím a Tady jsme doma - kterou nejde nemilovat, i když je to záležitost na pět minut :D Na Peníze od Hitlera se už čtyři roky chystám a snad na to jednou přijde čas, ale tvoje mikrorecenze mě teda vyděsila a zmátla xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, to ráda slyším! Tady jsme doma je vážně skvělá, to souhlasím! Peníze od Hitlera nebyly pro mě, ale to neznamená, že by se ti nemohly líbit. Mně to ovšem fakt nesedlo :/

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.