Jednu věc byste měli vědět. | Opak věčnosti

Název v originále: The Opposite of Always
Autor: Justin A. Reynolds
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: YA, contemporary
Série: -
Počet stran: 448
Čteno: v září 2019, v češtině

Když Jack potká na párty Kate, je to jasná láska... Ale nebude to tak prvoplánově jednoduché, jak by se mohlo zdát. Kate totiž zemře. A Jacka to vrátí zpět do okamžiku, kdy se poprvé potkali - všechno se rozjíždí nanovo. Dokáže Jack zachránit lidi, které má rád?

"Tak... kde je ta párty?"
"Jo, no jo. Ta párty. Tys nepřišla jen proto, abysme stáli na verandě a zírali na sebe?"
"To jsem myslela, že bude příští tejden."

Než vám tuhle knihu vychválím do nebes (a to se vsaďte, že vychválím!), jednu věc byste měli vědět: to cestování v čase vám tady nikdo nevysvětlí. Opak věčnosti je příběh ze žánru contemporary a točí se kolem vztahu Jacka s Kate a dalšími jejich přáteli. Cílem Jacka rozhodně není přijít na to, jak a proč jeho časové skoky fyzikálně fungují.

Tak, teď jsme si to vyjasnili a můžeme se věnovat tomu důležitému - proč na tuhle knížku nedám dopustit?

Zaprvé, postavy. Jestli už jsem někdy mluvila o originálních charakterech, všechny ty recenze škrtněte. Protagonisté této knihy jsou tak lidští, že jen čekám, kdy je potkám v tramvaji. Navíc mi vůbec nevadilo, že příběh vypráví kluk, protože na rozdíl od jiných contemporary příběhů nepůsobí jeho mozek jako rozměklá brambora.


"Buď o mě stojíš, nebo ne. Ale já nestojím o nic, co nestojí o mě."

Zadruhé, vztahy. Jack se při svých opakovaných návratech snaží zachránit nejen Kate, ale udržet si také své přátele a rodinu. Autor hodně zdůrazňuje jejich vzájemné vztahy a to, jak jim na sobě záleží, ať už se stane cokoli. A tahle obětavost je oboustranná, což mi občas v Young Adult knížkách dost chybí.

Zatřetí, humor. Už dlouho jsem se tolik nenasmála, jako právě u čtení Opaku věčnosti. Líbí se mi, že si Jack s Kate v průběhu knihy vytváří vlastní vtipy, kterým rozumí jen oni. Justin A. Reynolds skvěle pracuje se situačním humorem a i když (nebo možná právě proto, že) některé situace vidíte poněkolikáté, můžete se jim smát zas a znovu.


Požehnání jedináčků: člověk má plnou pozornost svých rodičů.
Prokletí jedináčků: člověk má plnou pozornost svých rodičů.

Začtvrté, napětí. Myslíte, že vás ten samý příběh napotřetí přestane bavit? Mýlíte se. Člověk má chuť číst toýtéž pasáže pořád dokola. Protože tahle kniha za to zkrátka a dobře stojí. Ve všech ohledech. Příběh Jacka a Kate mě zkrátka bavil a protože jsem znala varování z prvního odstavce, nebyla jsem vůbec zklamaná. Rozhodně doporučuji!

Celkové hodnocení: 4,5/5

Za recenzní výtisk děkuji společnosti Albatrosmedia, vy si knihu můžete pořídit zde.

Kterou knihu jste naposledy přečetli za jediný den?
Marky

Komentáře

  1. Nedávno som si túto knihu spontánne kúpila v kníhkupectve a odložila ju na poličku "snáď neskôr", ale možno sa do nej pustím o čosi skôr. Znie totiž o dosť lepšie, než čo som od nej očakávala. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.